Inaktiv bruker Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Har bestilt diverse ting hos DustinHome og må si meg meget fornøyd med både butikken og servicen! Stå på DustinHome Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Har nå sendt avgårde min første mail angående en garantisak. Er veldig spent på å finne ut hvordan DH er ved ettersalgssupport. Satser på at det gode inntrykket jeg har av dem består etter receiveren min er blitt reparert/byttet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Virker som de fleste er fornøyd på den biten så langt. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei! Har dere en dato for når dere tror Asus UL30VT vil komme inn på lager? Ser at andre nettbutikker som komplett og mpx har fått den inn nå, men venter egentlig bare på at dere får den inn:) Jeg venter også på denne modellen. La inn en bestilling på den for over en uke siden, da hadde riktignok ingen nettbutikker den på lager, men nå virker det som om de fleste (unntatt Dustinhome) har fått den inn på lager. Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Har nå sendt avgårde min første mail angående en garantisak. Er veldig spent på å finne ut hvordan DH er ved ettersalgssupport. Satser på at det gode inntrykket jeg har av dem består etter receiveren min er blitt reparert/byttet. Fått noe svar? Tok nettopp kontakt med de siden min Asus laptop tok kvelden etter ca 2 uker, men fikk beskjed om å ta det med Asus Suport. Sendte svar tilbake og lurte på om jeg kunne ta det med de. Har hatt så mye dårlige erfaringer med div. suporttjenester at jeg ikke engang orker å vurdere det. Er i såfall sinnsykt håpløst at jeg skal betale for en PC som varer i 2 uker, for så å sitte 4-5 uker i en slags suport-post-frakt-reperasjons-helvete som jeg syns slikt er! Noen som har noen tanker/erfaringer rundt dette? Hva slags DOA tid er det på bærbare? Kan jeg til en viss grad bruke angrerett her, produktet fungerer jo ikke lenger og iom. at det er såpass kort tid? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ettersom du ikke kan returnere den i vesentlig samme stand som du mottok den i, kan du ikke bruke angreretten. Om "ca. to uker" er mer enn to uker, har det uansett gått for lang tid. Enig med deg at det er en uting å bli henvist til diverse udugelige garantiordninger. Jeg tar kontakt med butikken jeg kjøpte fra, og så får de ordne opp med udugelige produsenter. Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Ettersom du ikke kan returnere den i vesentlig samme stand som du mottok den i, kan du ikke bruke angreretten. Om "ca. to uker" er mer enn to uker, har det uansett gått for lang tid. Enig med deg at det er en uting å bli henvist til diverse udugelige garantiordninger. Jeg tar kontakt med butikken jeg kjøpte fra, og så får de ordne opp med udugelige produsenter. Men så vet man at de hvertfall ikke gjør det noe raskere når det må innom butikken, noe de godt vet at vi også vet. Hvorfor ender man alltid opp med å angre å kjøpe hos en nettbutikk? Crap! Nå husker jeg hvorfor. Mine erfaringer så langt er at alle nettbutikker er generelt raske med levering og mange er billige i pris på sine felter, men når det kommer til garantier og reklamasjoner gjør alle det samme; henviser til div. support-sider og servicepartnere. Merker spesielt at det er frustrerende når man har hatt maskinen så kort, men må belage seg på 4 uker i servicetid. Er det virkelig ingen annen løsning på slikt? /syting EDIT: Sjekket sporingshistorikken, og viser seg at jeg ikke har "hatt" den (hentet fra posten) i mer enn 12 dager. Har dette noe å si for min del? Endret 2. mars 2010 av simenfs Lenke til kommentar
