Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Det er allitd litt lettere irriterende å vite at man kunne ha fått en bedre deal, men jeg føler ikek akkurat det er argument nok for å fjerne studentrabatten. Hvem har sagt noe slik? Les mitt innlegg her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153575&view=findpost&p=15331852 Det første jeg sa er at det vil være helt tåpelig å gå inn i noen detaljert debatt om studenøkonomi. For det første hører det ikke hjemme i denne tråden og for det andre gir det ikke noe godt bilde av bruken av stipendpenger. Man får inntrykk av at studenter fint hadde klart seg ganske så godt uten og at det går som lommepenger. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Det er allitd litt lettere irriterende å vite at man kunne ha fått en bedre deal, men jeg føler ikek akkurat det er argument nok for å fjerne studentrabatten. Hvem har sagt noe slik? Denne debatten er full av stråmenn Du er velkommen til å skrive hva du egentlig mente, men du fremstår mest som om du prøver å vri deg unna din opprinnelige mening, det er lov til å endre mening også *glimt i øyet* Poenget mitt er: Er det virkelig noen grunn til å lage en sak over 20% rabatt på en skjerm, om du ikke er irritert over at du kunne fått en bedre deal? EDIT: Om du mener at vi studenter har det for godt, og bruker for mye penger, så kan vi godt lage en forbrukningslogg her på forumet, og sammenligne hvor mye penger som går Endret 7. mars 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Flimzes, alle mine innlegg står her uforandret, så desverre Siden dette var så vanskelig å forstå skal jeg hente opp igjen det opprinnelige. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Det er allitd litt lettere irriterende å vite at man kunne ha fått en bedre deal, men jeg føler ikek akkurat det er argument nok for å fjerne studentrabatten. Hvem har sagt noe slik? Les mitt innlegg her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153575&view=findpost&p=15331852 Det første jeg sa er at det vil være helt tåpelig å gå inn i noen detaljert debatt om studenøkonomi. For det første hører det ikke hjemme i denne tråden og for det andre gir det ikke noe godt bilde av bruken av stipendpenger. Man får inntrykk av at studenter fint hadde klart seg ganske så godt uten og at det går som lommepenger. Hvorfor er det du ikke er begeistret da? Hva mener du dustin skulle gjort annerledes? Ellers kan du jo se hvordan du klarer deg med en "studentlønn" uten stipend, dvs ca 50 000 fordelt på 10 måneder. Du kan jo prøve en periode, og sette overskuddet i banken. AtW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Dette produktet er for det første ikke det typiske stundetbudsjett produktet, samt at det viser at prisen jeg fikk ikke var så god tross alt. Dette er essensen i ditt første innlegg slik jeg forstår det, du er ikke irritert over at du kunne fått en bedre deal her? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Flimzes, utdanner du deg til stråmann. Er det et yrke i dag? Politikk? La oss forsøke å gå tilbake til noe saklig. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Det er allitd litt lettere irriterende å vite at man kunne ha fått en bedre deal, men jeg føler ikek akkurat det er argument nok for å fjerne studentrabatten. Hvem har sagt noe slik? Les mitt innlegg her http://www.diskusjon...post&p=15331852 Det første jeg sa er at det vil være helt tåpelig å gå inn i noen detaljert debatt om studenøkonomi. For det første hører det ikke hjemme i denne tråden og for det andre gir det ikke noe godt bilde av bruken av stipendpenger. Man får inntrykk av at studenter fint hadde klart seg ganske så godt uten og at det går som lommepenger. Hvorfor er det du ikke er begeistret da? Hva mener du dustin skulle gjort annerledes? Ellers kan du jo se hvordan du klarer deg med en "studentlønn" uten stipend, dvs ca 50 000 fordelt på 10 måneder. Du kan jo prøve en periode, og sette overskuddet i banken. AtW JEg står for det jeg sier, om noen mener at studenter lever for flott, så kan vi godt kjøre en pengeforbrukslogg her på forumet, kunne nok vært interesant for alle parter, bare at man skriver et innlegg nå og da om hvor mye penger man har brukt siden siste innlegg Flimzes, utdanner du deg til stråmann. Er det et yrke i dag? Politikk? La oss forsøke å gå tilbake til noe saklig. Du er som alltid velkommen til å forklare og utbedre din mening, men så lenge du kun kommer med agressivitet og beskyldninger står min mening fast Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Jeg forsøkte å forklare det i dybden, men det så ikke ut til å være noe som var interessant for debatten. Jeg henter det frem igjen. Ingen har raget over det. Det jeg reagerte på er at de hadde så stort slingringsmonn på en skjerm de allerede hadde gitt inntrykk av å sette ned i pris inntil benet, som gjorde at folk med mye strammere økonomi enn stundenter (tydeligvis) hev seg på og kjøpte. Så 1 uke etterpå får de se den til ennå 20% lavere pris. Først kom den inn til 10.000+ før den etter noen dager ble satt ned til rundt 8000,- og deretter "utrolige" 7500,-. Folk hev seg på og deretter sank den til 7000,- hvor de fleste trodde at nå kan den ikke bli billigere og siste rest hev seg på. Men jaggu kommer en studentrabatt ned til 6000,- også. For meg blir det på kanten til misvisende markedsføring. Jeg trodde også at DustinHome hadde studentrabatt på utvalgte produkter, men jeg husker nå som ATW sier at de forklarte at de hadde variable rabatter på alle produkter. Det jeg reagerer på er dog at de har hatt så god margin på skjermen etter flere harde kampanjepriser. Det handler selvf. ikke bare om meg men om alle som kjøpte denne skjermen til 7-8.000 i den tro at kampanjeprisen var skåret ned til benet. Hvor de får lese kort tid etterpå i denne tråden at "U2711 er tilgjengelig til 6000,- med studentrabatt igjen". Og hvorfor "igjen" om studentrabattene er der hele tiden? EDIT: Forøvrig trenger flere et kurs i "Quoting" praksis, man kan jo ønske moderatorer blir strengere på feilaktig praksis. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Det er vel ikke mulig at dell har senket prisen? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Så "til 6000,- igjen" betyr at prisen fra Dell først var lav, så gikk den opp og så ned igjen? I løpet av 1-2 ukers tid. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Kanskje det er snakk om flere leverandører, med forskjellige priser? Det finnes masse man ikke vet, ingen grunn til å "lynche" noen om man ikke egentlig har den fjerneste anelse om omstendighetene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Mener du virkelig studenter skal få dårlig samvittighet på å bruke penger på noe annet en kun livsnødvendige ting fordi de får 3000 kroner i måenden i stipend?Nei, men det er langt fra bildet som blir presentert av studenter selv.Stipendet dekker ikke engang husleie og mat. Og har du vært student?Ja, hva får deg til å tvile på det? At jeg ikke forstår at studenter i dag har så god råd som de utgir seg for å ha?Det er langt ifra like tøft å være etablert (økonomisk), du kan selvsagt velge å gjøre det "tøft" med å ha en mye høyere levestandard, men jeg har feks mange ganger romligere økonomi nå enn når jeg studerte.Mange nyetablerte småbarnsforeldre samt aleneforeldre og ikke minst pensjonister er garantert ikke enig med deg. Og spesielt ikke utfra hva man ser nevnt i tråden (ikke jeg som har ramset opp).Det er allitd litt lettere irriterende å vite at man kunne ha fått en bedre deal, men jeg føler ikek akkurat det er argument nok for å fjerne studentrabatten.Tro det eller ei så dreier ikke dette seg om at jeg kunne fått en bedre pris, men at jeg mener DustinHome har hatt en villedende kampanjepris når de lett som ingenting kan sette ned skjermen ennå 20% til studenter (den har ligget på 6000,- flere ganger for studenter). Og da samtidig som den kostet 7000-7500 i kampanjepris for andre. Ergo ingen rare omstendigheter her Flimzes. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Kanskje det er snakk om flere leverandører, med forskjellige priser? Det finnes masse man ikke vet, ingen grunn til å "lynche" noen om man ikke egentlig har den fjerneste anelse om omstendighetene. Og igjen... hvem har lynsjet . Innlegget mitt var rimelig enkelt og greit. Lett forståelig for mange også vil jeg tro. Omstendigheter endrer seg neppe så fort som du skal ha det til og det blir rent hypotetisk fra din side. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Det er langt ifra like tøft å være etablert (økonomisk), du kan selvsagt velge å gjøre det "tøft" med å ha en mye høyere levestandard, men jeg har feks mange ganger romligere økonomi nå enn når jeg studerte.Mange nyetablerte småbarnsforeldre samt aleneforeldre er garantert ikke enig med deg. Og spesielt ikke utfra hva man ser nevnt i tråden (ikke jeg som har ramset opp). Dette er en dårlig sammenligning av mange grunner, først og fremst, de har barn, de må betale for et ekstra individ som ikke kan tjene penger selv. Dette medfører mange ting, og vi kan liste opp et par: Småbarn kan ikke leve på knekkebrød og leverpostei Tre personer kan ikke leve på et rom Det er mye vanskeligere å få en leilighet ved siden av jobben når jobben er to forskjellige steder, enn å få en leilighet ved siden av et universitet (som forhåpentligvis bare er ett sted) Barnehageavgift Større hus/leilighet = mer strøm og oppvarming. Man kan ikke sammenligne flere som bor sammen, med en som bor alene. De fleste småbarnsforeldre kunne nok spart masse penger i små enkle grep, for eksempel å ikke ha tv, da sparer man tv-lisens. Spare plass, å bo på to rom er fullt mulig, om en upraktisk. Slutte å bruke bilen hele tiden, så godt som alle småbarnsforeldre jeg vet om bruker bilen hele tiden. Røyking, alt for mange som tar seg råd til dette. Redusere bruk-og-kast kulturen. Dette er ikke slik jeg mener at småbarnsforeldre skal leve, men det er slik jeg mener de fleste studenter lever, de har minimalt med plass, sjeldent tv, korte avstander til de to stedene de "må" til, som er butikk og universitet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Den diskusjonen bør bare opphøre med en gang. Den blir desverre bare verre for studentenes del jo mer som sies. Slik det står nå tror jeg mange heller vil at alenemødre skal få stipend (dvs. kraftig forhøyet barnetrygd) for å oppdra barn, de ser ut til å trenge det mer. Ellers har få studenter råd til å flytte nær studieplassen da det som kjent ikke er nok plass til alle på tilknyttede hybelkomplekser. Selv dro jeg hver morgen kl 5. og var hjemme kl. 23:45 etter studie og jobb. Men som sagt den diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Det jeg reagerer på er dog at de har hatt så god margin på skjermen etter flere harde kampanjepriser. Det handler selvf. ikke bare om meg men om alle som kjøpte denne skjermen til 7-8.000 i den tro at kampanjeprisen var skåret ned til benet. Hvor de får lese kort tid etterpå i denne tråden at "U2711 er tilgjengelig til 6000,- med studentrabatt igjen". Og hvorfor "igjen" om studentrabattene er der hele tiden? EDIT: Forøvrig trenger flere et kurs i "Quoting" praksis, man kan jo ønske moderatorer blir strengere på feilaktig praksis. Riktig, så det du egentlig mener er at de burde solgt skjermen billigere? Det har i realiteten ikke noe som helst med studenrabatten å gjøre? AtW Endret 7. mars 2010 av ATWindsor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) ATW: 1. Avsløringen om studentprisen i tråden er årsaken til at jeg reagerer. 2. Kampanjeprisen var da ikke så god som de har gitt inntrykk av. 3. Jeg husket feil på hvorvidt DustinHome hadde rabatt på utvalgte produkter eller alle og derfor lurte jeg på hvorfor man hadde valgt dette produktet til studentrabatt. Kombinasjonen av dette bør gjøre det klart. Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Mange nyetablerte småbarnsforeldre samt aleneforeldre og ikke minst pensjonister er garantert ikke enig med deg. Og spesielt ikke utfra hva man ser nevnt i tråden (ikke jeg som har ramset opp). Det kan hende, men både nyetablerte småbarnsforeldre og minstepensjonister har det objektivt sett som gruppe mere økonomisk romlsig enn studenter. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Ikke enig, men den diskusjonen få vi starte en egen tråd om . Endret 7. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Den diskusjonen bør bare opphøre med en gang. Den blir desverre bare verre for studentenes del jo mer som sies. Slik det står nå tror jeg mange heller vil at alenemødre skal få stipend (dvs. kraftig forhøyet barnetrygd) for å oppdra barn, de ser ut til å trenge det mer. Ellers har få studenter råd til å flytte nær studieplassen da det som kjent ikke er nok plass til alle på tilknyttede hybelkomplekser. Selv dro jeg hver morgen kl 5. og var hjemme kl. 23:45 etter studie og jobb. Men som sagt den diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden. Det er da et helt latterlig argument, samfunnet tjener da ingenting på alenemødre, så da er det vel ingen grunn til å belønne dem for å sette seg i en slik situasjon. De har alle muligheter til å finne en billig liten bolig hvor som helst, siden de ikke er bundet til jobb og geografiske plasser. Derimot tjener samfunnet på studenter, derfor er det all grunn til å gjøre det atraktivt å være student. Kanskje revurdere tankegangen rundt studenter og deres luksus. Prøv å leve på 3000kr i mnd selv og se hvor mye luksus du må kutte ut for å få til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå