Gå til innhold

Problemer med cpu og ram på laptop

Xerces

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Cpuen og rammen på min Vostro 1700 har slått seg vrange. Scorte kun 2,3 og 2,8 på windows sin opplevelseindeks og pcen virker generelt vanvittig treig i forhold til tidligere. Oppdaterte igår biosen min til pcen, da virket pcen som vanlig igjen og jeg var en veldig happy fyr.

Så hva skjedde idag når jeg skrudde på pcen igjen? Jo samme helvete igjen, går jeg inn i biosen ser jeg at klokkefrekvensen på cpuen er på 1,65ghz, max er 2,20 ghz.

Håper disse opplysningene kan hjelpe noen av dere til å gi meg noen tips på hva som kan være galt osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei har sjekket ut alt dette.. og det gjør den ikke..:S Jævla irriterende altså.. Har formartert 2 ganger også uten at det gjør noe med hastigheten på pcen.. Jeg mener den starcraft 2 traileren som dagbladet.no la ut på sine sider: http://www.dagbladet.no/2009/09/02/kultur/...-spill/7917051/ den lagger til og med på pcen. Pcen har Nvidia 8600GT, 2 gig ram, 2,2ghz dual core.. Så skjønner ingenting om dagen..

Lenke til kommentar

Update på hva jeg har gjort i løpet av dagen. Ringte dell, dem anbefalte meg å skru av speedstep i biosen. Gjorde dette, og det gjorde saken litt bedre. Cpuen er fortsatt stuck, men ligger nå på 1,2Ghz... Fortsatt altså 1Ghz ifra det den burde ligge på.

Ringte Dell igjen, å da hadde dem ingen forslag til hva jeg skulle gjøre. Så nå er jeg virkelig rådløs her.

Lenke til kommentar

Nei, snakka med Dell idag og var kun 1 års garanti.. så sitter vel rimelig med skjegget i postkassa. Men jeg mener at det må jo være noe software greier. Hadde det vært hardware problemer så hadde vel ikke pcen startet/fungert i det hele tatt?

Lenke til kommentar

"Normal" så gis det 2 år garanti for privatpersoner, men dette kan variere, og 1 år til bedriftskunder. I følge norsk lov har du rett på 5 års reklamasjonsrett uansett hvor lang garantien er. Det som ofte er problemet er at det kan ta veldig lang tid og kan være direkte problematisk i reklamasjonssaker. Det virker ofte som of levrandør eller produsent har en tendens til å gjøre seg veldig vanskelig i reklamasjonssaker. Dell er derimot kjendt for veldig god service.

Lenke til kommentar

Vel tenkte jeg skulle legge ut her om hva som har skjedd siden jeg har nå funnet ut feilen :)

Det var ac adapteren som har gått til helvete, tydeligvis så gir ikke den nok power til at cpuen kan fungere på maks. Sendte nå en sinna mail til dell fordi jeg er generellt jævlig misfornøyd med dem i den saken:

1. 3 september sender jeg mail til dell teknisk support, står at man skal få svar i løpet av arbeidsdagen.

2. 10. september fortsatt ingen svar, så jeg bestemmer meg for å ringe dell. Snakker med en jævla svenske som sier at det er ingen teknikere ledig så han skal skrive opp service taggen min å sette meg på oppringningslista.

3. 12 september får endelig svar på mail hvor det står: Desverre kan ikke jeg hjelpe deg, ring dell teknisk support

4. Ringer dell teknisk support, får igjen beskjed om at ingen teknikere er ledige. Hisser meg opp å blir forbanna å forteller om det jeg har skrevet ovenfor. Får omsider snakke med en tekniker. Han sier jeg skal prøve noe å så ringe dem opp igjen etterpå. Med venting å snakke med tekniker i 2 min tok denne samtalen 30min.

5. Det teknikern foreslo fungerte selvfølgelig ikke, ringer opp igjen. Etter 40 min får jeg beskjed fra en annen tekniker at de ikke kan hjelpe meg.

Så legger jeg ut en tråd på dell community forum å beskriver problemet mitt, etter 1 time får jeg svar om at ac-adapteren sannsynligvis er ødelagt, å han treffer bingo med engang.

Så nå har jeg mistet all respekt for Dell å kommer aldri til å kjøpe det igjen. Så dårlig kundestøtte å oppfølging osv. Alt han siste teknikeren sa var at jeg kunne ringe et annet nr innen dell siden jeg ikke hadde garanti igjen, men at det antageligvis kom til å bli dyrt.

Så da må jeg vel krype til korset å kjøpe ny adapter til 650(!) kr :S

Pcen blei kjøpt den 12 sept 2007, altså litt over 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...