blst Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei! Jeg er på utkikk etter et TV kort til pc'n min som forøvrig kjører Vista. DEt er det første kriteriet jeg har. DEt andre er at jeg skal overføre dette trådløst fra stuen til soverommet hvor pc'n står. Er murvegg her og jeg leier, så kan ikke drive å borre hull i alle vegger for å dra kabler over hele huset. Forøvrig har jeg også Get.. 1. Noen som har et TV kort å anbefale? Skulle helst hatt video inn også, pga. trådløst tror jeg. 2. Noen som kan anbefale noe trådløst overføring som de har brukt? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Punkt 1. Tvkort med GET er ikke så enkelt som å bare kjøpe seg et tv-kort så blir det bra. Punkt 2. Trådløs videooverføring suger generellt. Når det er sagt så skal det funke fint med en vanlig sak som du får kjøpt på clas ohlson så lenge du har tv-ut på pc'n din. Hvor er antenneinntaket ditt da? Tenkte du dra kabel fra stua til soverommet, for deretter å kjøre signalet trådløst tilbake til tv'n? -C- Lenke til kommentar
blst Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Punkt 1. Tvkort med GET er ikke så enkelt som å bare kjøpe seg et tv-kort så blir det bra.Punkt 2. Trådløs videooverføring suger generellt. Når det er sagt så skal det funke fint med en vanlig sak som du får kjøpt på clas ohlson så lenge du har tv-ut på pc'n din. Hvor er antenneinntaket ditt da? Tenkte du dra kabel fra stua til soverommet, for deretter å kjøre signalet trådløst tilbake til tv'n? -C- Siden jeg leier her, kan jeg ikke bare borre hull igjennom vegger og det som er, pluss at jeg tror det hadde vært litt vanskelig å fått det fint, ellers hadde jeg selvfølgelig dratt en kabel. Eneste er jo det at det blir problemer med get, siden man vil jo bare få inn de analoge kanalene. Dermed tenkte jeg at hvis man kjørte "trådløs" overføring av lyd og bilde rett fra get-boksen, så ville dette fungere. Skal bare se "tv" på pc'n, ikke streame fra PC--> tv Edit Antenneuttaket er på stua, dvs. jeg måtte dratt den rundt hele rommet for å komme meg til veggen til soverommet;P Endret 23. september 2009 av blst Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ah... Det stiller jo saken i et helt annet lys... Jeg trodde du skulle bruke pc'n på soverommet som mediecenter på stua... Da skal det vel holde med en trådløs videooverføring og en videoinngang på PC'n. Dazzle eller noe slikt... -C- Lenke til kommentar
blst Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Hauppauge! WinTV-HVR1100 <-- Så med det kortet, som er en hybridløsning så har jeg muligheter for mer da, mao. Så hvis jeg går over til andre løsninger så er jo fortsatt muligheten der? aight ?: D Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Vel... Det er jo et TV-kort... Da må du strekke antenne inn på soverommet, og du vil kun få analoge kanaler (hvis de fortsatt sendes i get's nett). Så da har du vel kommet like langt? -C- Lenke til kommentar
blst Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Vel... Det er jo et TV-kort... Da må du strekke antenne inn på soverommet, og du vil kun få analoge kanaler (hvis de fortsatt sendes i get's nett). Så da har du vel kommet like langt? -C- Men det har jo den funksjonen S-Video, kompositt video, HF TV Signal, som igjen når jeg må bruke scarten på trådløst for å få til. Så skal vel dette fungere? TRådløst altså.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå