Skrujernet Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 2 timer. KRISE!! Komplett med de fleste andre svarer ikke på mail før ca. 1 dag har gått. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 det har hent at jeg har nå fått svar fra komplett sin support bare neon timer etter at e-posten ble send. det har til og med hent at jeg har sendt og mottatt flere e-poster på samme kveld. dette har med hvor mye disse butikkene har å gjøre Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 At folk jubler her når de får ekstremt raske svar er bra, og dersom normalen er på minutter, ikke timer, er det supert. Likevel synes jeg det blir galt å sutre dersom det tar noen få timer - spesielt med tanke på at dette er slutten på dagen, og nå like etter helgen har det sikkert hopet seg opp endel. Vi har ikke råd til å handle i en butikk som skal ha kapasitet til å besvare alt på få minutter alltid. Lenke til kommentar
cinquedas Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hei! Er ny her og har et lite spørsmål til folket og dustinhome. Lurte på å kjøpe KEF KHT-2005.3 SVART som dustinhome har på kampanje til 5899kr. http://www.dustinhome.no/pd_5010153461.aspx Er dette akkurat samme produkt som feks. surround.no har til 10990,-? http://www.surround.no/product/540573/KEF-KHT-2005.3.html Noen som har noen erfaringer med KEF-produkter? På forhånd takk! Mvh, Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Ser slik ut. KEF har en veldig god mellomtone og diskant, men deres gulvstående høytalere er litt svake i bassen. Det settet der spesifikt har veldig bra lyd for størrelsen, men husk på at du trenger en forsterker/receiver for å drive det. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Har sendt mail, men spør her også. Noen som vet målene på støydemings mattene Dustin har? Og eventuelt noen erfaringer.. Endret 27. juli 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
cinquedas Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Tja, nå ville ikke kjerringa ha KEF, likte ikke utseende:P...ellers takk for svar! Så da prøver vi igjen! Nå er det Canton Movie CD 102 Black som gjelder. Noen som vet noe om det? Velger disse settene da jeg ikke har plass til gulvstående pga for bred tv-benk, og pga utseende. Kommer nok til å bli mest brukt til film, men litt musikk også. Noen som har noe alternativ til forsterker til dette? Tenkte egentlig makspris 4000kr, hvis dette er "forsvarlig". Også er utseende litt viktig. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595108 er i hvert fall pent og gir svært mye "bang for the bucks" skal man tro anmeldelsene. Ikke prøvd HKTS 7 selv, men er i hvert fall svært fornøyd med mitt HKTS 11. BTW: Får vel kanskje be om unnskyldning for å poste et produkt fra en konkurrent i Dustin-tråden Endret 27. juli 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595108 er i hvert fall pent og gir svært mye "bang for the bucks" skal man tro anmeldelsene. Ikke prøvd HKTS 7 selv, men er i hvert fall svært fornøyd med mitt HKTS 11. BTW: Får vel kanskje be om unnskyldning for å poste et produkt fra en konkurrent i Dustin-tråden For all del, HKTS 7 er ikke et dårlig sett. Men du liner ikke opp skoda når en person spør om bedre alternativer til en rolls royce (satt litt på spissen). KEF-settet her er i en litt annen klasse. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Finnes det slike høyttaler sett uten sub? Jeg har en meget god aktiv sub som jeg ikke ønsker å bytte ut men ønsker å bytte ut de altfor digre front, senter og bak høyttalerne når jeg går over til flatskjerm i stua. Forøvrig er Skoda en bil som har bedre kvalitet enn Audi om dagen pga. standarden på fabrikkene og robotene som brukes. Folk som disser Skoda avslører lite greie på bil, Endret 27. juli 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595108 er i hvert fall pent og gir svært mye "bang for the bucks" skal man tro anmeldelsene. Ikke prøvd HKTS 7 selv, men er i hvert fall svært fornøyd med mitt HKTS 11. BTW: Får vel kanskje be om unnskyldning for å poste et produkt fra en konkurrent i Dustin-tråden For all del, HKTS 7 er ikke et dårlig sett. Men du liner ikke opp skoda når en person spør om bedre alternativer til en rolls royce (satt litt på spissen). KEF-settet her er i en litt annen klasse. Skjønte det, men prisklassen han etterspør (max 4000) er jo faktisk et godt stykke under det KEF-settet koster. Var dette jeg tok utgangspunkt i, og HKTS7 ligger jo opprinnelig rett i underkant av 4000. Edit: Ah, nevermind! Det var jeg som leste feil. Er recieveren som skal koste max. 4000, ikke høytalersettet... Endret 27. juli 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Forøvrig er Skoda en bil som har bedre kvalitet enn Audi om dagen pga. standarden på fabrikkene og robotene som brukes. Folk som disser Skoda avslører lite greie på bil, Nå sammenlignet jeg vel ikke med audi heller, har ikke disset dem i det hele tatt, men du foreslår fortsatt ikke skoda til en som ser på rolls. Forøvrig så er mange av disse settene med både sub og satelitt, fordi de er tunet optimalt til hverandre, og delingsfrekvensen er allerede satt. Men du kan jo f.eks bruke bokhyllehøytalere som satelitter, og en tilhørende center, om ikke det blir for stort da? Ellers må jeg si at prisjakt.nu er veldig god til nettopp dette pga de mange søkefunksjonene. Her har du en liste med 5.0 sett: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=v250&o=produkt_pris_inkmoms Lenke til kommentar
dredg Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Forslag: Det burde være en funksjon ala "Wishlist" på Amazon, slik at man kan ha produkter på husk inntil man bestiller de. Jeg har ofte produkter for flere titusener av kroner i handlekurven som jeg bare har råd til å kjøpe over flere måneder og mange bestillinger. Dette gjør at jeg da hver gang må slette mange ting, bestille det jeg skal ha for så å legge produktene jeg slettet tilbake i handlekurven. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) ?? Man kan legge varer i ulike favorittlister med å trykke på stjerneknappen Dette forutsetter at man er logget inn hos Dustin. Disse listene kan man hente opp på ett senere tidspunkt og man kan dele disse med andre, f.eks som en ønskeliste. Man kan legge varer i handlevognen til en allerede eksisterende favorittliste eller en helt ny en. Man kan og legge varer fra en favorittliste i handlevognen. Endret 27. juli 2010 av Pingla Lenke til kommentar
dredg Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Haha, hvorfor har jeg ikke sett den før!? Tusen takk for den, nå skal jeg inn og lage meg en favorittliste! Lenke til kommentar
cinquedas Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hva ville folket valgt av mellom Canton Movie CD 102 evnt 150 QX mot Harman/Kardon HKTS 20 evnt 11? På forhånd takk:)! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Forøvrig så er mange av disse settene med både sub og satelitt, fordi de er tunet optimalt til hverandre, og delingsfrekvensen er allerede satt. Men du kan jo f.eks bruke bokhyllehøytalere som satelitter, og en tilhørende center, om ikke det blir for stort da? Ellers må jeg si at prisjakt.nu er veldig god til nettopp dette pga de mange søkefunksjonene. Her har du en liste med 5.0 sett: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=v250&o=produkt_pris_inkmoms Var også det jeg regnet med utfra basiskunnskap at det er ugunstig å velge et høyttalersett uten å samtidig ta med en tiltenkt og egnet sub. Men en aktiv sub med godt av innstillinger har i det minste større sjangs for å fungere bra som en outsider i et 5.1 sett enn andre komponenter i høyttalersettet. Jeg bruker per i dag bokhøyttalere som bakhøyttalere, en stor center fra samme produsent og store gulvstående fronthøyttalere tilkoblet en Sony DTS receiver/forsterker sammen med den aktive subben. Mao. ikke ideelt på noen måte men fungerer helt rått. (slipper å fjerne løv fra takrenna om høsten) Men jeg trenger hverken all denne kraften og de enorme størrelsene og ønsker derfor heller å bytte ut det meste med unntak av subben som jo er en mer tilpasningsdyktig enhet og uansett er litt stor i størrelse. Takk for god info Endret 29. juli 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 En god aktiv subwoofer med mange instillinger kan nok fint erstatte en sub som følger med et slikt sett. Derimot så spørs det hvor mye du tjener, da settet stort sett ikke klarer å gi så mye mer enn subwooferen uansett (du kan nok ikke spille noe særlig høyere, og kvaliteten vil uansett bli begrenset av satellitene). Dette gjelder spesielt de billigere settene. Om du skal skifte ut så vil jeg anbefale "eggene" fra KEF, De har en flyt mellom mellomtone og diskant som bare er helt absurd, om det er et godt delefilter, eller at diskanten står inni basselementet er jeg usikker på. Men de har veldig gode stemmer og mellomtoner. De svikter derimot litt i bassen, og dette settet kommer ikke til rette før de får en god sub, som er godt stillt inn. Nå har jeg litt vansker med å samle tankene i dag, så håper du skjønner hva jeg prøver å si Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Da er det på tide for meg også å gi litt skryt til Dustin/DustinHome. Siden oppstarten i fjor når jeg var med på test perioden, har jeg bestillt for over 80000. Har ikke tall på hvor mange deler det er snakk om, men ikke en eneste en har feilet enda = 0 returer og lite kontakt med kundeservice. De gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice har vært for å sjekke antatt leveringstid og/eller endre på ordrer, undersøke detaljer rundt enkelte varer. Utsendingen av varene har såvidt jeg kan huske alltid tatt 3 dager fra de er sendt (bor litt i utkanten av Nord-Trøndelag), hvilket vil si 1 dag til Oslo, 1 dag videre til Trondheim og 1 dag videre til postkontoret. Jeg har tidligere også bestillt varer fra andre netshopper i Norge, hvor de har vært raske med å sende ut varene, men posten har brukt lengre tid på å få pakkene fram. I siste bestilling jeg la inn for 10 dager siden, var det et produkt som anslått leveringstid var den 05.08 på. I går rundt ti-tiden på kvelden sjekket jeg status, men den stod da fortsatt som "ikke på lager". For kort tid siden fikk jeg en mail hvor det stod at ordren var klar for betaling, følgelig har de fått varen på lager ~8 dager før antatt leveringstidspunkt! Noe negativt har jeg opplevd, men dette skyldes heller Posten/PNL. Bestillte såpass mye varer mot slutten av Juni, at det ble levert på 2 paller. Fikk beskjed en fredag om at de var sendt. Mandagskvelden sjekket jeg på sporingen via posten.no, og så at de var kommet til Oslo. Når jeg sjekket samme sporingsnummer dagen etter, var all informasjon utover "EDI Created" forsvunnet. Jeg ringte da posten og lurte på hva som hadde skjedd, og de sa at de ikke hadde fått forsendelsen overlevert fra partner enda. Ringte til PNL i Sverige, som etter litt krangling på at jeg måtte ringe Posten/Bring, fant ut at de sannsynligvis ikke hadde fått varene fra Dustin enda. Onsdags morgen får jeg så en telefon fra postkontoret, der de har fått 2 paller som er til meg og lurer på om jeg kommer å henter de eller om jeg vil ha de utkjørt via ekstern partner. Tror for øvrig at om jeg sjekker sporingen i dag, så står det fortsatt "EDI Created" som status For å oppsummere, får de av meg karakteren 9/10. (Da firmaet mitt ikke fikk noen kreditt limit, og til tider manglende produkt info som gjør at man må søke opp dette via leverandør selv.) PS: Ja, jeg registrerte meg kun for å skrive dette innlegget... Må jo gi de litt skryt etter å ha brukt dem som hovedleverandør i over 1 år. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg la nettopp inn en ordre og knotet det til for meg selv (leverte ordre når jeg egentlig skulle endre vareantall). Siden Henrik har gått over til nye utfordringer tenkte jeg at jeg ikke hørte noe før mandag, men ordren ble rettet i løpet av 30 sekunder[*] av Daniel H. Det er bare til å ta av seg hatten. [*] Rent tilfeldigvis sjekket jeg klokken etter jeg hadde sendt eposten, og sjekket da på nytt klokken da jeg så at ordren var allerede endret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå