Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd sluttet plutselig å fungere

Anbefalte innlegg

Lyden min gikk plutselig adundas, men ikke på en vanlig måte. Jeg satt å så på en film. så ble lyden plutselig lavere. jeg kompenserte ved å skru opp volumet. og til slutt ble lyden så lav at den var nesten uhørbar. jeg tenkte det sikkert var filmen det var noe feil med, men dengang ei. ikke spotify, flashspill, windows lyder eller itunes kunne produsere noen høyere lyd. når jeg ser i volummikseren ser jeg at det blir gitt ut lyd. så da sjekket jeg alle koblinger, men alt satt som det skulle.

Det rare var når jeg satte i hodetelefoner og skrudde på maks hørte jeg spotify i passe lydnivå. men dette må maskinen ha merket. for om ikke lenge ble lyden lavere, for å så bli høyere, til den igjen ble lavere for og så, dø ut.

Det er jo ett helt ulogsik problem, men håper noen andre her kansje har opplevd det samme?

system:

Windows vista

creative 2.1 anlegg med en ekstern bryter som jeg justerer bass/volum samt der jeg setter inn hodetelefoner

lydkortet sitter på hovedkortet.

Har fungert uten problemer i over to år, før det nå døde.

Hva jeg har gjort for å prve å fikse problemet:

-Oppdatere drivere

-Oppdatere windows

-Fullt virus/spyware søk

-sjekket, tatt ut og inn alle kabler

-vridd på de knotter og knapper som skal kunnne styre lyden

-skrudd av og på pcen mangfoldige ganger

Endret av Colb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wohoo, løst. viste seg at det var dreieskiven som ordner volumet på denne "eksterne bryteren" som ikke fungerte skikkelig.

Så med en tidkrevende demontering og en pålitelig dose superlim fungerer det igjen. :)

Må bare få lov å rette på deg der :p

Det heter POTMETER. Ikke noe dreieskive greier:P

Lenke til kommentar
wohoo, løst. viste seg at det var dreieskiven som ordner volumet på denne "eksterne bryteren" som ikke fungerte skikkelig.

Så med en tidkrevende demontering og en pålitelig dose superlim fungerer det igjen. :)

Må bare få lov å rette på deg der :p

Det heter POTMETER. Ikke noe dreieskive greier:P

Hehe takker! visste ikke hva jeg pratet om, men du skjønte jo hva jeg mente, så fikk frem poenget mitt hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...