DustinHome.no Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Heisann! Først, litt informasjon om studentkontoer. Den harfått en ganske omfattende endring; Den frie frakten gjelder på ordre over 2000kr, ikl moms. Mail skal ha gått ut til alle studentkunder om dette, og oppdatert informasjon finnes på siden. @Proson: Jeg sjekker opp om vi får inn den. @Posten: Det er iblandt en utfordring å få logistikken til å fungere 100%. Vi jobber konstant med å øke kvalitet og pålitelighet med leveransene som skjer, og det blir bedre for hver dag som går . @Skrujernet: Har du fått ditt svar? Ta gjerne med et hint om hva det gjaldt etc, så kan vi se gjennom mailene og finne det. Om det var produktforespørsel er den videresendt til innkjøper/produktansvarlig, og kunde får svar så fort vi får svar @Asus UL30VT: Siste jeg hørte om den er produksjonsstopp hos Asus. Forhåpentligvis er den på plass igjen ASAP, det er jo en veldig populær PC. @Simenfs: For angrerett er det 14 dager fra den datoen du henter ut PC'en på posten som gjelder, i følge forbrukerlovgivning. Så vidt jeg fikk høre av Per Olav løste det seg med denne og en DOA-exeption hos Asus? Hva gjelder supportavdelinger, så henviser vi til de ulike firmaer der vi kan. Blir det krøll hjelper vi selvfølgelig til, men hovedregel er at produsentene håndterer garantisaker selv (Vi håndterer DOA). Om vi skulle visst allt om alle våre produkter, og hatt tilgang til alle produsenters verktøyer og informasjon... Vel, det tror jeg ikke er mulig. I de tilfeller der vi tar inn en PC (eller annet produkt) for reparasjon, så er det lengre håndteringstid enn om du som kunde tar det direkte med serviceverksted, da vi sender PC til samme verksted. (Evnt Sveriges motsvarighet til serviceverksted). //Henrik Breivik Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Først, litt informasjon om studentkontoer. Den harfått en ganske omfattende endring; Den frie frakten gjelder på ordre over 2000kr, ikl moms. Mail skal ha gått ut til alle studentkunder om dette, og oppdatert informasjon finnes på siden. Noooo! Det var hovedgrunnen til at jeg anbefalte DustinHome til mange studenter - rabatt og gratis frakt. Poenget faller litt bort når det bare gjelder store ordre, det var jo på de små ordrene en hadde noe særlig å hente på gratis frakt. Skjønner forøvrig at dette kanskje ble en litt dyr ordning, spesielt dersom folk stadig bestilte småting. Har ikke fått noen mail heller, men det tar kanskje litt tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har heller ikke fått noen mail om det. Skjønner at det koster dere penger, men det burde dere strengt talt tenkt på før dere begynte med det. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Skjønner ikke hva dere klager på, dere får da fremdeles rabatt. Fri frakt er fremdeles ikke dårlig selv om man må handle for mer enn 2000 kroner. Kjipt om mange kjøperer varer for 100-200 kroner og frakten koster dustin 100,- Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Skjønner at det koster dere penger, men det burde dere strengt talt tenkt på før dere begynte med det. Dette har nok blitt nøye gjennomtenkt... Personlig satt jeg bare og ventet på at ordningen skulle bli endret. Studentene har jo ødelagt for seg selv ved å "misbruke" dette tilbudet. Har flere kamerater som f.eks. kjøper en tube kjølepasta, og får dette tilsendt i en pakke der porto koster 4x prisen av varen, for så å finne ut dagen etter at de trenger en vifte også. Det sier seg selv at en slik ordning ikke er særlig lønnsom, selv om en får mange potensielle kunder av det. Nå har Dustin sannsynligvis fått oppmerksomheten de ville ha blant studentkunder, og jeg ser ikke for meg at det på noen måte hadde vært lønnsomt, selv på lang sikt, å fortsette tilbudet med fri frakt uansett ordrebeløp. De som slutter å handle hos Dustin pga. dette hadde uansett sluttet å handle der samme dagen de var ferdig med studier. Jeg er faktisk positivt overrasket over at det fremdeles er fri frakt på varer over 2000kr, og kommer definitivt til å fortsette å handle fra Dustin. Knallbra nettbutikk! Endret 3. mars 2010 av jonpet55 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har heller ikke fått noe mail om dette, kanskje det ikke gjelder alle? Dessverre så kommer Dustin til å miste mange kunder da gulroten for å handle hos de forsvinner og de er ikke så mye billigere med studentrabatten, kanksje noen få kroner her og der. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Altså, hvordan kan dere klage på en ordning som gir dere rabatter OG gratis frakt om dere handler for mer enn 2000 kroner? Rabattene får dere jo åkkesom. Jeg skjønner det bare ikke. Dustin er fra før av en billig nettbutikk og med ett par prosenter her og der til studenter så blir det fryktelig mye penger spart for dere /tap for dem. Per dags dato så finnes det ingen nettbutikker som kan matche det tilbudet i det hele tatt. Hva klager dere egentlig på? Nordmenn har blitt en bortskjemt haug med mennesker som krevet puter sydd under armene og rabatter dyttet opp i ræva uten grunn. Ingen bedrifter vil noen gang tjene penger på slike kunder. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Skjønner at det bør være et minimumsbeløp for å hindre misbruk, men 2 000 er temmelig mye. Den store forskjellen er at tidligere kunne DustinHome konkurrere mot vanlige butikker for små handler, da fraktprisen ikke var et problem. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har heller ikke fått noe mail om dette, kanskje det ikke gjelder alle? Dessverre så kommer Dustin til å miste mange kunder da gulroten for å handle hos de forsvinner og de er ikke så mye billigere med studentrabatten, kanksje noen få kroner her og der. Ikke så mye billigere? Men allikevel billigere? Hva klager du da på? Forventer du at de skal være titalls prosent billigere på små ordre, bare fordi de har vært det til nå? Jeg tror, som nevnt, at folk har blitt bortskjemte av denne løsningen. At "freeloadere" slutter å kjøpe fra Dustin er ikke annet enn en fordel for dem. BTW: Endringen gjelder nok helt sikkert alle, men det tar litt tid før mailen når ut til alle. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Sukk, der var gleden over. Det var vell ikke "rabatten" som fikk meg til å velge Dustin, men heller den gratis frakten. Rabatten er typisk 2-3 tiere om du er heldig. Nå kan jeg like godt handle hos andre nettbutikker som netshop, komplett, amentio osv. Tenkte vell i grunn dette var for godt til å være sant. En prosessorvifte til 500,- på 2kg og ingen frakt. Dette spiser vell sikkert opp DB. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ikke så mye billigere? Men allikevel billigere? På min siste ordre sparte jeg hele 3,3%. Hadde det ikke vært for gratis frakt så hadde jeg heller handlet fra andre og nå er jo det løpet kjørt, nå er Dustin som alle andre og de har en stor ulempe med treg postgang. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Treg postgang? Hva snakker du om? Den ene dagen de gjerne mister i oslo PGA posten tar de igjen på å sende varene samme dagen/dagen derpå. Dustin har levert samtlige pakker langt fortere enn amentio, netshop, multicom og pcutstyr noen gang har klart. De er helt på høyde med komplett (Som er langt dyrere). (Å det er ikke er bare mine ord). Syntes ikke det er galt å spare 3.3% samt å få god kundeservice jeg. Er ikke mange steder som kan matche servicen. Ja, jeg "forsvarer" dustinhome her, dette blir bare latterlig å klage over at noen "bare" er 3.3% billigere i ett super presset marked. Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har handlet flere ganger av Dustin, (for mange tusen) er kjempefornøyd med service, priser og leveransetid. Makan til rask respons på kundeservice skal du lete lenge etter. Varer blir sent samme dag osv. Her har mange av de store, les Komplett, mye å lære av. Et lite eks; Det siste jeg kjøpte var et komplett surround høyt. pakke. Bare frakten, på over 80kg, hadde enkelte satt til kr.750. (Kom på en pall). Dustin var ikke bare billigst på settet de hadde også frakten inkludert. Anbefalles på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå