Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La inn en bestilling på to harddisker, en SSD og en vanlig disk. 23 timer etter bestillingen var lagt inn kunne jeg se boksen på det lokale postkontoret - det var rimlig imponerende.

 

Bestillingen ble forøvrig lagt inn via e-post, denne ble behandlet innen 20 minutter - jeg er igjen meget fonøyd med servicenivået.

 

Kan i tillegg opplyse om at Dustin faktisk var billigst på SSD-en og bare noen kroner dyrer enn alle andre på den andre disken. Gleder meg til å handle mer herfra.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er studentrabatten blitt fjernet (eller i det minste redusert) fra nesten samtlige produkter?

For bare en måned siden kjøpte jeg feks denne skjermrengjøreren for 3 kr: http://www.dustinhome.no/pd_5010371746.aspx

Nå koster den plutselig 49 med studentrabatt. kostnadene kan umulig ha steget med 1600%!

Det samme har jeg opplevd med en rekke andre produkter.

 

Jeg kan legge til at jeg fremdeles er meget fornøyd med Dustin. Utrolig bra kundebehandling, rask respons, og er gode til å orde opp i retursaker på en profesjonell måte. Men det er likevel trist om rabatten skal bli handikappet på samme måte som gratis frakt. Da mister de en stor fordel som de har hatt overfor andre konkurrenter.

Lenke til kommentar

Det var bare det mest ekstreme tilfellet. Jeg kan komme med flere (liker å kjøpe småting som ikke koster mye). Merk: normalprisen er uforandret på samtlige varer, mens under lister jeg opp prisen på varer som ble kjøpt i august, og prisen nå med studentrabatt.

Antennekabel: 26 --> 34

Komposittkabel: 22 --> 31

Strømkabel: 8 --> 21

Video/audio adapter: 14 --> 25

SATA-kabel: 9 --> 21

USB koppvarmer: 20 --> 49

USB massasjeball: 18 --> 49

HDMI-kabel: 26 --> 34

USB-kabel: 11 --> 24

USB-splitter: 10 --> 23

Skjermrengjøring 3 --> 49

 

Jeg synes det er merkelig at absolutt alle varene skal ha steget såpass mye i pris. Det er de jeg kjenner til, men når jeg ser over kabler og slikt (som hadde den desidert største rabatten) så ser jeg det samme. Før kunne Dustin konkurrere med Dealextreme på slikt, men ikke nå lenger hvis de fortsetter slik.

Lenke til kommentar

De sa selv at studentrabatten fungerte slik at de hadde satt tak på fortjenesten, og jeg mener å huske at det også var de som hintet om at enkelte småprodukter ble svært billige. Vil tro de nå har funnet en annen måte å beregne studentrabatt på, som ikke slår like heldig ut.

 

edit: egentlig trist at de begynner "på topp" med gode rabatter og gratis frakt, og fjerner litt og litt... Bare ikke ta en NetShop og la supporten gå til h.... også!!

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Gratis frakt ble utnytta, derfor kutta de det ut cecolon.

 

~ Mortis

Både ja og nei, norske posten var rompe, og var ikke intresert i noe samarbeid med DH for å senke fraktpriser for studenter, så DH hadde ikke råd til å operere med det.

 

På denne siden av grensen derimot er posten mer samarbeidsvillig, og alle mine ordre har gratis frakt (for ikke å snakke om 16t fra sendt til postkontoret her er å forvente)

Lenke til kommentar

Generell gratis frakt for studenter var galematias, jeg tipper flere brukte Dustin som DX-alternativ og bestilte en kabel hist, noe annet smått pist. Det sier seg selv at Dustin ikke kan drive butikk på den måten. 99 spenn er sågar blant det rimeligste du kan havne borti, fraktmessig.

Lenke til kommentar

De kunne jo kanskje hatt gratis frakt på alle ordrer over 500 eller 1000 da (for studenter)?

Tror du ikke de har regnet på den 2000,- grensen de har satt?

 

Se for deg en en harddisk:

 

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB: salgspris 517,-

Innkjøpspris: 469,- ( F.eks)

Dekningsbidrag: 517 - 469 = 48,-

 

Frakt: 99,- (som jeg tror er subsidiert pga komplett skal ha 105,-)

 

Det resulterer i at de taper: 517 - (469+99) = -51,-

 

Et tap på 51,- for denne ordren.

 

 

Elektronikkbransjen, spesielt på nett er såpass konkurranseutsatt at det ofte er veldig lite fortjeneste på varene. Nettbutikkene er avhengige av stort volum kontra høy avanse. Det resulterer i mange kampanjer. Se bare på komplett og netshop som har "crazy days" kampanjer hver uke.

 

Går du inn og ser på de faktiske regnskapsresultatene så ser en at resultatgraden er minimal:

 

Mpx: 2 %

Komplett: 3 % i 2009 og 0,7 % i 2008

Ps.no: -1,37 %

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...