Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin

Anbefalte innlegg

Feil skjer hos ALLE butikker, og alle mennesker. Aldri gjort noe feil selv? Fort gjort!

Det er en selvfølge at de må motta varen før de returnerer pengene, det er deres sikring på at de får tilbake varen (det er fryktelig mange uærlige folk der ute).

Med mindre du kun har postkontor i nærheten, så stenger de tidlig. Men de fleste har post i butikk i nærheten, som da stenger til butikkens stengetid.

Jeg har fått feil vare fra PS tidligere, og Komplett, da var det heller ikke snakk om kompensasjon, det er noe de færreste gir. De kan heller ikke utføre underverker med tanke på å skaffe varer som ikke er på lager, de må forholde seg til leveringstidene de får fra leverandøren, slik som alle andre butikker.

~ Mortis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva feiler det deg?

Jeg er ikke hjemme før kl 18.30 og her hvor jeg bor stenger postkontoret kl.18.00.

Har da aldri sagt at de skal sende meg pengene uten PC i retur. Du bør heller slutte å dra egne konklusjoner utfra hva det står skrevet. Det eneste jeg påpeker er at jeg blir uten PC pga dette problemet i minst en uke og sikkert lenger enn det.

Helt enig at ting kan gå galt men da bør man forsøke å gjøre opp for seg og kompensere for dette.

Det er vel heller du som burde vokse opp og ikke være så frekk.

Folk som er litt rutinerte netthandlere vet at de må på Posten hvis "noe går galt". Altså hvis noe må sendes i retur. Det kan være mange årsaker; angrerett, reklamasjon, garanti, feillevering osv. Jeg handler en del via internett og det er ikke til å unngå at det blir en retur innimellom av ulike årsaker. Du skulle helst gjort dine kjøp i en fysisk butikk med andre ord. Litt seint nå, men da vet du det til neste gang. På Posten må du innimellom når du hander via internett altså. Det finnes ikke problemer, bare løsninger (kanskje noen kan dra på Posten for deg?). Alt ordner seg.

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å handle hos denne butikken igjen. Bestilte ASUS N53JF 15.11 og har nå hentet pakken hvor det ligger en ASUS N43J. Helt forskjellig og dårligere PC.

Når jeg ber om å få den jeg egentlig bestilte så er det selvfølgelig ikke flere igjen på lager og de får den ikke før 02.12. Jeg som student sitter nå uten PC og må vente på å sende inn PC slik at jeg får refundert pengene. Noe som sikkert tar god tid, typisk. Får jeg noen som helst kompensasjon for tabben de har gjort og ubelilighetene dette medfører meg? Niks! Jeg må dra til posthuset og ta fri fra skole/jobb.

Så nå må jeg sitte å skrive oppgaver for hånd frem til pengene er tilbake og jeg kan handle hos noen som vet å behandle kunder.

Jeg har alltid handlet hos steder hvor jeg vet de har god service, men nå forsøkte jeg å handle et nytt sted og dette viste seg svi sikkelig for min del.

Lenge leve service!

NATTA!

Hvilken kompensasjon er det du er ute etter? Mener du at Dustin skal gi deg ekstra penger pga en feil forsendelse? Mener du at du har krav på dette? Hva Dustin har på lager er det dessverre lite å gjøre med, du kan ikke klandre de for å være tom. Hvilke alternativer har du fått av Dustin? Hvis det kun er skolearbeid du skal gjøre så tipper jeg at maskinen du har mottatt gjør jobben inntil de har den du kjøpte på lager(?) Har du spurt om du kan beholde maskinen i mellomtiden? Eventuelt få tilbake et mellomlegg og beholde maskinen? Eller har du bare blitt lei deg, satt deg på bakbeina og begynt å grine over at noen har gjort en feil (noe jeg går ut i fra at du ALDRI gjør selv.. )

At du ikke når Postkontoret i nærmeste tid er selvsagt kjedelig, men på ingen måte Dustin sin feil. Kjøper man på nett, er det posten som er din fysisk kontakt. Hadde du gått i butikk ville åpnings tidene der vært de du måtte forholde deg til.

Lenke til kommentar

Jaggu smart du :hmm: jeg sitter hos mine foreldre.

Hva feiler det deg?

Jeg er ikke hjemme før kl 18.30 og her hvor jeg bor stenger postkontoret kl.18.00.

[Dektektiv]

Hvordan klarer du da å være hjemme 17:30 når du skriver klageposten?

[/Dektektiv]

Tar du kontakt med Dustin får du sikkert tilbake penger om du sender PCen i retur på lørdag (i morgen), fremfor å vente til du får returseddel fra dem. Du har sannsynligvis ikke skole på en lørdag.

Hva forventer du egentlig av ekstraservice fra Dustin siden dette er så katastrofalt dårlig? At de flyr inn en ny PC til deg samme minutt som du oppdager blunderen deres?

Jeg har selv fått tilsendt feil vare fra både Dustin og Komplett. Dustin lot meg beholde varen til 3-400, mens Komplett ville ha sin vare til 299 i retur..

Lenke til kommentar

Kanskje foreldrene bor nærmere enn han selv eller andre transportmessige utslag, andre helt opplagte årsaker? Er det nødvendig med slikt kjekleri?

Feilsendinger vil kunne skje og er det så kritisk tidsmessig burde man kanskje vurdere å handle over disk fremfor over nett. I såfall må man regne med at feil og forsinkelser kan skje.

Nå har også de fleste utdanningsinstitusjoner i dag sikkert mulighet til utlån av laptop og de aller fleste får laptop på skoler i dag. Men i hele tatt burde man kanskje planlagt kjøpet i litt bedre tid, men dette har jo sikkert med penger på konto, kredittverdig eller ei å gjøre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk telefon fra Dustin idag, men jeg var på jobb så jeg kunne ikke ta telefonen..

Uansett.. Han ringte for å høre hvilket 5850-kort jeg ville ha i retur for det defekte jeg sendte inn.

Spurte om det var mulig å få et 6870 i stedet og det var ingen problemer.

Fikk nettopp ordrebekreftelse på et spiller nytt XFX 6870 :D :D :D

Dustin <3

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bestilte PS3 slim med 320GB harddisk til, hold dere fast 2 490 kr! Det er DRIIIIIT billig! Med tanke på at at 320GB kom ut for sånn 1 mnd siden. Ble sendt idag litt før 4. Håper jeg får den så tidlig som mulig. Går det fort, så kan jeg si jeg blir fast kunde :p

Lenke til kommentar

må bare si det et sted, jeg er ikke fornøyd med pakkemetoden på laptop fra dustinhome, fikk en hp maskin jeg hadde bestilt der, i dag, den kom i standard hp pakken :thumbdown: , det var tilogmed hull i pakken(sjekka laptopen med engang i tilfelle den var ødelagt, noe den heldigvis ikke var), å regne med at posten behandler pakker bra er blasfemi.

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å handle hos denne butikken igjen. Bestilte ASUS N53JF 15.11 og har nå hentet pakken hvor det ligger en ASUS N43J. Helt forskjellig og dårligere PC.

Når jeg ber om å få den jeg egentlig bestilte så er det selvfølgelig ikke flere igjen på lager og de får den ikke før 02.12. Jeg som student sitter nå uten PC og må vente på å sende inn PC slik at jeg får refundert pengene. Noe som sikkert tar god tid, typisk. Får jeg noen som helst kompensasjon for tabben de har gjort og ubelilighetene dette medfører meg? Niks! Jeg må dra til posthuset og ta fri fra skole/jobb.

Så nå må jeg sitte å skrive oppgaver for hånd frem til pengene er tilbake og jeg kan handle hos noen som vet å behandle kunder.

Jeg har alltid handlet hos steder hvor jeg vet de har god service, men nå forsøkte jeg å handle et nytt sted og dette viste seg svi sikkelig for min del.

Lenge leve service!

NATTA!

Hvorfor i alle dager må du ta fri for å poste? Posten er åpen lenge den, særlig om du har en som er i en butikk.

Og SELVFØLGELIG får du ikke pengene igjen for de har mottatt varen. Har aldri hørt om en butikk som bare gir penger tilbake uten vare i retur! Tar ikke lang tid, men om du er treig i å sende, så vil det ta en stund ja.

Av og til skjer ting, og du var uheldig. Voks opp litt og innse det. Nytter ikke å komme og syttre som en drittunge.

Gå gråt til mamma heller du. Verden bryr seg ikke.

:love:

Lenke til kommentar

må bare si det et sted, jeg er ikke fornøyd med pakkemetoden på laptop fra dustinhome, fikk en hp maskin jeg hadde bestilt der, i dag, den kom i standard hp pakken :thumbdown: , det var tilogmed hull i pakken(sjekka laptopen med engang i tilfelle den var ødelagt, noe den heldigvis ikke var), å regne med at posten behandler pakker bra er blasfemi.

Det tror jeg er ganske vanlig, jeg har fått alle laptopene jeg har handlet på nett i standardesken, det inkluderer mpx, komplett og en til jeg ikke husker hvor var fra. De er laget for å tåle shipping. :)

Lenke til kommentar

Pakkes ikke noe ekstra på jobben heller, når vi sender ut laptops til våre eksterne lokasjoner. Har enda ikke måttet ta inn igjen bærbar pga skade i transport.

Men med tanke på hvordan posten behandler pakker, burde man sikkert brukt et annet fraktselskap, som kanskje ikke spille basketball med pakkene.

Lenke til kommentar

Posten kjører mye trucker med platkontainere som helles rått og brutalt oppti andre plastkontainere så fin behandling skal man ikke regne med. Ble litt sjokka når jeg så det på hovedsorteringssentralen på nyhetene, men forståelig at de må gjøre det slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Posten kjører mye trucker med platkontainere som helles rått og brutalt oppti andre plastkontainere så fin behandling skal man ikke regne med. Ble litt sjokka når jeg så det på hovedsorteringssentralen på nyhetene, men forståelig at de må gjøre det slik.

Tja, USPS, FedEx osv, osv, det finnes nok av dem som *ikke* gjør det på den måten. Det er egentlig ganske uforståelig at de kan holde på sånn.

Jeg fikk forøvrig min første pakke fra Dustin (og noe annet sted) noensinne uten at Posten har somlet et ekstra døgn i Bergen med den. :fun:

Lenke til kommentar

er ikke noe nytt det, flere andre butikker sender i samme pakka de får fra importør/distubitør eller produsent, serlig når pakka er stor som feks pc, skjermer, hdtver

har vanligvist fått pakka ganske bra pakka fra dustin, serlig harddisker har til og med skumgummi og egene bokser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...