hantimilon Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har en Passat 1.8t 1998 Når jeg skrur om tenninga så fungerer den ikke ca 1/5 ganger. Hva kan gjøre at dette skjer? Har gjerne lyst å få fikset dette Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 gammelt batteri som lader seg ut? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Starter ikke? Altså, starteren drar rundt, men motoren vil ikke gå eller ingenting skjer når du vrir om nøkkelen? Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Ingenting skjer når jeg vrir om nøkkelen. bare et "tikk" så helt dø. Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Ingenting skjer når jeg vrir om nøkkelen. bare et "tikk" så helt dø. Jeg hadde det samme problemet med en bil for noen år siden. Den gang var det relèet i startmotoren som ikke slo inn. Det går muligens an å fikse startmotoren, men jeg fikk tak i en brukt startmotor og byttet hele greia. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Her er det nok starteren din, ja. Sett en prøvelampe mellom den tynneste ledningen på starteren og jord og få noen til vri om nøkkelen. Normalt skal lampa skal lyse og startmotoren dra rundt når nøkkelen vris om. Hvis lampa også lyser når innslaget på starteren bare "klikker", så viser det at starteren får strøm fra tenningen, men at den ikke slår inn. Dermed er starteren defekt. Kjøp deg en byttestarter. Koster ikke all verden. En brukt starter vet du aldri tilstanden på og dermed kan du ende opp med samme problem om kort tid. Endret 18. september 2009 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå