C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) SB-800 med snoot og CTO fra kameraets venstre, aluminiumsfoliereflektor lavt og høyt på høyre. Innebygd blits delvis maskert med gaffateip og med aluminumsfoliereflektor for utfylling og trigging. SB-28 med oransje filter mot bakgrunnen. f/9, 1/3s, ASA-200. Hvitbalanse omtrent 3670K. EDIT Setup: (Taklampa var av da det ordentlige bildet ble tatt) Endret 17. september 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Artig å se oppsettte til andre Ellers... Litt minus er et jeg synes noe/for mye ikke er i fokus (ja, f/9 er brukt). Teksturen på "bakken" burde ikke vært synlig og jeg ville nok ha valgt bilen litt mer i profil og ikke rett forfra. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Mangler flammer. I tilegg er ikke blitzlys-på-plastikk så veldig erreksjonsfremkallende. Men. Faen. PLAYMOBIL Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Så kult! :D Hmm - kanskje litt mer nedenfra, så de litt nedovervendte "blikkene" ser mer mot kamera? Kanskje det er litt mørkt foran på bena på figurene - og litt mer varmere lys i hvitbalansen hadde gjort seg - opplyst av flammer, liksom. Men - dæven så tøft og morsomt motiv!! Liker bilen i bakgrunnen ute av fokus! Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Takk for tilbakemeldingene! Jeg er enig i det dere sier, en del av det er ting jeg så selv - men riktignok ikke før jeg satt og pæla med Lightroom. Jeg skal gjøre noen flere forsøk på sånt som dette, og se om jeg kan oppnå noe kult om jeg for eksempel bruker peisen som bakgrunn. Jeg må prøve å utrette noe med det avanserte brannslange- og vannpumpesystemet jeg har. Liten digresjon om akkurat det: Playmobil er genialt når det gjelder systemer og kompabilitet. De har for eksempel en godt utviklet brannslangestandard hvor nytt og gammelt utstyr fungerer perfekt sammen, og det er et stort utvalg av tilbehør. Litt som Nikon F5 eller Hasselblad-systemet. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det irriterer meg at du har croppet føttene dems Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Du er inne på noe, og det er sikkert vanskelig å få lyssatt denne scenen skikkelig. Men skulle gjerne hatt litt mer lysdefinisjon (er dette et ord?) på figurene foran. Forøvrig pluss i margen for at du tar bilde av leker og at du sier ASA istedenfor ISO Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg syns den røde bilen forsvinner litt mot en rød bakgrunn. Savner også litt av bakken. Lengre dybdeskarphet blir naturlig nok vanskelig på nært hold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå