mikal88 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Heisann Jeg har nå fått meg fiber fra BKK 10/10 mbit, og har problemer med å åpne porter. Jeg har ringt inn til kundeservice der de anbefaler meg å sette opp pc mot DMZ. Jeg har fått oppsett av de som jeg skal bruke, men dette funker dessverre ikke. Med DMZ skal alle portene være åpen mot denne pc jeg bruker. Jeg har også prøvd å åpne single porter mot, som feks 50100 og andre porter for å spille fifa09 online. Jeg kommer meg heller ikke innpå routeren, eneste jeg kan gjøre er å logge meg inn på www.bkk.no/altibox og åpne derfra. Men får heller ikke dette til funke, selv med hjelp fra de store herrene. Noen som vet passordet til telsey? Noen som kan hjelpe meg med dette, eller har samme problem med BKK? Er jo kjipt med en slik upload og ikke kunne bruke den. Har forresten Windows Vista om dette har noe å si. Setter stor pris på alle svar. Mvh. Mikal Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei, portforwardingen fungerer greit den, du må bare sette det opp korrekt. Sjekk at intern ipen du har laget en forwarding regel til er SAMME som ipen dataen din har. Lenke til kommentar
mikal88 Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Her kommer jeg med bilder om hvordan jeg har gjort dette, uten hell. Setter pris på svar. Kun Telsey som gir meg internett (wireless). Mvh Mikal Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Under avansert så skal du ha 192.168.10.1 ikke ipen til maskinen din. Det du stiller der er ipen til gatewayen. Du må manuelt innpå maskinen din sette at den skal alltid bruke f.eks 192.168.10.160 også lage en regel til den ipen. Ta også strømmen på hjemmesentralen etter du har endret oppsettet. Endret 22. september 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Under overskriften står det følgende: *Intern IP-adresse kan ikke være i mellom første og siste DHCP-adresse. Antar du er inne på ruter i ene skjermdumpen? Sett internIP til 192.168.10.1, da dette er internIP til ruter, mens cmd-vinduet viser din interne IP. Edit: sent ute Endret 22. september 2009 av Sovehest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå