Zash Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei! Slet litt med å finne rett plassering til denne posten, men prøver her. Vi har en safe stående på jobben, men noen har klart å kaste koden til denne! Er det noen måte å få åpnet safen på, uten å måtte ty til skjærebrenner eller lignende? Vi har nøkkel til safen. Håper det er en hobbyskapsprenger der ute som kan hjelpe Zash Lenke til kommentar
storken Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei! Slet litt med å finne rett plassering til denne posten, men prøver her. Vi har en safe stående på jobben, men noen har klart å kaste koden til denne! Er det noen måte å få åpnet safen på, uten å måtte ty til skjærebrenner eller lignende? Vi har nøkkel til safen. Håper det er en hobbyskapsprenger der ute som kan hjelpe Zash Nå tror jeg produsenten er deres sikreste kort når det kommer til å få hjelp med dette Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Dette har eg førstehandskunnskap om. Me fann ein gammal safe på eit lager på jobben. Me prøvde litt diverse dirking og liknande. Det viste seg at to timar med vinkelslipar var det einaste som virka. Det var eit helvettes styr, men det var absolutt verdt det. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tvilsom post. hmm.......... Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Dette har eg førstehandskunnskap om. Me fann ein gammal safe på eit lager på jobben. Me prøvde litt diverse dirking og liknande. Det viste seg at to timar med vinkelslipar var det einaste som virka. Det var eit helvettes styr, men det var absolutt verdt det. Hmm overrasket over at du faktisk kom inn i safen med en vinkelsliper på så kort tid. Tror ikke det er mulig på nyere safer. Men til trådstarter så er nok produsenten veien å gå her . Hvis du ikke kan ringe produsenten så blir jeg litt i tvil . Lenke til kommentar
Zash Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Kan selvfølgelig ringe produsenten, men lurte bare på om noen har hadde vært borti noe sånt før... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg vil anta at Freakforum kan gi et bedre svar på dette, enn diskusjon.no Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Polakkene våre måtte bryte opp en safe på bensinstasjonen hvor jeg jobbet før. Den var boltet til gulvet, og for å få den vekk, måtte de skjære et firkantet hull i den for å komme til boltene. Ingen problemer. En vinkelsliper gjorde susen. Synd det ikke var en Franz Jaeger... Endret 20. september 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 min lille skapsprenge historie: Vi hadde en safe hjemme hvor koden var byttet av min bror, da han bodde hjemme. Så flyttet han ut, og da vi skulle inn i safen noen mnd. senre var alt av koder glemt. Vi dro til en "kar" (vet ikke om han betaler så mye i skatt , for å si det sånn), som holdt til å litt utenfor oslo. Men, det jeg husker av det hele; Han fjernet først plastdelene fra fronten, så ladge han ett eller to hull i den dreieskiva. Så tok han en tang og bare dro opp låsen ved å dreie midt på det feste til den "plassbiten" som vrir opp låsen. Dette var en elektronisk kodelås, og en liten og sikkert "enkel" safe. Men han brukte vel 1 time og svetta fælt. Når jeg spurte han etter på "Hva var det du gjorde?" da jeg syntes det så interessant ut, fikk jeg bare beskjed om at: "Å nei DET kan jeg ikke fortelle" Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg vil anta at Freakforum kan gi et bedre svar på dette, enn diskusjon.no Selvfølgelig, der får man råd fra en mannsperson som ikke er gammal nok til å ha hårvekst under nesen om å mekke en 200 kilos ANFO-ladning og oppskrift på hvordan man gjør det. Til trådstarter: dersom dere beviselig er rettmessige innehavere av safen vil produsent, evt. importør mer enn gjerne hjelpe. Hobbyskapsprengere er bokstavlig talt en utdøende rase, av åpenbare årsaker. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) kontakt produsent ja, veldig ofte er det latterlig enkelt å åpne en safe, produsenten lager slikt for at de skal kunne åpne den. evt. så kan det funke med vinkelsliper, alt etter hvor sikker den er, de mest sikre skal du jobbe lenge med å få åpnet. men, før du kutter opp safen kan det være en idè å kutte/bryte av tall-skiven og se hva du finer ut bak der, antagelig finner du 3 hjul med tagger på, det er bare å stille disse taggene mot en pinne som står mot skiva, og vri om nøkkelen, og så vri skivene mot venstre. Endret 29. september 2009 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå