Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For rask tilbakemelding på email fra Dustin så er det best å sende de email før kl 16:00

Er ikke det rimelig normalt? Altså innenfor ordinær arbeidstid. Har nå inntrykk av at mange som venter sender mail kvelden før eller i løpet av morgenen og burde da få svar i løpet av påfølgende arbeidstid.

Lenke til kommentar

Heh ja, det er rart hvordan ting fort ser lysere ut når enden på problemet er i sikte. Kundebehandlerne har forøvrig vært hyggelige og imøtekommende hele tiden, det jeg har klaget på er responstiden (som synes å ha blitt bedre!) og tiden hele denne saken har tatt. Hadde de erstattet varen fra dag en i stedet for å vente så lenge som loven tillater hadde dette vært en smertefri prosess og jeg ville heller ikke ha hatt noe å klage på. Men som nevnt tidligere kan det virke som de har rutiner og instrukser på disse produktene som ikke tillater dem noe som helst slingringsmonn, som i og for seg går ut over kunden.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

God morgen smile.gif

 

Beklager at vi ikke har svart på en veldig lang stund her i tråden.

Det har vært litt å gjøre på mail, samt litt ekstra å sette seg inn i etter Henrik dro. Men som sagt tidligere, er det noe som haster send oss en mail istedenfor. Våre mailboxer monitoreres fortløpende av alle våre norske medarbeidere her.

 

Litt generelt om frakt så er det samme som tidligere. Vi har biler som kjører hver ettermiddag fra vårt lager i Stockholm og til Oslo Postterminal. Der scannes de inn dagen etter. Når på dagen de scannes inn varierer en del, det avhenger av hvor mye de på terminalen har å gjøre. Noen ganger scannes de inn veldig tidlig på morgenen, mens andre ganger kan det drøye til formiddagen.

Når det gjelder brevfrakt så er ikke noe klart enda, men vi får se hva det blir til. Det som er dumt er at man ikke kommer til å få mye billigere frakt selv om man sender som brevpost.

De pakkene som skal tilbake til oss kan ta noen dager ekstra, da disse må manuellt tolles inn til Sverige. Men bruker sjelden å ta mer enn 2-3 postdager.

 

Når det gjelder mobiltelefoner så har jeg gitt beskjed om dette til produktavdelingen. De ser på dette og prøver å finne andre innkjøpskanaler for å få ned prisen på mobiltelefoner.

 

Når det gjelder Studentprisene så har vi fordelt rabattene litt gjevnere over produktene enn tidligere. Istedenfor at man fikk masse rabatt på kabler/tilbehør og veldig lite på andre ting så får man nå en mere lik rabatt over produktsortimentet.

 

Ser også at det har vært en del diskusjoner rundt rettskriving og "svorsk" på nettsiden vår. Her er jeg enig, og vi har nå en nyansatt som jobber med dette. Så skal vi også få på plass bedre beskrivelser på våre produkter. Veldig mange produkter er på svensk eller ingen info i det hele tatt. Men gi oss litt tid til å få rettet opp alt dette.

 

Når det gjelder returer så er dette veldig avhengig av hvilket produkt det er. Mange av produktene repareres/byttes ut av produsentene i Norge, mens andre ting må tilbake til oss her i Sverige. Ting som må tilbake til oss i Sverige kan ta noe lengre tid dessverre. Men vi jobber nå med å få på plass reperasjon/returordning med forskjellige verksteder i Norge. Men OM en sak tar lengre enn 30 dager ta kontakt med vår kundeservice så ordner vi opp med en gang. De 30 dagene gjelder fra når du leverer inn varen på postkontoret.

Om det er en spesiell sak kan vi alltids også lage en spesialløsning, men dette må løses manuelt av oss. Om det er noen som har pågående RMA som har tatt lang tid så kan de ta kontakt med meg så skal jeg se på saken. Vårt mål er å gjøre ting så enkel som mulig, både for deres del og for våres.

Angående returlapper så er det ikke bare for at det blir enklere for dere, men det gir oss også egen sporingsmulighet fra vårt system, samt at den kommer til riktig sted. Har sett eksempler på kunder som har sendt selv som har blitt forsinket på grunn av dette.

Gråimporterte TV-apparater/hjemmekinoapparater reparerer vi på verksteder i Norge og tas aldrig inn til oss. Når man feilmelder denne til oss så finner vi nærmeste verksted som kan reparere produktet.

 

Skulle gjerne sett at DustinHome tok inn Scythe's 120mm slim vifter:

http://www.scythe-eu...20-mm-slim.html

 

Denne ligger nå oppe på websiden: http://www.dustinhom...5010445336.aspx

 

Da har saken min endelig løst seg ved at de sendte ut en ny enhet til meg i dag. Kundebehandlerne har hele tiden vært svært hyggelige og det virker som om de har gjort det de kunne innenfor de interne instruksene, men allikevel synes jeg at hele prosessen har tatt altfor lang tid.

Flott at det løste seg.

Jeg så på saken for noen dager siden, og ser ut som at det er verkstedet til leverandøren som har hatt problemer. Slike ting kan oppstå noen ganger dessverre.

 

 

Ellers vil jeg takke for alle de flotte tilbakemeldingene vi får fra dere.

At ting endres og blir bedre er mye takket være dere smile.gif

Lenke til kommentar
Når det gjelder brevfrakt så er ikke noe klart enda, men vi får se hva det blir til. Det som er dumt er at man ikke kommer til å få mye billigere frakt selv om man sender som brevpost.
Dette må da ligge på dere siden dere kunne lempet brevposten på samme bil og levert sentralt i Oslo til norske brevpost priser?

 

Dvs. fraktselskapet dere bruker tar samme pris uansett hva de skal kjøre over grensa og andre transportmetoder ville kostet like mye.

 

Har dere sett på hva eks. selskaper som play.com gjør ift. brevfrakt?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da ble det en ny bestilling på meg, nytt headsett til både trening og fri tid. Ny harddisk i filserveren og Black ops (håper Dustin klarer å levere tidlig!)

 

Ser at Dustin har hatt nesten 1,5 mill ordrer på 1 år. Med tanke på at man ikke vet størrelsen på ordrene, så sier det ikke så mye. Men hvis man sier at hver person handler for minst 500,- blir det 739 millioner kroner, med en fortjeneste på 10% blir det 73,9 mill i inntekt. Med tanke på at en retur sak får eget ordre nummer, kan man vel gjettet at inntil 15-20% av ordrene ikke har fortjeneste/tap.

 

Usj, masse fiksjonelle tall. Noen som vet hvor mye Dustin selger for? :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder brevfrakt så er ikke noe klart enda, men vi får se hva det blir til. Det som er dumt er at man ikke kommer til å få mye billigere frakt selv om man sender som brevpost.
Dette må da ligge på dere siden dere kunne lempet brevposten på samme bil og levert sentralt i Oslo til norske brevpost priser?

 

Dvs. fraktselskapet dere bruker tar samme pris uansett hva de skal kjøre over grensa og andre transportmetoder ville kostet like mye.

 

Har dere sett på hva eks. selskaper som play.com gjør ift. brevfrakt?

 

Vi jobber med å få på plass en slik avtale med fraktselskapet vi bruker nå.

Men vi må også gjøre endringer i hvordan en ordre blir pakket, samt fysisk på lageret/pakkdisker må det også gjøres endringer. Derfor ting tar litt tid. Vi har ikke dette tilbudet på svenske Dustin heller, så dette gjelder ikke bare norske kunder.

Lenke til kommentar
Men OM en sak tar lengre enn 30 dager ta kontakt med vår kundeservice så ordner vi opp med en gang. De 30 dagene gjelder fra når du leverer inn varen på postkontoret.

Jeg ble fortalt flere ganger av kundeservice at de 30 dagene gjelder fra produktet er inne hos dere, eller på verkstedet som skal behandle reparasjonen. I mitt tilfelle ble produktet sendt inn til dere først, hvor det så ble videresendt av dere til importørens verksted. Dette tilsier ca. 14 dager som ikke ble trukket fra disse 30 dagene slik du sier (ca 5 dager innad i Norge, 6 dager fra Oslo til Stockholm pluss den tiden det tok fra dere til importøren).

Lenke til kommentar
Men OM en sak tar lengre enn 30 dager ta kontakt med vår kundeservice så ordner vi opp med en gang. De 30 dagene gjelder fra når du leverer inn varen på postkontoret.

Jeg ble fortalt flere ganger av kundeservice at de 30 dagene gjelder fra produktet er inne hos dere, eller på verkstedet som skal behandle reparasjonen. I mitt tilfelle ble produktet sendt inn til dere først, hvor det så ble videresendt av dere til importørens verksted. Dette tilsier ca. 14 dager som ikke ble trukket fra disse 30 dagene slik du sier (ca 5 dager innad i Norge, 6 dager fra Oslo til Stockholm pluss den tiden det tok fra dere til importøren).

Hei Pennywise,

Der har du dessverre fått feil informasjon. De 30 dagene begynner når vi ser at pakken er innlevert på sporingsnummeret du har fått. Jeg har nå gitt beskjed til alle på kundeservice om disse rutinene slik at ingenting er uklart.

 

Så man må regne med opptil 11 dager før RMA varen er hos Dustin?

Hei,

 

I noen tilfeller kan det oppstå forsinkelser, men gjennomsnittet er nok en god del lavere enn 11 dager. Normalt tar det 2-3 dager fra den er hos PGO Retur i Oslo til den blir behandlet hos vår returavdeling på lageret i Stockholm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...