Gå til innhold

Switch og trådløs router i ett?

Anbefalte innlegg

Jeg har en standard trådløs 3com router med 4 porter i et rom nært modemet mitt. Derfra går det en kabel til en annet rom der det står en PC.

Nå ønsker jeg å få en nettverksskriver og plassere den i dette rommet. For at skriveren og PC'en skal operere uavhengig av hverandre, tenkte jeg å koble de sammen til det ene veggutaket via en switch.

Opplegget så langt er greit, men det hadde vært perkekt å ha et tråløst tilgangspunkt fra dette rommet. Da vil signalene til en hybelleilighet i nærheten bli mye bedre.

Dette kan løses ved å kjøpe både en switch og trådløs router, men er det noen som vet om en boks som kan gjøre begge oppgavene; switche porter og samtidig være en trådløs router?

Eller kanskje det er noen andre og bedre måter å konfigurere nettet på?

André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en standard trådløs 3com router med 4 porter i et rom nært modemet mitt. Derfra går det en kabel til en annet rom der det står en PC.

Nå ønsker jeg å få en nettverksskriver og plassere den i dette rommet. For at skriveren og PC'en skal operere uavhengig av hverandre, tenkte jeg å koble de sammen til det ene veggutaket via en switch.

Opplegget så langt er greit, men det hadde vært perkekt å ha et tråløst tilgangspunkt fra dette rommet. Da vil signalene til en hybelleilighet i nærheten bli mye bedre.

Dette kan løses ved å kjøpe både en switch og trådløs router, men er det noen som vet om en boks som kan gjøre begge oppgavene; switche porter og samtidig være en trådløs router?

André

En hvilken som helst trådløs router kan gjøre dette. Du må skru av DHCP, og det enkleste er å ikke bruke WAN-porten...

Lenke til kommentar

André

En hvilken som helst trådløs router kan gjøre dette. Du må skru av DHCP, og det enkleste er å ikke bruke WAN-porten...

Selvfølgelig, at jeg ikke tenkte på det. Tusen takk :=)

André

Lenke til kommentar

Hei

Sitter å lurer på samme problemet, som kom opp i dag.

Jeg vil fjernstyre pc'n min (HTPC) med en Iphone via Apple airport express. Om dette er mulig.

Oppkoblingen er:

..................Modem

......................|

HTPC------------Switch----------Airport

Kan jeg få kontakt med htpc'n via airport'n

Kan jo si at jeg har asus hovedkort M3n78-VM som ikke har wi-fi.

Lenke til kommentar
Hei

Sitter å lurer på samme problemet, som kom opp i dag.

Jeg vil fjernstyre pc'n min (HTPC) med en Iphone via Apple airport express. Om dette er mulig.

Oppkoblingen er:

..................Modem

......................|

HTPC------------Switch----------Airport

Kan jeg få kontakt med htpc'n via airport'n

Kan jo si at jeg har asus hovedkort M3n78-VM som ikke har wi-fi.

Du bør egentlig lage din egen tråd :)

Anyway, aldri brukt en airport, men hvis det bare er et trådløst aksesspunkt skal det funke fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...