Pennywise Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Jeg er på utkikk etter en rimelig sub for å gi litt ekstra trykk under filmtitting. Jeg er student så budsjettet er derav, derfor har jeg sett meg ut overnevnte subber. Lydoppsettet mitt er i aller høyeste grad i budsjettklassen; Dynavoice F-6 5.0 med en Onkyo 507 receiver. Jeg bor i en leilighet som egentlig ikke tillater voldsomt lydtrykk, derfor hadde jeg egentlig sett meg ut 8-tommeren, men jeg registrerer samtidig at mange mener at denne rett og slett ikke går lavt nok til å kunne ha nok effekt til filmbruk. Jeg spiller så godt som aldri veldig høyt, så jeg tviler egentlig på at volumet er noe problem for denne lille tassen, men det ville vært dumt om den ikke klarer å gi meg det "lille ekstra" som er grunnen til at jeg ser etter en sub i utgangspunktet. Stua mi er vel sånn cirka 18 kvadrat eller der omkring. Så spørsmålet mitt er egentlig om de ekstra 1000 kronene 10-tommeren koster er verdt det for mitt bruk? Endret 17. september 2009 av Pennywise Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Fikk tak i en W10.16 brukt for samme pris som en ny W8.16, så da var egentlig saken grei. Blir morsomt å teste denne! Endret 19. september 2009 av Pennywise Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Gratulerer! Jeg tror 10" kommer til å gi deg mer morro, da denne går noe dypere ned. Uten videre opplysninger om rommet subwooferen er plassert i, er det rimelig å anta at du vil merke vesentlig forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå