joakimsr Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei Jeg har fullført 3år allmennfag og har tatt meg fagbrev som IKT-driftsoperatør. Etter et "friår" står jeg her og er usikker på hva jeg skal gjøre videre. Jeg vil gjerne jobbe med noe IT-relatert, men er supergira på en skiftjobb. Hvor jeg jobber 2 uker på og så 2 uker av eller noe i den duren. Grunnen er at jeg er veldig glad i å reise. Er det noen her som vet om IT-jobber som gir mulighet for slike arbeidstider? Isåfall, hva slags kurs/utdannelse/erfaring vil jeg trenge for å få jobben? Jeg bor rett med Sola flyplass så hvor arbeidsplassen ligger betyr ikke noe. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Tja, ser for meg at en ITstilling på en oljepplattform eller lignende kunne passe? Lenke til kommentar
joakimsr Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Tja, ser for meg at en ITstilling på en oljepplattform eller lignende kunne passe? Ja det hadde passet meg perfekt. Men hva slags IT-folk trenger de, og vet du noe om hvor vanskelig det er å få jobb? Jeg har ikke sikkerhets kurset. Vet du om det er vanlig at arbeidsgiver betaler kurser eller om det forventes at jeg har det allerede eller eventuell betaler for det selv? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Tja, vet ikke noe av erfaring der, men de trenger nok systemadministratorer der som alle andre plasser. Har ikke aning om hvordan det er å få seg jobb på en slik plass heller, burde vel nesten finne noen som har en slik jobb å spørre. Men kan hende at det er lurt med erfaring fra andre plasser først. Et eventuelt sikkerhetskurs ser jeg for meg at arbeidsavtaler kunne finne på å sponse ja. Lenke til kommentar
joakimsr Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Tja, vet ikke noe av erfaring der, men de trenger nok systemadministratorer der som alle andre plasser. Har ikke aning om hvordan det er å få seg jobb på en slik plass heller, burde vel nesten finne noen som har en slik jobb å spørre. Men kan hende at det er lurt med erfaring fra andre plasser først. Et eventuelt sikkerhetskurs ser jeg for meg at arbeidsavtaler kunne finne på å sponse ja. Det var det jeg håpet å få till med denne posten Jeg har arbeidserfaring fra læretida. Men det er ikke sikkert det er nok Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Tviler på at du finner noe slikt, statoil styrer det meste av it-utstyret sitt fra land. Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det meste styres fra land på Forus, hvor teleingeniørene offshore er gjerne vår utstrakte hånd. Lenke til kommentar
joakimsr Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Er det noen som vet om andre arbeidssteder enn plattformer som har skiftordninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå