JohnMartin81 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei! Mine gamle PC-høyttalere begynte å lage veldig skingrende lyd for en stund tilbake siden, så jeg bestemte meg for å bestille et par nye. Jeg gikk til Kompletts nettbutikk og bestilte disse: Patos Basic 110 Stativhøyttaler. Dessverre gikk jeg for fort frem med å bestille, for det viser seg at dette er høyttalere som nok krever en forsterker for å kunne brukes. 1) Er dette tilfellet, dvs. må jeg gå til innkjøp av forsterker for å kunne bruke disse med PC-en min? 2) Hvis ja: Kan noen anbefale en veldig billig forsterker? Jeg skal kun være i Norge i 8 måneder til, så jeg kjøpte veldig billige høyttalere. Jeg vil altså unngå å bruke flere tusen på en forsterker nå. Takk. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Ja, de må ha forsterker (les passive) De høyttalerne yter faktisk VELDIG bra for prisen, spesielt om du tar av frontdekslene De er heldigvis ikke kresne til forsterker så dyrt trenger det ikke være.. Brukt ville jeg nok sett etter men nytt så holder nok denne: Pioneer A-209R Endret 17. september 2009 av nahojdat Lenke til kommentar
JohnMartin81 Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Ja, de må ha forsterker (les passive) De høyttalerne yter faktisk VELDIG bra for prisen, spesielt om du tar av frontdekslene De er heldigvis ikke kresne til forsterker så dyrt trenger det ikke være.. Brukt ville jeg nok sett etter men nytt så holder nok denne: Pioneer A-209R Takk for rådet! Jeg har veldig liten greie på forsterkere—vet du om denne vil kunne brukes med høyttalerne jeg har kjøpt? http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/bils.../v/an579734542/ Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det er en bilforsterker... Du må nok ha en forsterker som går på 230V... Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19008593 eller Denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18389348. Tror disse vil sparke liv i høyttaerne dine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Av de to er det helt klart NAD som stikker ut som det beste alternativet. Argon kommer noe til kort når det gjelder netto kraft ut. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Av de to er det helt klart NAD som stikker ut som det beste alternativet. Argon kommer noe til kort når det gjelder netto kraft ut. Nad 310 er etter hva jeg vet en 2x20w forsterker, mens argon-forsterkeren som er nevnt er 2x50w, begge to ved 8ohm. Nå skal det sies at begge to vil fint klare å gi nok kraft til trådstarters høytalere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg kom også over en tråd på Avforum som tar for seg denne forsterkeren: Link Den var visst eldre enn jeg trodde. Endret 5. oktober 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
JohnMartin81 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Takk for all tilbakemeldingen! Jeg finner dessverre ikke noe interessant på finn.no eller qxl.no, delvis fordi folk på finn.no ikke svarer og delvis fordi jeg er fundamentalt kunnskapsløs når det gjelder forsterkere, så jeg vurderer å kjøpe Pioneer A-209R som Nahojdat foreslo. Kan det bekreftes at denne fungerer helt fint med høyttalerne jeg har kjøpt? Endret 6. oktober 2009 av JohnMartin81 Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kommer til å fungere kjempebra. Husk å kjøp høyttalerkabel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Den vil fungere, ja. Lenke til kommentar
JohnMartin81 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Takk skal dere ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå