_Brukernavn_ Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 De som handler i større volum, og som ofte er referansepersoner for andre når de skal handle på nett (som mange brukere her inne sannsynligvis er) vil kunne se lenger enn en slik test. Dustin er veldig gode på pris. De er ikke billigst på alt, men det har de heller aldri gått inn for å være. De har gode priser på det meste, men er helt suverene på kundeservice! Komplett har feks generelt høyere priser på det meste, men kjører en del gode tilbud på utstyr der de sannsynligvis selger med tap. Men så selger de tilleggsutstyr veldig overpriset igjen, slik at de likevel tjener penger. F.eks. har de en del gode tilbud på hjemmekino-utstyr denne uken, men den billigste HDMI-kabelen de har koster 300kr. På Dustin får du den til 50, mens normalpris på TV-en ikke nødvendigvis er så mye høyere enn tilbudsprisen. Tar du med frakten i tillegg vinner Dustin igjen. Andre butikker som ikke har eget lager har kanskje bedre priser, men leveringstiden er helt uberegnelig, og det samme er vanligvis kundeservicen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Fikk svar fra Dustin på mail etter 12 minutt. Det kan man kalle god kundeservice! Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Noen som vet hvordan Dustin behandler RMA-saker? Sendte inn et produkt for en stund siden. Pakken ble mottatt, i følge sporingen, forrige torsdag. Jeg har ingen mulighet til å følge retursaken på nettsidene slik som Komplett har. Skal RMA-saken dukke opp under ordrehistorikken, eller må man bare belage seg på å vente til de gir deg beskjed manuelt? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Den skal dukke opp under ordrehistorikken ja. "Utnj. kreditt" under "Status" og "-1234" under "Pris inkl. mva". Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Takk. Det ante meg. Har sendt en e-post, får se hva de sier. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Noen som har noen nylige opplevelser med leveringstid til Bergen? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Dustin sender alltid ordre som er gjort før ca kl 16 videre til Oslo samme dag/kveld. Altså er de allerede ankommet posten i Oslo tidlig neste morgen. Derfra er det posten det kommer an på, men ca 2-3 dager er vel vanlig å regne. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Alt til Bergen tar jo et ekstra døgn, fordi de kjører ut pakkene til postkontorene på morgenen, og SÅ sorterer de pakker som har kommet inn ettermiddagen dagen før - de blir dermed ikke sendt til postkontoret før dagen etter. Kommer pakken til Bergen ettermiddagen den 1., har du den altså ikke før formiddagen den 3. Go posten! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Dessverre er hotmail sperret på jobb, så får ikke sendt mail. Så spør her, noen som finner Sports etui til HTC desire hos dustin? Noe ala dette ? Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 ser jo ut som de har fjerna alt av studentrabatt iallfall... 10 kr på 2 forskjellige bærbare pcer. woho.. butno. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Litt mer ang. studentrabatten. Litt langt bak i tråden skrev jeg: Det er mange som klager over at rabatten er såpass liten. Da har man kun sett på ting som er priset så lavt som mulig. Se på ting som vanligvis er overpriset som kabinettvifter, kabler o.l. Der får man opptil 50 % rabatt på enkelte produkter. De har til og med kunne stille opp mot Dealextreme på enkelte småting. Dustin kommenterte videre: Som Pro_Odeh nevner et par innlegg opp, så har man fortsatt rabatt på mange produkter, spesiellt på de produkter der Dustinhome har høye marginer. På de produkter der marginene er lave, kan vi ikke gå ned så mye, ofte ikke i det hele. Man kunne kansje gått fra 6,5% margin til 6% margin på en PC til 6000, men da hadde det kommet reaksjoner på at vi var gniene og ga så lite studentrabatt. Derfor er vi på Ordre/Kundeservice ærlige, og sier at på de produkter der marginene er lave, kan vi ikke gi ytterligere rabatt. Et tips til studenter: Søk for eksempel på Deltaco, Microconnect, Multibrackets, CountourHD. Der er rabattene ofte gode. At det er liten rabatt på ting som bærbare PC-er er altså ikke noe nytt. Men da dette ble skrevet (i mars) så kunne du finne rabatter på flere hundre prosent på merkene som er listet opp. Nå var den største rabatten jeg kunne finne på ca 25%, og de fleste lå på rundt 10%. Det er en ganske markant endring. Det virker som om "margintak"-ordningen er endret. Kunne noen fra Dustin kommentert dette? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Alt til Bergen tar jo et ekstra døgn, fordi de kjører ut pakkene til postkontorene på morgenen, og SÅ sorterer de pakker som har kommet inn ettermiddagen dagen før - de blir dermed ikke sendt til postkontoret før dagen etter. Kommer pakken til Bergen ettermiddagen den 1., har du den altså ikke før formiddagen den 3. Go posten! Hmm.. Det stemmer ikke med mine erfaringer (Bergen her også). Har aldri fått en pakke senere enn dagen etter den kommer til Bergen. Så kommer den til Bergen den 1., så har jeg den senest den 2. Dette gjelder for 3 forskjellige bydeler som jeg har bodd i.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 På *sporingen* står det ikke at den kommer til Bergen før den (eks.) 5. - fordi det er da de scanner den inn (gjerne kl. 10-11 på formiddagen. Men om du ser på forrige sporingstrinn, så gikk den fra Oslo kl 6 på morgenen den 4. - og da er den naturligvis i Bergen før kl 10 på morgenen dagen etter. Eksempel på akke jeg har fått: Sendingen er ankommet XX Post i Butikk 28.05.2010 08:29 5094 BERGEN Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 27.05.2010 12:02 5020 BERGEN Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 26.05.2010 05:45 0024 OSLO Hadde de scannet inn pakken da den ankom kvelden den 26., kunne de sendt den ut til postkontoret på morgenen den 27. I stedet for blir den ikke scannet inn i Bergen før formiddagen den 27., og blir dermed ikke sendt ut til postkontoret før morgenen den 28. Mellom kl 12:00 den 27. og ca kl 7-8 den 28. ligger den altså bare klar, ferdig sortert, og venter på å bli kjørt ut. Akkurat som den ligger der fra ettermiddagen den 26. og venter på å bli sortert frem til kl 12 den 27. Fullstendig meningsløst. Da jeg snakket med Postens kundeservice om en pakke som hastet, og lurte på hvorfor det tok en ekstra dag, var svaret "Pakkene ut til postkontorene går før pakkene som kommer inn er sortert." Og det var visst sånn det *skulle* være. Han så ikke helt problemet, men kunne være enig i at det "ikke var helt optimalt". Bare hos posten. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Kan ikke si jeg er veldig imponert over Dustin når det gjelder retursaker så langt, i hvertfall. Det er nå snart to uker siden de mottok produktet fra meg og jeg har ikke hørt et eneste pip fra dem. Det finnes ingen status over returen som jeg kan følge på "min side" så jeg aner ikke hva som skjer. Da jeg spurte fikk jeg bare beskjed om at jeg har rett til nytt produkt eller pengene tilbake hvis noe ikke skjer innen 30 dager. Greit nok, men det hjelper meg egentlig ikke. Kan godt være at de mangler en del eller lignende, og det er helt greit, men jeg hadde i så henseende satt pris på jeg ble informert om dette via en eller annen form for statusoppdatering. Det at de sender ut returlapper gjør at returen forsinkes med de dagene det tar for dem å sende denne lappen, og forsinker dermed returen tilsvarende. Det er jo greit å slippe å betale for frakten, og å skrive returnummer o.l. på pakken, men samtidig så er hver ekstra dag når det gjelder RMA-saker smertefull! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det at de sender ut returlapper gjør at returen forsinkes med de dagene det tar for dem å sende denne lappen, og forsinker dermed returen tilsvarende. Det er jo greit å slippe å betale for frakten, og å skrive returnummer o.l. på pakken, men samtidig så er hver ekstra dag når det gjelder RMA-saker smertefull! At de sender returlapper er vel bare en service de tilbyr, ønsker du å gjøre dette selv, vil du også få beløpet returnert.. Send en mail, tipper Per Olav er rask med en oppklaring i saken Lenke til kommentar
Panter Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Så de sender ikke returlappen elektronisk og man skriver den ut selv? Det var rart.. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Så de sender ikke returlappen elektronisk og man skriver den ut selv? Det var rart.. Nei, de sender deg en fysisk lapp fra Posten som du klistrer på. Greit nok, det sparer dem sikkert en del arbeid kontra det å tilbakebetale fraktbeløpet manuelt til konti, samtidig som det er "idiotsikkert" for kunden sin del (adresse, RMA-nummer etc.). Men jeg er enig i at det hadde vært kjappere om du kunne skrive ut denne selv, da hadde man spart noen dager. Har vært i kontakt med dem per e-post igjen i dag og det viser seg at det er en ekstern reparatør (importøren) som tar seg av reparasjonen. Videre sa de at RMA-systemet deres virker slik at du blir tilsendt e-poster etterhvert som statusen forandres. Jeg har ikke mottatt noen e-poster, annet enn en som jeg fikk 5 minutter før de svarte på e-posten min som sier de har mottatt returen (noe de for øvrig gjorde for ca. 14 dager siden...). Neppe en tilfeldighet, hehe. Jaja, får vel bare smøre meg med tålmodighet og la det gå sin gang. Endret 6. oktober 2010 av Pennywise Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ideelt sett bure man jo bare kunne sende det rett til verkstedet, og spare enda mer tid. Mn med tanke på at Dustin grïmporterer en del, så kan jo akkurat den bli litt kinkig. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Hvorfor er nettprisen (på Dustin og generelt sett alle andre nettsjapper) på Nintendo DSI XL så lik lokale butikkers pris? Lokalt på Elkjøp her koster den 1695 hvis man går rett til butikken. Hvis man bestiller/betaler på nett og henter den i butikken får man den for 1579... Edit: Og der fant jeg den til normalpris 1500 i brunfarge på en lokal leketøysbutikk... dette er for dårlig Dustin Endret 8. oktober 2010 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er snart 3/4 år siden de var billigste butikk kåret av Hardware.no og det merkes nå på prisene ja, er ikke så konkurransedyktig på pris lenger. Selv med studentrabatt og fri frakt så er de nesten 300kr dyrere (ca. 5%) enn bl.a ABBO.no på 4stk harddisker og en Readynas NVX som jeg bestilte i dag. De klarer heller ikke å levere ett kabinett jeg har ventet på i to måneder og datoen har blitt fremskjøvet utallige ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå