Gå til innhold

Parkeringsbot - Uriktige detaljer

Panny60

Anbefalte innlegg

Hei, fikk en parkeringsbot på 500 kr fra oslo kommune for å ha parkert lett-motorsykkelen min på fortauet. På parkeringsboten var det spesifisert at det var en tung motorsykkel. Har lest at om de skriver feil regnr på bota slipper mann unna, men gjelder dette også type sykkel?

Vet at jeg bør betale boten, men er for tiden pengelens. Og jeg skulle bare en kjapp tur i butikken. Prekner om at jeg får som fortjent. Kan dere spare meg for:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fortau er det all stans forbudt som gjelder, så vidt jeg vet ingen unntak, og så lenge de har fått ned riktig registreringsnummer tviler jeg på at du har så mye å klage på.

ref. Parkeringsbestemmelser Oslo Kommune §17 c)

§17. Stans og parkering

1.Det er forbudt å stanse

c) helt eller delvis på fortau, gangveg eller sykkelveg.

Hver enkelt bestemmelse i §17 angir et eget, selvstendig frbud som må overholdes. Det er i reglenes ordlyd ikke lagt inn rom for konkret vurdering av trafikkfare eller hindring i det enkelte tilfelle.

(var vel ikke tilfeldigvis betjent 705?)

Lenke til kommentar

Forskjell mellom å angi feil hjemmel og det å angi feil klasse kjøretøyet er godkjent i. Om reg. nr, tid og dato samt hjemmel mangler, tror jeg du neppe kommer videre med innsigelsen din. Det er dette som er det viktigste, ikke om det er en tung eller lett motorsykkel.

Lenke til kommentar

Så lenge straffen, her altså gebyret ikkje er høgare for tung sykkel en det er for lett sykkel (noke som er svært usannsynlig) så utgjer ikkje dette ein så stor feil at du har noke å hente på å klage, du kan sjølvsagt berre sende inn ein klage, det kan være at du har flaks men det er nok mest sannsynlig at du berre må betale denne bota.

Synest forresten det er rart at det er spesifisert tung motorsykkel, når dei skriver ned registreringsnummeret så hadde det holdt lenge å berre skrive motorsykkel eventuellt også kjøyretøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...