TheDarkListener Skrevet 29. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2010 Tenkte å bestille noen saker, men klarer ikke å se at det er studentrabatt på noe som helst. Tidligere har stort sett alt vært noen kroner billigere med studentrabatt. Men nå er det kun gratis frakt som tyder på at studentrabatten er aktiv. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Tenkte å bestille noen saker, men klarer ikke å se at det er studentrabatt på noe som helst. Tidligere har stort sett alt vært noen kroner billigere med studentrabatt. Men nå er det kun gratis frakt som tyder på at studentrabatten er aktiv. * Studentrabatten gjelder i utgangspunktet hele sortimentet, men avhengig av prisetting kan rabatten variere og det kan forekomme produkter der det ikke er mulig med ytterligere rabatt. http://www.dustinhome.no/dp_2174.aspx Endret 29. desember 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 29. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2010 rart det der.. ifølge dem selv må de ha satt prisene ned på studentnivå på alt... noe jeg tviler på. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 29. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2010 Tenkte å bestille noen saker, men klarer ikke å se at det er studentrabatt på noe som helst. Tidligere har stort sett alt vært noen kroner billigere med studentrabatt. Men nå er det kun gratis frakt som tyder på at studentrabatten er aktiv. * Studentrabatten gjelder i utgangspunktet hele sortimentet, men avhengig av prisetting kan rabatten variere og det kan forekomme produkter der det ikke er mulig med ytterligere rabatt. http://www.dustinhome.no/dp_2174.aspx Klar over det. Fungerer igjen nå, så vet ikke hva det var for noe. Frakt er 99kr, noe som er 5% av 2000kr, altså kan det tenkes at studentrabatten tilsvarer en pris lik 5% fortjeneste (Dustin går i 0 ved handel for 2000kr til studentpris). I såfall er det mye Dustin har 5% eller mindre fortjeneste på. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 5. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2011 DH har noe av den beste kundeservicen jeg har opplevd hos nettbutikker. Min Samsung F3 HD døde for kort tid siden. Sendte en mail til dem, og forklarte hva som hadde skjedd. Svaret var enkelt: Ny er på vei, bare behold den gamle. Jeg hadde sett for et styr med retur, venting og purring til nettbutikk om saken var løst. Men nei da: sak løst på 5 minutter. 10 tomler opp for Dustin! 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2011 Hvilken epost sendte du til? Jeg begynner å tro at ikke kundeservice@dustinhome er betjent... Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 5. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2011 Hvis man har bestilt flere enn én vare i en ordre, vil man da kunne velge å bruke angrefrist på kun én av gjenstandene? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2011 Fungerte fint for meg iallefall. Bestilte en TV og en CAM-modul. Slapp å sende tilbake TVen da jeg fant ut at CAM-modulen ikke fungerte til RIKS-TV. =) Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 5. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2011 Det har fungert for meg òg, men første gongen fekk eg kreditnota på heile ordren. Sendte mail om at eg bare ville returnere ei vare, så var det løyst. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Hvilken epost sendte du til? Jeg begynner å tro at ikke kundeservice@dustinhome er betjent... [email protected] I hvert fall den jeg fikk svar fra. Ba dem slette en ordre i går, og det ble gjort på 30 minutt. Så enten så sender du til feil adresse, eller så vet jeg ikke helt... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Fikk pluteslig svar i går. Etter en liten uke og litt til. =) Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Noen som har erfaring med å avbestille fra dustin? Bestilte en mobil og PCen voldtok seg slik at jeg fikk en dobbel bestilling (fikk to mail med to forskjellige ordrenummer), men har kun betalt for en av de. Står at begge blir sendt med posten osv. Dette er en vare de ikke har på lager at the moment, blir vel ikke noe problemas å avbestille da eller? Ergo: Har ikke betalt for en vare jeg ønsker å avbestille som de ikke har på lager... Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Bare send ein mail og forklar det litt (slik at dei veit at du kun er belasta for ei ordre), så ordnar nok det seg. Lenke til kommentar
larskh Skrevet 7. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hei igjen, Diskusjonen drog i vei ganske realt her. At studenttilbudet er endret, er ene og alene av den grunn at vi taper penger på fraktfrie ordrer under 2000kr, og iblandt på de over 2000kr. Det kan vi ut i fra et bedriftsperspektiv ikke forsvare, hverken for vår egen eller kundens del. Hvis vi skulle fortsatt med tapsordrer, ville det slått negativt ut for alle kunder til slutt, da vi hadde måttet sette opp priser over hele fjøla for å "finansiere" fri frakt til studenter. Det er ikke rett det heller, og det ville bli veldig urettferdig. At vi burde gått nøyere gjennom dette før det ble iverksatt er jeg helt enig i, og der tar vi sterk selvkritikk. Vi var nok litt for ivrige til å gi studenter et unikt tilbud, og ville matche det vi har i Sverige. At det ikke holdt vil jeg på vegne av Dustin beklage. Fraktkostnaden hos oss er 79,20kr + 25% mva på pakker, 99 kr ink moms. Av dette går store deler av beløpet til Posten og PNL for transporten, samt at ekspedisjonskostnaden er innregnet. (Grovt sett regner vi 10kr i kostnad for å pakke og klargjøre en forsendelse). Det er hva jeg vet under det de fleste konkurrenter tar, og ganske rimelig for de fleste pakkene. (Småting som kunne gått i brevpost ser jeg, og den titter vi på). Samme 99kr gjelder også om man kjøper 40kg PC-komponenter som sendes i 3-4 ulike kolli, hvilket er veldig rimelig. Totalt sett tjener vi kansje 1-3kr på frakten, av 99 kr. Det gir en margin på mellom 1% og 3%, som er forsvarlig. Vi blir ikke rike på frakten, og det er heller ikke vårt mål. Som Pro_Odeh nevner et par innlegg opp, så har man fortsatt rabatt på mange produkter, spesiellt på de produkter der Dustinhome har høye marginer. På de produkter der marginene er lave, kan vi ikke gå ned så mye, ofte ikke i det hele. Man kunne kansje gått fra 6,5% margin til 6% margin på en PC til 6000, men da hadde det kommet reaksjoner på at vi var gniene og ga så lite studentrabatt. Derfor er vi på Ordre/Kundeservice ærlige, og sier at på de produkter der marginene er lave, kan vi ikke gi ytterligere rabatt. Et tips til studenter: Søk for eksempel på Deltaco, Microconnect, Multibrackets, CountourHD. Der er rabattene ofte gode. Videre vil jeg selv påstå at vi har en veldig god service hos oss, og er veldig greie å ha med å gjøre. Akkurat nå forsterker vi laget, for å klargjøre en videre satsning uten at det skal gå utover kvalitet, svarstider og smidighet. Jeg og mine kolleger fokuserer 100% på kundeopplevelsen, og det håper jeg viser utad. Avslutningsvis: Studenttilbud har vi fremdeles. Kjøper man noe til over 2000, samler opp deler til et større innkjøp eller lignende, så har man fremdeles fri frakt. Det tror jeg ikke finnes hos så mange andre nettbutikker. Jeg vil også passe på å ta en dose selvkritikk for at vi ikke fikk ut informasjonen en tid før endringen ble gjennomført. Det var en kommunikasjonssvikt hos oss, og rest assured at det ikke kommer til å gå upåaktet hen fra min side. (Dere som kunder har tydelig vist at det ikke gikk upåaktet henn, og da får jeg gjøre min del i ettertid) Jeg håper dette har oppklart litt, og at vi snart kan gå videre fra diskusjonen. Jeg har full forståelse for frustrasjonen som har oppstått, men vi kan dessverre ikke drive et firma og tape penger på ordrene vi sender ut. Det kommer til å gå utover vår kvalitet, og som tidligere nevnt prisbildet jevnt over. Jeg ønsker dere alle en flott dag, og takker for mange konstruktive innlegg her på Diskusjon.no Med Vennlig hilsen Henrik Breivik Det er reelt at kundene får innblikk i innholdet i deres påstand, jeg viser derfor til en e-post jeg sendte til dustinhome, 07.01.2011, hvor jeg spurte om nettopp studenttilbudene: Hei! Jeg er på nettsiden deres, hvorav det står “Studentrabatt på hele sortimentet”, med unntak: “ Studentrabatten gjelder i utgangspunktet hele sortimentet, men avhengig av prisetting kan rabatten variere og det kan forekomme produkter der det ikke er mulig med ytterligere rabatt.” I dette tilfellet er det dermed, fra deres side, snakk om at det ikke er mulig med ytterligere rabatt. Dermed søker jeg svar på 3 spørsmål: 1. Hvor finner jeg oversikten over de reduserte prisene for studenter? 2. Hvordan regner dere ut muligheten for rabatten på hvert produkt- om mulig, bruk tallene fra mitt kjøp som eksempel? 3. Det står på deres nettside at studenter får “Unike Studenttilbud”. Hva er innholdet i det? Spørsmål 1 ble ikke besvart av Per Olav Eidsvoll (Teamleader salg/Kundeservice) når jeg spurte han i e-post konkret om akkuratt det. Spørsmålet ble enten glemt eller avvist. Etter å ha sendt en ytterligere epost med et enda mer konkret oppsett av spørsmålene mine, fikk jeg endelig et svar. Denne gangen ble e-posten besvart av Kåre Bakken (Kundeservice-DustinHome) Hei! 1. En slik oversikt finnes ikke. Studentprisene offentliggjøres ved at den ordinære prisen byttes ut når du logger på med studentstatus. 2. Vi offentliggjør ikke kalkylene, dessverre, men det varierer i fra produkt til produkt. 3. På hovedsiden vår, så ser du en del kampanjetilbud. Når du logger på som student, så er det av og til andre tilbud som frontes, og disse er unike for studentkunder. Ha en flott dag! Med vennlig hilsen Kåre Bakken jeg har kjøpt noen produkter fra Dustin home, den dyreste var på 6000+nok (inkludert mva). Ingen av varene hadde studentrabatt, til tross for at de reklamerer for hele sortimentet. Det studentrabbaterte sortimentet er i stor grad begrenset til en uoversiktlig farse, det baserer seg på hvordan dustinhome regner ut muligheten for studentrabatt. Dustinhome ønsker ikke å la kundene få innsyn i hvordan de regner ut studentrabatt/ikke studentrabatt. Dette kan selvfølgelig handle om konkurranse, jeg kan derimot ikke se hvordan konkurranse kan skade kundene. Konkurranse bidrar til å presse prisene ned, noe som er svært positivt for deres kunder. Må virkelig forbrukerombudet in for å få innsyn i om de driver markedsføringsjuks eller ikke? Jeg mener det er synd at DustinHome bruker store ord når det ikke holder stand. Det er også positivt med en diskusjon rundt dette for å få en gjennomsiktig og troverdig tillitt til hvordan DustinHome driver sin virksomhet. DustinHome ønsker derimot å kvele diskusjonen: "... og at vi snart kan gå videre fra diskusjonen"- Henrik Breivik, DustinHome. Positiv innstilling fra kundeservicen har jeg derimot satt pris på, men ærlighet og åpenhet bør DustinHome ta kritikk for når de holder informasjon borte fra kundene. Avslutningsvis vil jeg si at det er latterlig at de dropper lave studentrabatter fordi, som Henrik Breivik (DustinHome) sa: "Man kunne kansje gått fra 6,5% margin til 6% margin på en PC til 6000, men da hadde det kommet reaksjoner på at vi var gniene og ga så lite studentrabatt". Er studentrabatten lav, så er det det faktiske tilfellet, og å fjerne hele studentrabatten helt gjør vel ikke DustinHome mer attraktivt? Det er mulig at enkelte tenker at dere er gniene, men da handler det om at dere ikke har klart å opplyse kundene. Det er ikke kundene som skal tillegges skylden for et slikt påstått tilfelle, men dere. Jeg oppforderer alle kunder (nåværende/potensielle/tidligere) til å ta tak i denne tråden. Jeg henstiller også til svar fra DustinHome. Det er også mulighet å få kontakt med meg på e-mail: [email protected] eller mobil: +(47)95946595 Med vennlig hilsen student Lars Håkonsen Endret 7. januar 2011 av larskh Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 Noen som har erfaring med å avbestille fra dustin? Bestilte en mobil og PCen voldtok seg slik at jeg fikk en dobbel bestilling (fikk to mail med to forskjellige ordrenummer), men har kun betalt for en av de. Står at begge blir sendt med posten osv. Dette er en vare de ikke har på lager at the moment, blir vel ikke noe problemas å avbestille da eller? Ergo: Har ikke betalt for en vare jeg ønsker å avbestille som de ikke har på lager... Dette var selvsagt null problematos og Per Olav er en kjernekar som ordnet opp. Dessverre får de ikke varen inn før 2.2.2010, men jeg får smøre meg med tålmodighet gitt! Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 Det er rabatter på en del produkter, med studentkonto. Noe av det enkleste å se dette på er kabler! For meg virker det som, at du larskh tar studentrabatt som en menneskerett, noe det ikke er. Kalkylene de har, vil de vel heller ikke offentliggjøre, som de aller fleste andre vil jeg tro. Blir det for mye bråk rundt studenttilbudet, så tror jeg de vil vurdere å kutte det helt ut. ~ Mortis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 8. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg synes man skal være glad for at man får rabatt i det hele tatt. Litt rabatt > ingen rabatt. Francis Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 8. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 Noen som har erfaring med å avbestille fra dustin? Bestilte en mobil og PCen voldtok seg slik at jeg fikk en dobbel bestilling (fikk to mail med to forskjellige ordrenummer), men har kun betalt for en av de. Står at begge blir sendt med posten osv. Dette er en vare de ikke har på lager at the moment, blir vel ikke noe problemas å avbestille da eller? Ergo: Har ikke betalt for en vare jeg ønsker å avbestille som de ikke har på lager... Dette var selvsagt null problematos og Per Olav er en kjernekar som ordnet opp. Dessverre får de ikke varen inn før 2.2.2010, men jeg får smøre meg med tålmodighet gitt! "02.02.2010" ???? du har fått med deg at vi er i 2011 ? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 02.02.2011 selvsagt, en liten skriveleif der. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Wow, fikk en mail i dag tidlig om at "min ordre er på vei!" Men når jeg prøver å tracke nummeret kommer dette opp: Er dette vanlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå