inaktiv000 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg kan leve med at studentrabatten har blitt litt mindre, synes det var verre at gratis frakt forsvant. Men det viktigste er at de opprettholder kundeservicen. De har blitt mye mindre aktive på forum, det er jo ikke et godt tegn. Når jeg handler, sorterer jeg ofte på pris, og luker ut useriøse nettbutikker (NetShop, Pixmania osv). Så den billigste med god service vinner vanligvis. Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Gratis frakt forsvant vel fordi folk "missbrukte" den på småkjøp av alt mulig dill. Sier seg selv det er dårlig butikk å drive å sende kabler til 4kr stk i pakker til norge. Er vel fortsatt fri frakt for studenter som kjøper for mer enn 2000,- per ordre. Og ja, er klar over at det ikke er det samme, men har også forståelse for at de må sette en grense et sted for å unngå missbruk. Ellers har jeg fått sas-sataX4 kablene mine ifra usa, så nå snuser jeg på nytt raidkort og nye disker, blir vel kjøp så fort det blir noe juletilbud som treffer noe av det jeg skal ha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 På Facebook virker de ikke særlig aktive, iallefall svarte de aldri på vegginnlegget jeg la der om hvorfor de har en pakke oppladbare batterier listet til 1300 kr. Nå vil noen argumentere om at FB ikke er noen vanlig kundeservicekanal, men jeg har god erfaring med selskaper som bruker det på den måten og ble da litt skuffet siden Dustin (i starten) var veldig gode på utradisjonell kundestøtte (slik som å være aktiv her) Angående studentrabatt på kabler, er det noe Dustin kommer til å tape på fra min side. Vanligvis hvis jeg har bestilt noe hvor prisen er ca den samme på forskjellige nettbutikker, så har jeg valgt Dustin fordi jeg da samtidig fyller opp et lite lager med kabler. Nå derimot har Dustin mistet den fordelen, og da kan jeg like gjerne bestille andre steder (Dustin er tross alt ikke alltid billigst) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Godt poeng. De kunne jo senket grensen på gratis frakt til 500 kroner, og innført et maks antall ganger det kan benyttes i løpet av et år - det ville kanskje være nok for å hindre misbruk? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kabler kjøper man jo fra dealextreme eller ebay om det ikke haster. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kinesiske kabler er det enda dårligere kvalitet på Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Kinesiske kabler er det enda dårligere kvalitet på Kina/Taiwan lager MYE av høykvalitet varer som blir ompakket til et annet navn. Faktisk så er de fleste kablene/varer du kjøper i HiFi butikker er ompakket. Denon, Klipsch, Velodyne, Infinity blandt annet har deler/innhold/kabler som er mest produsert fra kina. Var en svær artikkel om dette i et gammel HiFi blad jeg hadde en del år tilbake... Synd jeg ikke finner den. Kina selger jo mye "dritt", men ikke tro at bare fordi noe er billig at den er dårlig. Grunnen til lave prisene dems er jo pga deres tvilsomme arbeidskraft/moraler.... Tror det var Lyd&Bilde som hadde test med billige kabler vs Monster, og faktisk så var en ClasOhlson kable bedre, og hadde høygere gull innhold enn det Monster hadde som koster 10x mer. Endret 30. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Det er jo der de er laget uansett. Fant en fin amerikans side som tok rimelige priser for en del kabler, i hvert fall ethernet. Du valgte farge og lengde selv. Dessverre hade de ikke flate kabler i cat6. Vurderer å bytte ut diverse halvgamle cat 5(e) kabler i forskjellige farger med ensfargede tynne cat6. Tv-benken imn ser rotete ut med nettverkskablet, hdmi-kabler og andre kabler i ulike grånyanser og sort til til Wii, PS2, PS3, X360, HTPC, forsterker, HDPVR-boks og tv.. Mulig jeg bare kjøper masse sleeves, men det er vanselig å finne den typen sleeves man kan ta på kabler med plugger på, i hvert fall billig. Har man god tid er det bare å klage, og så sender de en ny som fungerer bedre. (Dersom man får en som ikke fungerer i første omgang.) Endret 30. november 2010 av NgZ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Alle sleeves kan vel uten problem tres over pluggene? de strekkes jo fint ut 3-4ganger normal size for så trekke seg sammen igjen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Er det noe vits å skifte fra cat5e til cat6? De skal vell yte ganske så identisk. Er vell heller resten av utstyret som er flaskehalsen? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Gir deg nok null forbedring med mindre du har voldtatt de cat5e kablene du har med gressklipper så det er hakk etc i de. For hjemmebruk har cat5e/cat6 begge en kapasitet på 1000/2000mbit (ettersom duplex). Om det er dårlig kopieringshastighet er det typisk diskene som er flaskehals, evnt om fra ferdig nas så er det hele boksen Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ja, det var det jeg trodde. Ligger selv på ca 80-90 MB/s når jeg overfører til/fra NASen over et ca 30 meter spenn på cat5e kabelen. Plenty til mitt bruk. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Angående studentrabatt på kabler, er det noe Dustin kommer til å tape på fra min side. Vanligvis hvis jeg har bestilt noe hvor prisen er ca den samme på forskjellige nettbutikker, så har jeg valgt Dustin fordi jeg da samtidig fyller opp et lite lager med kabler. Nå derimot har Dustin mistet den fordelen, og da kan jeg like gjerne bestille andre steder (Dustin er tross alt ikke alltid billigst) Dette er nok tilfellet for meg også. Her er forresten den "offisielle" uttalelsen ang. studentrabatten: Når det gjelder Studentprisene så har vi fordelt rabattene litt gjevnere over produktene enn tidligere. Istedenfor at man fikk masse rabatt på kabler/tilbehør og veldig lite på andre ting så får man nå en mere lik rabatt over produktsortimentet. I praksis vil jo dette si at studentrabatten sjeldent vil være det avgjørende for å velge Dustin fremfor en annen nettbutikk, mens dette var tilfellet før, nettopp fordi en alltid kunne slenge med et par småting til en billig penge. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Alle sleeves kan vel uten problem tres over pluggene? de strekkes jo fint ut 3-4ganger normal size for så trekke seg sammen igjen. Hm, jeg har bare hørt det er en helvetes jobb å få dratt dem over pluggene. Men kanskje det er feil, ikke vet jeg. Jeg *trenger* ikke cat6 nei, men jeg har sykt mye elstøy i området rundt tv-benken, så jeg tenke det er like greit om jeg nå først skal ha nye kabbler. Bedre skjerming vil jo redusre den totale mengden støy også. Men mulig det er like greit å kjøpe seg noen sleeves. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kinesiske kabler er det enda dårligere kvalitet på Kina/Taiwan lager MYE av høykvalitet varer som blir ompakket til et annet navn. Faktisk så er de fleste kablene/varer du kjøper i HiFi butikker er ompakket. Denon, Klipsch, Velodyne, Infinity blandt annet har deler/innhold/kabler som er mest produsert fra kina. Var en svær artikkel om dette i et gammel HiFi blad jeg hadde en del år tilbake... Synd jeg ikke finner den. Kina selger jo mye "dritt", men ikke tro at bare fordi noe er billig at den er dårlig. Grunnen til lave prisene dems er jo pga deres tvilsomme arbeidskraft/moraler.... Tror det var Lyd&Bilde som hadde test med billige kabler vs Monster, og faktisk så var en ClasOhlson kable bedre, og hadde høygere gull innhold enn det Monster hadde som koster 10x mer. Mente nå kabler fra DX og eBay til liknende priser man fikk dem på Dustin. Hatt en del slike og det eneste de er gode for er å ta dem fra hverandre for å få pluggen, så lodde på egne ledninger: Bruker du de slik de er mister du ofte signalet i en kanel eller begge rimelig kjapt, i min erfaring. Dyrere ting er selvsagt en annen sak. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 [...] Tror det var Lyd&Bilde som hadde test med billige kabler vs Monster, og faktisk så var en ClasOhlson kable bedre, og hadde høygere gull innhold enn det Monster hadde som koster 10x mer. "Testene" i Lyd&Bilde er knapt verdt papiret de er trykket på. Synsing og føleri. Nøyaktig hvilken signalmessig funksjon har det gullbelegget bortsett fra at det kan brukes i markedsføringen, og hvordan skulle et eventuelt mikroskopisk høyere innhold påvirke den ene kabelen i positiv retning? (joda, det motvirker plugg-irr i fuktige omgivelser) </argh> Synd at Dustin har sunket stadig nedover siden vår venn gikk over i nye utfordringer, men jeg har kun positive erfaringer med både varekjøp (har kjøpt for ~30k) og reklamasjoner (2 stk). Fast fraktpris på 99 NOK er ikke noe å klage på, synes jeg (med mindre den har steget siden sist jeg var innom, eller du skal ha så mye at du trenger palle). Jeg minnes jeg betalte ~600 NOK for relativt lavt volum og vekt fra en norsk nettsjappe i fjor. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Fraktprisen på 99 er framleis den same, og det er bra. Særleg på kabinett går fraktprisen fort opp hjå butikkar med varierande frakt ut frå bestillinga. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Synd at Dustin har sunket stadig nedover siden vår venn gikk over i nye utfordringerDet lå nok i planene lenge og var nok et ledd i oppstart/etablering som nok også var motivasjonsfaktor da man ikke kan opprettholde det nivået over særlig lang tid. Endret 2. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
DustinHome.no Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er andre gangen jeg får regning på den rma saken, forige gang var beskjeden at det var bare rot i interntfakturering og bare overse det. Ser utfor de har ombestemt seg o.O Får ringe de i morra og se hva de har og si. Heisann, Om jeg ikke tar helt feil har vi pratet om denne saken tidligere. Om det ikke har løst seg send meg en mail så skal jeg se på den for deg. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Joda har sikkert pratet med alle der etterhvert. Hvergang så er det stille en 2-3uker så starter purringene igjen, kanskje det holder seg denne gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå