Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama til kompis er vanskelig å ha med å gjøre

Gjest Guest_TS_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_TS_*

Velger å skrive dette som gjest i og med vi har felles bekjente som henger på dette forumet.

Kompisen min har vært sammen med denne dama i nesten 2 år, men mer og mer jeg henger sammen med henne så kommer vi ikke overrens. Hun er rett og slett vanskelig å ha med å gjøre og dessuten kontrollerende, svært sjalu og ikke minst helt besatt av kompisen min. Jeg har nevnt det for han, men han sier han ikke legger merke til dette og har det fint. Dette er greit for min del, han får leve sitt liv hvis han føler seg fornøyd. I den senere tid så nytter det ikke å avtale ting på sparket med han, han må alltid spørre dama om han kan bruke sin tid til å henge med meg, selv om de ikke har noe planlagt. Jeg synes dette er horribelt, må vel være mulig å henge med venner uten å spørre dama først?`Jeg skjønner at det å gi beskjed er fint, men han kan ikke avtale noe 100% før han har snakket med henne uansett hva det dreier seg om.

Det er når vi tre er sammen problemer kan oppstå. Feks avtalte vi å se film her om dagen. Jeg hadde fikset massevis av nye filmer fra nettet som både jeg og kompisen min ville se. Hun hadde heller ikke sett dem, men utifra å ha hørt plot'et eller hørt hvem som spilte eller hørt sjanger så var hun ikke interessert. Vi gikk igjennom 5-6 filmer som oss to ville se men som hun satte ned veto på. Da sa jeg at hun kunne komme med noen forslag selv hvis ingenting falt i smak. Hun svarte da at hun ikke hadde peiling på film og det var best vi fant filmer. Vi fant 2 filmer til og alt var bare elendig. Da begynte jeg å bli irritert og spurte hvorfor hun skulle være så vanskelig, er tross alt bare en film, velg en av de 8 du har foran deg nå. Dette så seff kompisen min som et angrep på henne og benyttet sjansen til å bli den hvite ridderen. Han begynte med at det ikke var jeg som skulle bestemme filmen og alle skulle være enige, ellers kunne de to bare se film alene. Jeg gadd ikke diskutere mot sånne latterlige argumenter og lage en stor sak ut av det så det endte med at vi så litt TV før jeg gikk hjem.

Noen som har noen tips om hvordan å håntere slike saker? Prøvd å snakke med kompisen min, men han går rett i forsvarsmodus av henne. Jeg gidder rett og slett ikke henge med han når det skal være slik, har bedre ting å bruke tiden min på. Han har ikke noen særlig andre venner en meg heller nå lengre og vi har kjent hverandre siden barndommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når han ikke vil høre på deg og det er blitt et problem for deg er det ikke så mye mer du kan gjøre. Jeg ville nok kommet med et "ultimatum" til kompisen din. Sagt til han at han må få opp øynene og se situasjonen slik den er, hvis ikke gidder du ikke henge mer med han.

Dette burde sette en støkk i han. Hvis han ikke gidder å tenke seg om så bare bryter du kontakten. ALL kontakt.

Etter en stund (forhåpentligvis ikke så altfor lenge) så vil han nok kjenne etter og se at du kanskje hadde et poeng.

Du kan jo og si at dere to kan treffes, men at du da ikke vil ha med kjerringa hans. Bare si rett ut at du ikke kommer overens med henne. Helt naturlig å ikke fungere ilag med alle en treffer.

Uansett så er tiden inne for å si TYDELIG ifra om at dette gidder du ikke lengre. Enten det blir slik eller sånt.

Endret av Jonulf
Lenke til kommentar

Si at nok er nok. Om han fortsatt insisiterer på å være lullet inn i sin egen illusjon pga. et forhold, så dump ham. Han kommer garantert tilbake. Enten når det går opp for ham hva som har skjedd, eller når forholdet tar slutt. Bare husk at du ikke skal være bitter når det skjer, men heller være litt der for han. Ingenting suger mer enn å gå ut av et forhold med null venner fordi kjerringa var en manipulerende fitte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har et av di para jeg og.. DAMA er heeelt på jordet med syyyyke argumenter på ALT...

kort eks.

vi skulle spise mat.. jeg og har ville ha kinamat.. hun ville ikke ha kinamat så hun skulle bare ha hamburger.. så vi kunne velge plass.. han begynte å ramse opp og hun sa nei til alle.. jeg sa di plassene jeg kom på.. nei til alt.. så blir jeg irritert (nevnte jeg at hun VAR min veninne til å begynne med??) så sa jeg "herregud! hvorfor skal vi "velge" resturang når du sitter her å sei nei til alt??! velg du da for faen.. og hun snudde seg til han.. han sa en plass som han sikkert VISSTE hun ville på.. og den siste plassen i byn.. og det var greit.. DJISES!!

Lenke til kommentar

Dette er ganske klassisk, spesielt når man er litt yngre og det er snakk om første dama. Man tror dette er det beste og eneste man får og er derfor veldig redd for å ødlegge det. Det er også ganske dritt å være 3 hjul på sykkelen her. Det setter vennskapet i en vanskelig posisjon.

Jeg tror rett og slett at du må la han være litt i fred slik han forstår at han må lære seg å balansere forholdet med dama og deg. Er han en god venn, vil han savne deg og ta kontakt. Da vil du ha oppmerksomheten hans og mulighet til å få han til å forstå din side av saken.

Lykke til videre, det kommer til å ordne seg. Bare håpe at du klarer å vente til det gjør det :)

Lenke til kommentar
bro's b4 ho's ALLTID!. dropp all kontakt med ham.

Hvis det er sånn: Hvorfor skal han droppe ham? Fordi han ikke fortjener bedre? Er det deres definisjon av å prioritere en kompis?

Dette er en klassisk problemstilling. Et vennskap har to parter, og det er nok av ting som gjøre at man vokse fra hverandre, så det hviler på begge å holde det gående. Jeg mistet en av mine beste kamerater "til en dame" på samme måten, og angrer den dag i dag på at jeg ikke gjorde mer for å holde på det. 2 år senere var foholdet over, damen var ute av bildet, men jeg hadde parkert vennskapet og fikk det ikke igang igjen. Jeg kunne selvsagt skylde på ham, men den slags tom æresfølelse gjør deg til en ensom mann.

Et gammelt ordtak er passende her: "A good friend would bail you out of jail, a great friend would be there with you!"

Vær der med og for ham. Forelskelser var ikke evig. Et ekte vennskap gjør det.

Geir :)

Lenke til kommentar
Velger å skrive dette som gjest i og med vi har felles bekjente som henger på dette forumet.

Kompisen min har vært sammen med denne dama i nesten 2 år, men mer og mer jeg henger sammen med henne så kommer vi ikke overrens. Hun er rett og slett vanskelig å ha med å gjøre og dessuten kontrollerende, svært sjalu og ikke minst helt besatt av kompisen min. Jeg har nevnt det for han, men han sier han ikke legger merke til dette og har det fint. Dette er greit for min del, han får leve sitt liv hvis han føler seg fornøyd. I den senere tid så nytter det ikke å avtale ting på sparket med han, han må alltid spørre dama om han kan bruke sin tid til å henge med meg, selv om de ikke har noe planlagt. Jeg synes dette er horribelt, må vel være mulig å henge med venner uten å spørre dama først?`Jeg skjønner at det å gi beskjed er fint, men han kan ikke avtale noe 100% før han har snakket med henne uansett hva det dreier seg om.

Det er når vi tre er sammen problemer kan oppstå. Feks avtalte vi å se film her om dagen. Jeg hadde fikset massevis av nye filmer fra nettet som både jeg og kompisen min ville se. Hun hadde heller ikke sett dem, men utifra å ha hørt plot'et eller hørt hvem som spilte eller hørt sjanger så var hun ikke interessert. Vi gikk igjennom 5-6 filmer som oss to ville se men som hun satte ned veto på. Da sa jeg at hun kunne komme med noen forslag selv hvis ingenting falt i smak. Hun svarte da at hun ikke hadde peiling på film og det var best vi fant filmer. Vi fant 2 filmer til og alt var bare elendig. Da begynte jeg å bli irritert og spurte hvorfor hun skulle være så vanskelig, er tross alt bare en film, velg en av de 8 du har foran deg nå. Dette så seff kompisen min som et angrep på henne og benyttet sjansen til å bli den hvite ridderen. Han begynte med at det ikke var jeg som skulle bestemme filmen og alle skulle være enige, ellers kunne de to bare se film alene. Jeg gadd ikke diskutere mot sånne latterlige argumenter og lage en stor sak ut av det så det endte med at vi så litt TV før jeg gikk hjem.

Noen som har noen tips om hvordan å håntere slike saker? Prøvd å snakke med kompisen min, men han går rett i forsvarsmodus av henne. Jeg gidder rett og slett ikke henge med han når det skal være slik, har bedre ting å bruke tiden min på. Han har ikke noen særlig andre venner en meg heller nå lengre og vi har kjent hverandre siden barndommen.

Fyfaen..XD hahaha jævla bra historie!! :!: hihi likte den med "hun satte ned veto på"og " hvorfor hun skulle være så vanskelig" hahahah jaja, du må heller prøve og si til kompisen din" du....en alvårprat!!! nå!!! og prøv og press han litt...dama kanke styre han som en geit da! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...