Gå til innhold

Forkurs eller enkeltfagene R1+R2+FY1 etter generell studiekompetanse

Barry White

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lyst til å studere, og jeg har generell studiekompetanse.

Jeg har nettopp meldt meg opp i forkurs bachelor ingeniør hos NKI, og har såvidt begynt på den.

Så tenker jeg: Nettstudier er ikke langt unna privatistlesning helt på egen hånd. Du får riktinok oppfølging når du følger et nettstudie, men stort sett må du greie deg selv. Og i det siste har jeg blitt oppmerksom på at Forkurs ingeniør ikke nødvendigvis er det samme som R1+R2+FY1-kravet i mange tilfeller.

Jeg merker at forkurs-bøkene frisker litt opp i kunnskapene ved å nevne ting som kanskje er selvsagtheter i de klassiske videregåendeskole-bøkene som omfatter R1+R2+FY1. Det er dette som eventuelt blir problemet, at jeg må søke mye utenfor boka ettersom jeg har glemt mye og må lære alt på nytt (føles det ut som)

Jeg ser for meg en vei innenfor datamaskiner, design, utvikling, administrering av nettverk etc., ingeniørstudiet ved hist og programmering ved nith er studier jeg har sett på i forbindelse med dette. Og begge disse godtar jo forkurs.

Beklager for en rotete post, men har jeg noe å tenke over her? Er det like greit å bare peise på med forkurs eller bør jeg med generell studiekompetanse heller ta enkeltfagene R1,R2,FY1 for å få bredere studieveier? Hvilke studier er det typisk som krever R1+R2+FY1 der forkurs ikke er nok?

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...