Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Har ikke purret på forrige henvendelse nei, skal gi dem en dag til før jeg maser mer. Saken er at jeg synes 1 måneds behandlingstid på en RMA-sak som er meget klar (dødt produkt) uten noen som helst tilbakemelding annet enn når jeg har mast på dem er urimelig. De skylder på leverandøren, men det er Dustin jeg som kunde skal forholde seg til og da synes jeg de kan ordne opp med kunden først og så heller ta for seg leverandøren etterpå.

 

Men, det kan godt være at det er urimelig av meg å forvente slik service. Jeg ble bare litt skuffet etter å ha lest alle lovordene fra tidligere kunder her på forumet, og jeg hadde inntrykk av at dette var en butikk som strakk seg ganske langt i serviceøyemed.

Dette virker som et overordnet skifte i RMA policy. Slike betydelige variasjoner i hvordan RMA prosedyrer utføres skal ikke forekomme :hmm:

Jeg har opplevd mye varierende RMA gjennom 15 år, men aldri å ikke få svar på en RMA sak som tar bemerkelsesverdig lang tid.

 

Dette er ikke urimelig av deg, derimot er det forvirrende for oss hva slags RMA policy de egentlig har. Men hva slags produkt sa du dette var? En gråimportert TV?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått noe estimert tid eller purrer du helt vilkårlig? Hvis du purrer etter estimert tid er det for dårlig å ikke få svar.

Varierer litt etter hvem jeg treffer på, virker det som. Det siste jeg fikk høre var ut forrige uke, men for å være helt ærlig virker det som om de ikke har noe grunnlag for sine tidsestimat. Type: "trenger nok ut neste uke", uten at det blir gitt noe grunn for hva som tar tid. Som sagt er dette en reparasjon som blir gjort av en tredjepart (jeg sendte inn til Dustin, de sendte tydeligvis produktet videre), men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan ta kontakt med denne tredjeparten (distributør) og finne ut hva som tar tid, og hvor lang tid det evt. er igjen.

 

Edit: Jeg klarte ikke vente lenger så jeg purret igjen og fikk svar. Det viser seg at de har brukt nesten en uke på å frakte returen min fra Oslo til Stockholm, som jeg synes er svært rart da det aldri tar mer enn en dag fra man bestiller hos Dustin i Stockholm til det er i Oslo. I tillegg til dette regner de tid fra den ble mottatt hos dem og sendt videre til distributør. Verkstedet hos distributør har igjen i følge dem 30 dager på å reparere/erstatte produktet, hvilket vil si at jeg må belage meg å vente i minst 3 uker til før jeg evt. har et erstatningsprodukt i hendene.

 

Jeg er helt sikker på at Dustin har alt på det rene lovmessig her og jeg har heller ingen ønske om å sverte dem, men dette er helt ærlig den minst effektive RMA-håndteringen jeg noen gang har opplevd. Jeg ville ha spart mye tid på å ta hånd om returen selv og sendt den defekte delen rett til produsenten i USA, og selv om det betyr at jeg måtte ha betalt for frakten selv begge veiene ville det vært å foretrekke.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Hvis man ikke får svar på første mail, send en ny! ;)

Joda, men jeg liker ikke å mase heller. Har sendt cirka en mail i uka for å purre på prosessen, og disse har blitt besvart fram til nå, men nå var det tydeligvis nok. Til sammenligning sendte jeg en e-post til Komplett her om dagen som ble besvart på under ett minutt! Det er imponerende, det!

Nåja, Komplett har etter min mening ganske lang svartid. Hver gang jeg kontakter dem kan det gå flere dager før jeg hører noe. Av og til er det raskt, men som regel er det veldig tregt synes jeg.

 

En gang måtte jeg ringe en bekjent som hadde kjente i ledelsen i Komplett for å få noe til å skje på en mulig retursak jeg hadde. Da ble det fart i sakene, men det burde ikke være nødvendig å kjenne noen med kontakter i Komplett for å få svar.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke får svar på første mail, send en ny! ;)

Joda, men jeg liker ikke å mase heller. Har sendt cirka en mail i uka for å purre på prosessen, og disse har blitt besvart fram til nå, men nå var det tydeligvis nok. Til sammenligning sendte jeg en e-post til Komplett her om dagen som ble besvart på under ett minutt! Det er imponerende, det!

Nåja, Komplett har etter min mening ganske lang svartid. Hver gang jeg kontakter dem kan det gå flere dager før jeg hører noe. Av og til er det raskt, men som regel er det veldig tregt synes jeg.

 

En gang måtte jeg ringe en bekjent som hadde kjente i ledelsen i Komplett for å få noe til å skje på en mulig retursak jeg hadde. Da ble det fart i sakene, men det burde ikke være nødvendig å kjenne noen med kontakter i Komplett for å få svar.

Hehe, joda, det er ingen tvil om at det er mange forskjellige erfaringer ute og går. Men jeg baserer meg på mine egne erfaringer, og jeg har hatt mange returer til Komplett opp gjennom årene. Jeg har aldri opplevd at RMA har tatt mye mer enn 14 dager inklusive frakt fram og tilbake, ei heller har jeg opplevd at det har tatt lang tid å få svar på mail. Men for all del, jeg betviler ikke dine erfaringer heller. Jeg vet bare selv at jeg mest sannsynlig kommer til å holde meg unna Dustin etter dette; ihvertfall på produkter det blir lett feil på og hvor RMA er sannsynlig i løpet av produktets levetid. I verste fall kommer hele denne prosessen til å ta i overkant av en og en halv måned, og det synes jeg er for ille i 2010.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Det at varen har brukt 1 uke fra Oslo til Stockholm synes jeg at høres merkelig ut, hadde du ikke sporing på pakken? Men hvis det er tilfellet, er det posten som har rotet så langt, og dette kan ikke Dustin klandres for direkte.

 

Synes det høres merkelig ut at produsenten har 30 dager på å reparere produktet, det er jo nærmeste så langt tid butikken kan forvente at kunden venter fra de levere produktet til dem og får det i retur (selv om regelen ikke er skrevet ned med timer og dager, pleier urimelig være en plass mellom 3-6 uker. Alt etter produkttype)

 

Hva er det du har retur på?

Lenke til kommentar

Nei, Posten sender kun til Oslo, så tar Dustin frakten selv over grensa til Stockholm. I følge sporingen min ble pakken hentet ut i Oslo noen dager etter jeg sendte den med signaturen "PGO retur Dustin".

 

Edit: Beklager. Ser ut som jeg har en annen ubrukt konto innlogget på denne maskinen. Det er altså meg, Pennywise.

Endret av jagt
Lenke til kommentar

Hvem det er som står for forsendelsene vet jeg ikke, men jeg ble iallfall fortalt at det er normalt med cirka 10 virkedager fra PGO retur Oslo til Stockholm. Det kan kanskje virke som om de samler opp returer til de har nok, noe som isåfall er svært lite effektivt. Men det blir bare synsing fra min side... Det burde uansett ikke ta så lang tid fra Oslo til Stockholm i min mening, men det kan som sagt hende det ligger noe bak vi ikke vet noe om.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Hvis man ikke får svar på første mail, send en ny! ;)

Joda, men jeg liker ikke å mase heller. Har sendt cirka en mail i uka for å purre på prosessen, og disse har blitt besvart fram til nå, men nå var det tydeligvis nok. Til sammenligning sendte jeg en e-post til Komplett her om dagen som ble besvart på under ett minutt! Det er imponerende, det!

Nåja, Komplett har etter min mening ganske lang svartid. Hver gang jeg kontakter dem kan det gå flere dager før jeg hører noe. Av og til er det raskt, men som regel er det veldig tregt synes jeg.

 

En gang måtte jeg ringe en bekjent som hadde kjente i ledelsen i Komplett for å få noe til å skje på en mulig retursak jeg hadde. Da ble det fart i sakene, men det burde ikke være nødvendig å kjenne noen med kontakter i Komplett for å få svar.

Hver gang jeg har kontaktet komplett.no siste året (som har blitt en del pga. en del handling) så har de alltid svart meg samme dag. Riktig nok fikk jeg svar dagen etter på to retursaker.

De sendte meg også en ny strømforsyning til en laptop gratis uten å måtte behøve å sende den gamle tilbake.

 

Alle bekjente jeg har som også bruker komplett og innimellom bytter leverer inn skjermkort til RMA (lastes hardt på folding@home) har de alltid opplevd glimrende service og får byttet produktene uten å mukke. Enkelte har også fått mye dyrere skjermkort tilbake.

 

Så jeg kjenner meg ikke helt igjen i dette med at komplett skal være dårlig på slikt.

 

Penny:

Kan du ikke opplyse om hva slags produkt dette er? Det kan jo være et særdeles sært produkt som det er helt egne RMA rutiner for.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Penny:

Kan du ikke opplyse om hva slags produkt dette er? Det kan jo være et særdeles sært produkt som det er helt egne RMA rutiner for.

Det er en Popcorn Hour C-200 mediastreamer: http://www.dustinhome.no/pd_5010328679.aspx?

 

Det er som sagt importøren/distributøren for hele Norden (ABTECH) i Sverige som står for reparasjon på disse, men jeg som kunde forholder meg selvsagt til selger, som er Dustin.

 

Burde ikke være noe sært produkt, Komplett selger også disse.

 

Edit: har forresten fått kontakt med en på support som virker mye mer behjelpelig. De har beklaget seg veldig men står på at de ikke kan gjøre noe mer ovenfor distributøren. De har holdt av en ny enhet til meg som vil sendes til meg den 26. oktober om verkstedet ikke har ordnet min gamle til da. Greit nok, det skal jeg nok klare å leve med. Kan godt hende jeg har vært uheldig, men jeg synes fortsatt systemet deres virker litt tungvindt og tregt.

 

Men men, bare å smøre seg med enda mer tålmodighet.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Dette virker å være et tilfelle hvor forhandler ikke tør stole på leverandør og det går utover sluttbruker. I mange tilfeller får man jo et erstatningsprodukt omtrent før det defekte er sendt inn fordi forhandleren vet at leverandøren erstatter det defekte produktet.

 

Ergo kan det være Popcornhour som er den vanskelige parten i saken og gjør at sluttbruker får lide. Det kunne vært interesant å se hvordan eks. komplett håndterte RMA på disse produktene.

 

Jeg har opplevd noe lignende når forhandler ikke kan stole på leverandør. Det finnes jo også produkter i div. webbutikker hvor RMA prosedyren er "ta kontakt med leverandør".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Popcorn Hour har da tydeligvis ikke regler for DOA som gjør at butikken uten å risikere tap kan sende ut en ny enhet umiddelbart. En måned er vel også det FTU har satt som maks tid, så sånn sett er det vel greit. Men jeg synes ikke det er god kundeservice.

 

Synes jeg var heldig da jeg kjøpte laptop sist og Elkjøps nettbutikkvar billigst. Den var DOA, og dagen etter dro jeg il nærmeste elkjøp og gikk derifra med en maskin med to kjerner i stedet for en, litt over dobbelt så stor harddisk, og n-nettverkskort. Synd de ikke er billigst oftere.

Lenke til kommentar

Dette virker å være et tilfelle hvor forhandler ikke tør stole på leverandør og det går utover sluttbruker. I mange tilfeller får man jo et erstatningsprodukt omtrent før det defekte er sendt inn fordi forhandleren vet at leverandøren erstatter det defekte produktet.

 

Ergo kan det være Popcornhour som er den vanskelige parten i saken og gjør at sluttbruker får lide. Det kunne vært interesant å se hvordan eks. komplett håndterte RMA på disse produktene.

 

Jeg har opplevd noe lignende når forhandler ikke kan stole på leverandør. Det finnes jo også produkter i div. webbutikker hvor RMA prosedyren er "ta kontakt med leverandør".

Høres for så vidt ut som en fornuftig teori. Jeg har stusset på hvorfor det ligger så langt inne for Dustin å bare erstatte produktet for meg og så heller ta saken med distributøren etterpå. Jeg forstår dette er ganske vanlig, da f.eks. Komplett selger en masse produkter som det står "erstatning fra leverandør" på. Jeg ville heller ikke hatt noe i mot å ta i mot et demoprodukt som erstatning for den jeg sendte inn, noe jeg også har nevnt for dem.

 

Jeg vet hva som er feil på enheten jeg sendte inn og det burde ta mindre enn 5 minutter å erstatte delen som er defekt, derfor irriterer det meg at de bruker så himla lang tid. Kan hende de mangler delen, men dog...

 

Edit:

@NgZ: Enheten var ikke DOA. Den har fungert fint siden jeg kjøpte den i januar, helt til den en dag ikke ville slå seg på pga. korrupt NAND-minne.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

En kollega kjøpte den nye versjonen av uDac, (hodetelefonforsterker), denne var defekt, og ny kom i posten på 2 dager, med melding om å kaste den gamle.

Så høres litt ut som det flere sier, at de kanskje ikke har avtale med popkorn om å kunne sende ut ny enhet direkte.

 

 

Jeg har sendt inn spørsmål på mail 2 ganger på ei uke, og fått svar på samme dag, gjerne innen en 2-3 timer.

Tror jeg skal bestille produktet jeg forespurte i kveld også, da de har lagt det til, lurer på om det var flere enn meg som ønsket det i butikken.

Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg forsto det spørsmålet.

 

Dac'en var en NuForce uDac 2.0, http://www.dustinhom...5010469847.aspx

 

Angående produktet. Så var det denne søte saken.

http://www.dustinhom...010485071.aspx?

 

Sennheiser HD598 sammen med Audio-GD Sparrow blir mitt nye oppsett på jobb.

Kan anbefale Sparrow, 1600+ moms direkte ifra produsent i kina inkl oppgraderinger.

Dog den er ikke helt hva du vil kalle portabel, ikke i forhold til NuForce uDac(2).

 

Men den kan enkelt transporteres med om jeg skal på jobb reise i mer enn et par dager.

I kortere perioder holder jeg meg hovedsaklig til mp3 spiller og ATH-M50.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...