karljohan92 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei! Jeg bare lurte på om det er mulig og gå rett ut som lærling istedenfor vanlig vg1, vg2 + 2 års lærling løp? Altså tenkte kanskje det fantes noe sånt som at man kan gå 4 års lærling og få fagbrev eller noe, noen som vet? Og hva er eventuelt de negative sidene ved det? Takk for svar! Lenke til kommentar
crisnaa1 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 hei ja er mulig å gå opplæring i bedrift, men du må søke på dette og ha funnet plass hvor de tar i mot slikt. Negativt: du får ikke like mye teoretisk kunnskap som de som går VG1 og VG2 + 2,5 år lærling. Lenke til kommentar
karljohan92 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Okei, takk. Men må jeg gå 1 dag skole også da eller? Eller er jeg i bedriften som lærling hele tiden? Har hørt om diverse programmer der man er 4 dager lærling og så 1 dag skole. Men best for meg hadde helt klart vært og tilbragt hele tiden i bedriften. Lenke til kommentar
crisnaa1 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 det må du nesten snakke med rådgiver på fylkeshuset/skolen dit. det kan ikke jeg svare på, men lykke til Lenke til kommentar
pound99 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 tror det skal gå fint, men du bør snakke med opplærningskontoret,skule og kanskje nav. Jeg hadde en kompis så slutta på skolen, han gikk ned på NAV, og han fekk tilbudt en lærling plass på 2 dager etterpå. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Slike tiltak gjennomføres bl.a. i regi av NAV. NAVs andre vilkår er at du er over 19 år, at det er urimelig å be deg om å sette deg på skolebenken, og at du ellers har et faktisk behov for denne typen kvalifikasjon. Det er ikke meningen at man skal kunne velge en slik ordning. Utgangspunktet for å få fagbrev er at man skal ta den utdannelsen som fører til fagbrevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå