Pettertombos Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei Jeg har lyst på en sånn liten pc, deilig å ha med i sekken på skolen , Tastatur og batteritid er viktig, og såklart vekta. Design bryr jeg meg ikke noe særlig om. Noen som vet hvor billig jeg kan få dette? Tips til hvor og hva jeg bør kjøpe? PS, har visstnok mulighet til å få Windows 7 gratis gjennom skolen Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Har du tenkt noe på cirka prisklasse? Som du sikkert vet finnes det utrolig mange forskjellige Mini-pc (Netbook) på markedet nå, til forskjellige prisklasser. En jeg kan anbefale deg med tane på tastatur og batteritid er Asus eee 1000he. https://prisguiden.no/product.php?product_id=107587 Den har fått gode terningkast, og er nok den i netbook segmentet som man får mest for penga av. Endret 17. september 2009 av sir-alex Lenke til kommentar
Pettertombos Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Vet ikke 100% hvor mye jeg må ut med, men siden det blir en pc nummer to til å hå i IT'n, tenker jeg så billig som mulig Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) En jeg kan anbefale deg med tane på tastatur og batteritid er Asus eee 1000he. https://prisguiden.no/product.php?product_id=107587 Jeg er enig i at ASUS er et godt valg, men jeg tror 1000he er utgått. Acer har også fått mye skryt for sine modeller, men jeg tror ASUS er best med hensyn på batterikapasitet. Her kan du sammenlikne ASUS og ACER netbooks: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4807...&sku=484964 (NB - det er ikke sikkert at det er Komplett som er billigst på den modellen du velger) Legg merke til at Acer Aspire One D250 har høyere oppløsning på skjermen: 1280x700, mens de andre har 1024x600. For min egendel, så syntes jeg 1024x600 er litt knapt, men samtidig vil jeg tro at det går litt på bekostning av batteritiden. Du bør også legge inn budsjettet ditt at du trenger en ekstra gigabyte med RAM-minne. Det hjelper en del på ytelsen på disse maskinene. Endret 18. september 2009 av poen Lenke til kommentar
ols Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Hvis du ikke har noe imot å kjøpe fra Pixmania - de har visst et noe frynset rykte mht kundeservice- så selger de Dell Mini 10v (sort) nesten tusen kroner billigere enn Dell sin webshop, dvs 2149,inkl moms, men før frakt. Fordeler: Ingen vifte, standard (160Gb) hd, XP. Ulemper: Engelsk versjon, 12" skjerm hadde vært bedre. Ser nå også at den ikke lenger er lagervare, men har mer enn en ukes leveringstid. Ser nå at de har satt opp prisen. Kan ha vært en trykkfeil, eller no. Nå koster den sorte det samme som den hvite og den lyserøde... Endret 18. september 2009 av ols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå