Lubbiz Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Hei! Jeg er en helt vanlig student og kunne for få uker siden glede meg over at spotify endelig var tilgjengelig på Iphonen min. Jeg betalte for Premium og satte i gang med å laste ned hovedspillelista mi til offline-moden min via GRaTIS WIFI-forbindelse. Jeg hadde 206 sanger, det viste seg å ta en stund. "Jaja!" tenkte jeg, "Greit nok, må jo være med på tilgjengelighets revolusjonen koste hva det koste vil!" Det tok timer, det tok dager. Det ble tilslutt ferdig, og jeg var fornøyd, brukte det, brifte med det, koste meg. En kveld tenkte jeg skulle gå inn på instillinger og sjekke Edge/3G nettverksbruken min. Den viste seg å gå fra 11,5 MB til svimlende 35 MB. Spotify var jo da den klare synderen. Problemet er at Iphone går ut at WIFI-forbindelsen og inn i den dyre Edge-forbindelsen når den går inn i tastelåsmodus. Jeg regnet litt på det og prislappen på å laste ned spillelista mi til Offline-mode ble på svimlende 293kr (med vanlig telenor takst). Flott! Det store poenget mitt er; Pass dere fattige Spotify-premium brukere når dere laster inn offline-mode spillelista deres til den vakre iPhonen deres. (Eller kjøp Trådløstbrebånd til 299 spenn i mnd.) Klemmer fra Peter :') Endret 17. september 2009 av Lubbiz Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Så vidt jeg veit, finnes det en «Forced offline mode»? Lenke til kommentar
Lubbiz Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Så vidt jeg veit, finnes det en «Forced offline mode»? Ja, men da får du ikke lasta ned sangene fordi Wifi er blokkert! Lenke til kommentar
andresb Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 ta ut simkortet;) da kan den ikke koble seg til nett via 3g:D Lenke til kommentar
Lubbiz Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 ta ut simkortet;) da kan den ikke koble seg til nett via 3g:D Hvis det går er jo det bra! Men jeg tror bare jeg driter i alt og kjøper mobilt brebånd, gidder seriøst ikke fly rundt og ta ut simkortet mitt hele tiden for å laste ned sanger til iPhonen..! Jeg er litt lat! Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 35MB er da ikke mye. Er det jeg bruker i uka sånn ca. Men lurer veldig på hvordan du får dette til i bli nesten 300 kr når telenor har makspris på 10 kr dagen. Lenke til kommentar
Lubbiz Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 35MB er da ikke mye. Er det jeg bruker i uka sånn ca. Men lurer veldig på hvordan du får dette til i bli nesten 300 kr når telenor har makspris på 10 kr dagen. OI! Men da erre jo greit! Forhåpentligvis! Takk Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 det samme sku jeg akkurat skrive. er makspris på 10 kr dagen. og uansett 35 mb er jo kjempelite. jeg er på fra 50 mb til 100 mb pr mnd. før hadde jeg 500 mb pr mnd. er du redd for regninga legg på surftjenesten til 99 kr mnd. da får du 500 mb inkludert. men kan du virkelig laste ned 200 sanger i offlinemode? var det ikke kun 8 sanger man kunne laste ned? Lenke til kommentar
Lubbiz Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 det samme sku jeg akkurat skrive. er makspris på 10 kr dagen. og uansett 35 mb er jo kjempelite. jeg er på fra 50 mb til 100 mb pr mnd. før hadde jeg 500 mb pr mnd. er du redd for regninga legg på surftjenesten til 99 kr mnd. da får du 500 mb inkludert. men kan du virkelig laste ned 200 sanger i offlinemode? var det ikke kun 8 sanger man kunne laste ned? Takk for at dere avkrefter denne myten jeg har skapt inne i hodet mitt i mangel på fullstendig informasjon. Det høres veldig fristende ut! 99 spenn er jo ingenting! Herlig! Tusen takk! Tror jeg kjører det i stedet for å punge ut for mobilt brebånd Elsker forumer, det er så åleit med folk som vil hjelpe..! det samme sku jeg akkurat skrive. er makspris på 10 kr dagen. og uansett 35 mb er jo kjempelite. jeg er på fra 50 mb til 100 mb pr mnd. før hadde jeg 500 mb pr mnd. er du redd for regninga legg på surftjenesten til 99 kr mnd. da får du 500 mb inkludert. men kan du virkelig laste ned 200 sanger i offlinemode? var det ikke kun 8 sanger man kunne laste ned? Du kan faktisk laste ned 3333 sanger! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 merklig. syns dinside skrev at du kunne KUN laste ned 8 sanger. men kjekt da:) Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 kjekt med HTC Hero da... der har jeg premiumbruker på Spotify, og den bruker kun WiFi.. har deaktivert 3g/edge... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du kan vel neppe skylde på Spotify... Skyld heller på Apple, som ikke tillater at programmer nekter den å gå i dvalemodus (ingenting får holde connection på iPhone, ikke IM program, nothing!). Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) 35MB er da ingenting - jeg drar glatt ned det på en dag (uten Spotify og uten iPhone)... Trodde forøvrig at de fleste som hadde iPhone også hadde et abonnement som matchet (altså med mye nedlastning inkludert) ellers så forsvinner jo mye av poenget med multimediatelefoner hvis du ikke kan gå online hvor som helst uten å tenke på at det koster ekstra. Endret 17. september 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg har brukt 115 MB siden tirsdag (når jeg la inn Spotify på iPhonen). Har dog dratt ned spillelisten min i offline-mode nå for å holde trafikken nede. Så synes ikke det var så forferdelig mye som trådstarter skal ha det til. De store selskapene har uansett lav makspris per dag, så blir aldri så forferdelig mye uansett. (med mindre du har kontantkort da) Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er vel bare å sette telefonen til ikke å gå automatisk i tastlås når man skal gjøre slike ting Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Den viste seg å gå fra 11,5 MB til svimlende 35 MB. 35 MB hørtes utrolig lite ut for meg også. Etter tre dager med Spotify hadde jeg brukt omtrent 300 MB. Totalt har jeg vel brukt omtrent 500 MB de siste par ukene, og det er stort sett Spotify og Mail som er "synderne". Lenke til kommentar
larseko Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Disse tingene betyr vel i grunn at man bør ha jailbreaket iPhone for å få benyttet spotify på en rimelig god måte. Det er ikke rart det tok noe vanvittig med tid å få ned offline-listene når den altså hopper over til 3g/edge så fort skjermlåsen går på. Dette, sammen med manglende evne til å legge appen i bakgrunnen, gir jailbreak-brukere og android-brukere en helt overlegen opplevelse av Spotify. Ikke at spotify for iPhone per idag er helt ubrukelig - jeg bruker det masse - men det kunne altså vært så mye bedre om det ikke var for bakstreberske begrensninger som ikke hører hjemme på en dyr og avansert telefon som iPhone. Endret 18. september 2009 av larseko Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Den viste seg å gå fra 11,5 MB til svimlende 35 MB. 35 MB hørtes utrolig lite ut for meg også. Etter tre dager med Spotify hadde jeg brukt omtrent 300 MB. Totalt har jeg vel brukt omtrent 500 MB de siste par ukene, og det er stort sett Spotify og Mail som er "synderne". mail trekker da ekstremt lite. på 3 uker brukte jeg 30 mb på min iphone. da jeg jeg vær tlitt på safari, endel msn, gmail imap og push på msn og mobile me mailen. så mail trekekr ekstremt lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå