Zer0d Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Det er derfor jeg kjører rivatuner for å stille viftene til 100% men dette har ikke hjulpet. Har kjørt rivatuner med vifta på 100% de siste dagene med samme problem. Skal ta å kjøre OCCT Linpack nå så får vi se. Lenke til kommentar
Zer0d Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Greier ikke framkalle BSOD med OCCT CPU: Linpack testen, kjørte den i 33min maks CPU temp var 66C. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Så du kunne kjøre gjennom den problemfritt? Da er det godt mulig at du ikke har cpu / varme eller stabilitetsproblemer. Mulig du har problemer med skjermkortet da, se om du får bsod med psu testen. Lenke til kommentar
Zer0d Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Ser ut som jeg har funnet feilen nå, hver gang jeg kjører PSU testen en stund så kommer BSOD, noe galt med skjermkortet? Siden jeg har jo hatt to forskjellige strømforsyninger med akkuratt samme resultat. Endret 18. september 2009 av Zer0d Lenke til kommentar
Zer0d Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Temperaturen på GPU kommer akkuratt opp til 70C så går den i BSOD. Trodde ikke 70C var så mye men det er da den stopper opp. Endret 18. september 2009 av Zer0d Lenke til kommentar
Zer0d Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Kjører CFT-600-14CS PSU på maskinen som er en 600W Cheiftec. Har to 6 Pin PCI-E kabler koblet rett til skjermkortet fra strømforsyningen slik som det skal være. Dette er PSU specsa: Ser i Everest at når jeg kjører OCCT Power Supply test kommer PWM helt opp til 37 ampere har ikke så mye peiling på strøm så vet ikke hve som er normalt eller hvor mye en 600W PSU takler. Endret 18. september 2009 av Zer0d Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Skal jo teoretisk være nok med den psu'en, men av og til så er ikke specs real life scenario. Har du mulighet for å få testet med en annen psu? Høres nesten ut som om det er skjermkortet som slår seg av ved den temperaturen, men for all del test ut psu om mulig. Lenke til kommentar
Zer0d Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Har lagt på ny CPU paste og festet en ekstra vifte som blåser inn på grafikkortet så nå er temperaturene(målt med everest) en del bedre: Vet ikke hvorfor CPU kjernene forsatt ligger såpass høyt men CPU viser 30C. Så CPU har gått ned 11C pga jeg la på ny CPU paste. GPU ser ut til og ha gått ned 6C. Har desverre ikke flere PSU'er liggende. Har ikke fått BSOD enda etter jeg la på ny paste så må bare vente på at det skjer igjen. Endret 18. september 2009 av Zer0d Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tja, du kan jo sette ned viftehastigheten litt på gpu og se om du da framprovoserer feilen når den når 70C igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå