rikardb Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Heisann Jeg har laget et program som heter Photo File Organizer. http://www.photofileorganizer.com Forhåpentligvis er dette noe som folk her ønsker å sjekke ut. Håper at dette ikke vil bli sett på som SPAM, i tilfelle får jeg slette den posten, men det hadde vært veldig nyttig med litt erfaringer fra dere brukere om dette programmet. Hvis du liker programmet og gir litt nyttig feedback, vil jeg gi ut gratis lisens til deg, men ikke i det uendelige. Så, inntil videre gir jeg ut gratis lisens i bytte mot litt feedback. Send meg en melding så fixer jeg! Det er et program for å rydde opp i alt bildekaoset på harddisken. Ofte har man mange forskjellige mapper og det hele føles ofte litt uoversiktelig. Det finnes programmer som Picasa for å få bra oversikt, men mitt program endrer altså selve filnanvet slik at man har alle bilder, uavhengig av kilde, sortert på dato. Her er litt mer info om programmet: Programmet scanner gjennom de mappene man ber om og finner alle bilder tatt av digitalkamera. Den bruker EXIF informasjonen i bildet til å lage et nytt filnanvn bestående av dato og kameratype/model. F eks 2009-08-20_19-25-39_Apple-iPhone.JPG Deretter kopierer eller flytter den bildene til ønsket mappe. Den kan også organisere de inn i år og månedsmapper. Det finnes også en test-modus, dermed kan man se hva programmet kommer til å gjøre med bildene, før den faktisk gjør det. Den rydder også opp i duplikater ved å sjekke om filene er 100% like binært. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei, har bare sett på screenshoten din, og jeg liker ideen. Noen tanker som umiddelbart slår meg.: - Må man flytte eller kopiere bildene til "Target folder"? Eller kan man bare rename dem der de ligger? - Hvis bildene allerede ligger i foldere, kunne det ikke vært en ide å rename folderen med "yyyy-mm-dd_FolderName"? - Hva med bilder uten dato-tag? Hva om disse ble listet opp, og at man enkelt kunne ha gitt dem en dato som hadde blitt skrevet i filnavn og fått oppdatert tag? Liker ideen til dette programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå