abene Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Fersk undersøkelse viser en tendens til økende bruk av Google Docs på arbeidsplasser. Les mer Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Vet ikke jeg, 97% markedsandel er ganske greit må jeg kunne si. IBM har jo sagt nå er det slutt med bruk av office med mindre det er krise, spørs hvor lenge de klarer det. Lenke til kommentar
vramdal Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Dette er bare begynnelsen. Microsoft Office er laget for å produsere ting PÅ PAPIR. Det er ikke mye papir vi trenger nå om dagen. Bruker selv Google Docs mye, til å dele dokumenter med andre og samarbeide om dem. Så lenge jeg ikke skal skrive ut noe fancy, så greier det seg lenge med nettbaserte løsninger. Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tror at Microsoft kommer til å ha en overlegen markedsandel en god stund fremover, men jeg tror at om noen år kommer de til å miste store deler og til slutt blir de gratis (eller billigere) og gir mer funksjonalitet med tanke på internettdeling Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Nå håper jeg snart Google går på en smell. Det er ikke bra at et firma har så mye kontroll. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Dette er bare begynnelsen. Microsoft Office er laget for å produsere ting PÅ PAPIR. Det er ikke mye papir vi trenger nå om dagen. Bruker selv Google Docs mye, til å dele dokumenter med andre og samarbeide om dem. Så lenge jeg ikke skal skrive ut noe fancy, så greier det seg lenge med nettbaserte løsninger. Glemt sharepoint? Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Nå håper jeg snart Google går på en smell. Det er ikke bra at et firma har så mye kontroll. Tenker ofte noe lignende... men det jeg hater er hvor info de har om alle. Syntes bare det er skummelt :/ Lenke til kommentar
disconnected_ Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Når MS kommer me Office Web eller hva det nå heter så kommer de enkelt og greit til å gruse Google Docs. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Når MS kommer me Office Web eller hva det nå heter så kommer de enkelt og greit til å gruse Google Docs. Uvisst, har du prøvd? Google docs er ett meget bra produkt. Men for folk som har lyst til å prøve flere alternativer, så anbefales Zoho Writer. Seiler opp som en meget habil konkurrent til google docs og kommende office web. http://writer.zoho.com/ Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Nå håper jeg snart Google går på en smell. Det er ikke bra at et firma har så mye kontroll. Vi må nok sette vår lit til The Data Liberation Front. (Oops, det er Google som står bak den også. ) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Nå håper jeg snart Google går på en smell. Det er ikke bra at et firma har så mye kontroll. Heller Google enn MS. Lenke til kommentar
agarfors Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Nå håper jeg snart Google går på en smell. Det er ikke bra at et firma har så mye kontroll. Heller Google enn MS. For vel tjue år sidan sa dei sikkert "Heller MS enn IBM." Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Nå håper jeg snart Google går på en smell. Det er ikke bra at et firma har så mye kontroll. Heller Google enn MS. For vel tjue år sidan sa dei sikkert "Heller MS enn IBM." Syns det er bra at Google holder Microsoft litt i tøylene nå for tiden. Men Ms-Office-andelen på kontorene vil nok synke ytterligere. For 20 år siden sa vel også jeg heller Ms enn IBM. Ting endrer seg. Nå gjelder det å jekke ned "keiserdømmet" Microsoft, og de er på god vei allerede - på en del plan. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Gledelig å se at det begynner å bli et snev av konkurranse mellom ulike kontorprogrammer også i bedrifter. Men det er ennå langt igjen til sunn konkurranse. Håper bare bedrifter og folk lagrer lokalt så de ikke blir for avhengige av "skyen". Bedrifter bør i hvert fall være obs på å lagre i åpne formater for å sikre framoverkompatibilitet i flere tiår fremover. Lukkede formater er på vei ut på alle fronter for tida. (Google docs lagrer i odf-formatet både på serverne og som standard format hvis man lagrer lokalt.) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Google Docs sin ODF-støtte er syltynn og problematisk for alt annet enn de enkleste filer. De har også valgt egne løsninger på enkelte elementer som ikke er kompatible med andre ODF-implementasjoner. OOXML er forøvrig også et åpent format om du ikke har fått det med deg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Bare gjentar opplysningene om Zoho writer, den kan lagre som doc, docx, odf, pdf, latex osv. Meget brukervennlig, men har mange gode funksjoner. Så slipper dere å bli fanget i klørne til google og ms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå