Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Netshop brukte flere timer :no:

 

Ja huff, at det kan gå flere TIMER før man får svar på en epost er virkelig døden, altså.

Må du ha det med teskje eller? :roll:

 

Jeg er rimelig sikker på at jorda kommer til å gå rundt sola i morgen selv om du må vente noen timer på en epost. Eller en ekstra dag på en pakke. Er egentlig utrolig hvor luksuriøst enkelte her inne skal ha det. Det var det med å ta hele hånda ...

Usaklig kommentar!

 

Så lenge butikken har e-post som kommunikasjonskanal så er det ingen grunn til at det skal ta lengre tid å besvare en epost enn det tar å svare i en telefon. Er kunden mindre viktig fordi han sender mail?

 

Dette er dessverre ikke uvanlig for nettbutikker, men de skyter kun seg selv i foten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netshop brukte flere timer :no:

 

Ja huff, at det kan gå flere TIMER før man får svar på en epost er virkelig døden, altså.

Må du ha det med teskje eller? :roll:

 

Jeg er rimelig sikker på at jorda kommer til å gå rundt sola i morgen selv om du må vente noen timer på en epost. Eller en ekstra dag på en pakke. Er egentlig utrolig hvor luksuriøst enkelte her inne skal ha det. Det var det med å ta hele hånda ...

Usaklig kommentar!

 

Så lenge butikken har e-post som kommunikasjonskanal så er det ingen grunn til at det skal ta lengre tid å besvare en epost enn det tar å svare i en telefon. Er kunden mindre viktig fordi han sender mail?

 

Dette er dessverre ikke uvanlig for nettbutikker, men de skyter kun seg selv i foten.

 

 

Selv foretrekker jeg mail fremfor telefon da det er rom for mindre misforståelser da.

Lenke til kommentar
Usaklig kommentar!

 

Så lenge butikken har e-post som kommunikasjonskanal så er det ingen grunn til at det skal ta lengre tid å besvare en epost enn det tar å svare i en telefon. Er kunden mindre viktig fordi han sender mail?

 

Dette er dessverre ikke uvanlig for nettbutikker, men de skyter kun seg selv i foten.

 

Tullprat. Volumet av epost er som oftest mange, mange ganger større enn volumet av telefonhenvendelser til et slikt foretak, slik at man ikke kan forvente like raskt svar på epost som pr. telefon.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at jorda kommer til å gå rundt sola i morgen selv om du må vente noen timer på en epost. Eller en ekstra dag på en pakke. Er egentlig utrolig hvor luksuriøst enkelte her inne skal ha det. Det var det med å ta hele hånda ...

Har aldri sagt at jeg ikke kan vente noen timer på en epost. Har overhodet ikke noen problemer med det, selvom det kan ta flere dager. Poenget var forskjellen på responstiden fra DustinHome kontra andre nettbutikker, slik som flere andre har nevnt i denne tråden, men den tok du tydeligvis ikke :p

 

Selvfølgelig tok jeg den, men slik du fremstiller det er det negativt for Netshop at de ikke klarer å svare innen tre minutter vs. Dustin. Det faller på sin egen urimelighet.

Jeg har heller aldri sagt at det er urimelig at noen bruker flere timer på å svare på en epost, eller at en pakke bruker en dag ekstra. Jeg bare viste at det finnes forskjeller, heldigvis, og til det positive også. Regner ikke med at alle nettbutikker har en person stand-by ved mailboksen, men det må da være lov å bli positivt overrasket når noe slikt skjer. :w00t: Jeg kunne sikkert ha sløyfet det om Netshop, for jeg tror nå folk hadde skjønt hva jeg mente allikevel. Men sånn ble det ikke. Dette var min erfaring, og det må jeg da ha lov til å formidle :ohmy:

 

Morsomt at du skal ha slike reaksjoner på det jeg skrev forresten. Det hadde jeg ikke regnet med :!:

Og hvis du mener at jeg "sverter" netshop, vel... så får du mene det! Jeg har i alle fall ikke noen grunn til det, og mener at jeg IKKE gjør det!

Lenke til kommentar
Usaklig kommentar!

 

Så lenge butikken har e-post som kommunikasjonskanal så er det ingen grunn til at det skal ta lengre tid å besvare en epost enn det tar å svare i en telefon. Er kunden mindre viktig fordi han sender mail?

 

Dette er dessverre ikke uvanlig for nettbutikker, men de skyter kun seg selv i foten.

 

Tullprat. Volumet av epost er som oftest mange, mange ganger større enn volumet av telefonhenvendelser til et slikt foretak, slik at man ikke kan forvente like raskt svar på epost som pr. telefon.

Man kan forvente det, men det er ikke sikkert det lar seg gjennomføre i praksis, for da måtte man hatt, som tidligere nevnt, en person stand-by ved mailboksen hele tiden, noe sikkert ikke alle har. Men kanskje DustinHome har det (hva vet jeg! :p ) og derfor klarer svare kjapt på mail. Jeg vil gjerne legge til at jeg hadde videre kommunikasjon på mail med DustinHome den dagen, og det gikk omtrent like raskt å få svar hver gang :D

 

 

Netshop brukte flere timer :no:

 

Ja huff, at det kan gå flere TIMER før man får svar på en epost er virkelig døden, altså.

Må du ha det med teskje eller? :roll:

 

Jeg er rimelig sikker på at jorda kommer til å gå rundt sola i morgen selv om du må vente noen timer på en epost. Eller en ekstra dag på en pakke. Er egentlig utrolig hvor luksuriøst enkelte her inne skal ha det. Det var det med å ta hele hånda ...

Usaklig kommentar!

 

Så lenge butikken har e-post som kommunikasjonskanal så er det ingen grunn til at det skal ta lengre tid å besvare en epost enn det tar å svare i en telefon. Er kunden mindre viktig fordi han sender mail?

 

Dette er dessverre ikke uvanlig for nettbutikker, men de skyter kun seg selv i foten.

Veldig enig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Usaklig kommentar!

 

Så lenge butikken har e-post som kommunikasjonskanal så er det ingen grunn til at det skal ta lengre tid å besvare en epost enn det tar å svare i en telefon. Er kunden mindre viktig fordi han sender mail?

 

Dette er dessverre ikke uvanlig for nettbutikker, men de skyter kun seg selv i foten.

 

Tullprat. Volumet av epost er som oftest mange, mange ganger større enn volumet av telefonhenvendelser til et slikt foretak, slik at man ikke kan forvente like raskt svar på epost som pr. telefon.

Javel, da får vel butikkene ta høyde for dette da vet du vennen.

 

Det kan løses enkelt og greit med at eposter går inn i telefonkøen slik at når kundebehandleren skal hente en ny samtale så får han heller opp mailen som må besvares før han går videre. Hvis man ser at dette tar for lang tid av kundebehandlerne så kanskje man skal legge ned eposthenvendelser? Det er ALLTID å foretrekke å ha ting på mail for da kan man vise til det ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Javel, da får vel butikkene ta høyde for dette da vet du vennen.

 

Det kan løses enkelt og greit med at eposter går inn i telefonkøen slik at når kundebehandleren skal hente en ny samtale så får han heller opp mailen som må besvares før han går videre. Hvis man ser at dette tar for lang tid av kundebehandlerne så kanskje man skal legge ned eposthenvendelser? Det er ALLTID å foretrekke å ha ting på mail for da kan man vise til det ved en senere anledning.

 

Ikke alltid like kostnadseffektivt å ansette flere personer, eller sette opp et system som takler to vidt forskjellige kommunikasjonsprotokoller sømløst vet du, jenta mi.

Lenke til kommentar
Det kan løses enkelt og greit med at eposter går inn i telefonkøen slik at når kundebehandleren skal hente en ny samtale så får han heller opp mailen som må besvares før han går videre. Hvis man ser at dette tar for lang tid av kundebehandlerne så kanskje man skal legge ned eposthenvendelser?

 

 

Det du skisserer her er hakesleppende naivt.

 

Tilbake til saken; bestiller ny skjerm fra Dustin i løpet av helgen, det jeg leser angående pakking/sending av ordre lover godt for neste uke, gitt. :3

Lenke til kommentar
Det kan løses enkelt og greit med at eposter går inn i telefonkøen slik at når kundebehandleren skal hente en ny samtale så får han heller opp mailen som må besvares før han går videre. Hvis man ser at dette tar for lang tid av kundebehandlerne så kanskje man skal legge ned eposthenvendelser? Det er ALLTID å foretrekke å ha ting på mail for da kan man vise til det ved en senere anledning.

4 sekunders erfaring med å planlegge kundeservice hadde latt deg vite hvor tåpelig et slikt forslag er.

Lenke til kommentar
Brukte Amentio denne gang, mye pga at Dustin desverre har så lite på lager.

Makan til treg behandling ... neste gang blir det en annen butikk som får pengene mine.

Bestillt: Ordre# 247493 fra 17.11.2009 14:45:52

Forventet levering: 25.11.2009

Om dette stemmer, skal Amentio ha EKSTREMT gode priser om jeg legger en krone igjen der... (om de da ikke er den eneste som har produktet).

Til sammenlikning klarte Komplett å få varen frem til Karmøy (!) på under 24 t fra bestilling.

Lenke til kommentar
Brukte Amentio denne gang, mye pga at Dustin desverre har så lite på lager.

Makan til treg behandling ... neste gang blir det en annen butikk som får pengene mine.

Bestillt: Ordre# 247493 fra 17.11.2009 14:45:52

Forventet levering: 25.11.2009

Om dette stemmer, skal Amentio ha EKSTREMT gode priser om jeg legger en krone igjen der... (om de da ikke er den eneste som har produktet).

Til sammenlikning klarte Komplett å få varen frem til Karmøy (!) på under 24 t fra bestilling.

 

Dette minnet meg på at jeg må sørge for å få flyttet fra nord-norge fort som f***. Bare 7 dagers leveringstid, så blir folk irriterte? Jeg blir glad hvis en ordre har så kort leveringstid!

 

På en annen side endret dette seg med min første betilling fra Dustin. Bestilte (idiotisk nok) på en lørdag, men likevel var varene fremme på mitt postkontor i Harstad torsdag påfølgende uke. Veldig fornøyd!

 

Tord

Lenke til kommentar
hvis man ikke skal sammenligne med andre nettbutikker blir det svær lite å diskutere her.

 

poenget er vel om denne butikken er liv laga ?

hvis man finner ut at den er bedre en andre butikker kommer det jo fler og fler å handel der , men da må man ha noe å sameligne med.

 

Når man leser 1-2 sider med snakk om tidene posten bruker på å levere som over hode ikke har noe med Dustin å gjøre kan man begynne å lure. Får håper folk er litt mer konstruktive istede for å lovprise den eneste nettbutikken de tør å bestille i fra. Komplett, netshop, amentio, PS og multicom my ass.

Helt enig sammenligne, men for all del:

Objektivitet og konstruktiv i tilbakemelding er tingen!

(Jeg sier ikke at jeg er noen mester selv, men skal prøve å gå i forveien som et bedre eksempel enn andre fra nå av.)

 

Ha en nydelig helg alle sammen ;)

 

Håper jeg bidro til å stille andre sitt syn litt mer objektivt (og mitt eget), samt at man kan lage en egen WHINE tråd for posten om de føler for det!

Lenke til kommentar

I starten så jeg liten grunn til å gå til Dustin for noen anbefalinger innenfor det å bygge rigger for AMD plattformer, de var rett og slett ikke prismessig gode, men jeg ser at prisingen er blidd mer agressiv slik at Dustin nå faktisk er gode på AMD rigger i den høyere prisklasse for AMD rigger.

 

Ser også at Dustin svarer her, og vil derfor påpeke en mangel for oss AMD byggere, dere mangler et godt ATX budsjett hovedkort for AMD rigger.

 

Her er det et hovedkort ala msi 770 c45 dere mangler. Dette er et kort som får gode reviews rundt på nettet i forhold til pris, og et lignende hovedkort burde absolutt være en del av deres vareutvalg.

 

 

Hehe, og det vil glede Biskop stort dersom vi slipper å anbefale noen å gå til Amentito/Datakjeden :)

Lenke til kommentar

Kjøpte noe jeg kommer til å sende i retur da det ikke stemte helt med det som var oppgitt.

 

Ser da at det ikke er levert angrefrist skjema? Har ikke fått på mail eller med pakken. Det eneste jeg har sett står på baksiden av plukklista. Men det er ikke det obligatoriske angrefristskjema.

 

Dette må de sende enten elektronisk eller med pakken, for ellers har man vel 3 måneders angrefrist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...