AKristoffersen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg har en standard trådløs 3com router med 4 porter i et rom nært modemet mitt. Derfra går det en kabel til en annet rom der det står en PC. Nå ønsker jeg å få en nettverksskriver og plassere den i dette rommet. For at skriveren og PC'en skal operere uavhengig av hverandre, tenkte jeg å koble de sammen til det ene veggutaket via en switch. Opplegget så langt er greit, men det hadde vært perkekt å ha et tråløst tilgangspunkt fra dette rommet. Da vil signalene til en hybelleilighet i nærheten bli mye bedre. Dette kan løses ved å kjøpe både en switch og trådløs router, men er det noen som vet om en boks som kan gjøre begge oppgavene; switche porter og samtidig være en trådløs router? Eller kanskje det er noen andre og bedre måter å konfigurere nettet på? André Lenke til kommentar
delfin Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg har en standard trådløs 3com router med 4 porter i et rom nært modemet mitt. Derfra går det en kabel til en annet rom der det står en PC.Nå ønsker jeg å få en nettverksskriver og plassere den i dette rommet. For at skriveren og PC'en skal operere uavhengig av hverandre, tenkte jeg å koble de sammen til det ene veggutaket via en switch. Opplegget så langt er greit, men det hadde vært perkekt å ha et tråløst tilgangspunkt fra dette rommet. Da vil signalene til en hybelleilighet i nærheten bli mye bedre. Dette kan løses ved å kjøpe både en switch og trådløs router, men er det noen som vet om en boks som kan gjøre begge oppgavene; switche porter og samtidig være en trådløs router? Eller kanskje det er noen andre og bedre måter å konfigurere nettet på? André En hvilken som helst trådløs router kan gjøre dette. Du må skru av DHCP, og det enkleste er å ikke bruke WAN-porten... Lenke til kommentar
AKristoffersen Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Jeg har en standard trådløs 3com router med 4 porter i et rom nært modemet mitt. Derfra går det en kabel til en annet rom der det står en PC.Nå ønsker jeg å få en nettverksskriver og plassere den i dette rommet. For at skriveren og PC'en skal operere uavhengig av hverandre, tenkte jeg å koble de sammen til det ene veggutaket via en switch. Opplegget så langt er greit, men det hadde vært perkekt å ha et tråløst tilgangspunkt fra dette rommet. Da vil signalene til en hybelleilighet i nærheten bli mye bedre. Dette kan løses ved å kjøpe både en switch og trådløs router, men er det noen som vet om en boks som kan gjøre begge oppgavene; switche porter og samtidig være en trådløs router? Eller kanskje det er noen andre og bedre måter å konfigurere nettet på? André En hvilken som helst trådløs router kan gjøre dette. Du må skru av DHCP, og det enkleste er å ikke bruke WAN-porten... Selvfølgelig, at jeg ikke tenkte på det. Tusen takk :=) André Lenke til kommentar
Strandjung Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei Sitter å lurer på samme problemet, som kom opp i dag. Jeg vil fjernstyre pc'n min (HTPC) med en Iphone via Apple airport express. Om dette er mulig. Oppkoblingen er: ..................Modem ......................| HTPC------------Switch----------Airport Kan jeg få kontakt med htpc'n via airport'n Kan jo si at jeg har asus hovedkort M3n78-VM som ikke har wi-fi. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei Sitter å lurer på samme problemet, som kom opp i dag. Jeg vil fjernstyre pc'n min (HTPC) med en Iphone via Apple airport express. Om dette er mulig. Oppkoblingen er: ..................Modem ......................| HTPC------------Switch----------Airport Kan jeg få kontakt med htpc'n via airport'n Kan jo si at jeg har asus hovedkort M3n78-VM som ikke har wi-fi. Du bør egentlig lage din egen tråd Anyway, aldri brukt en airport, men hvis det bare er et trådløst aksesspunkt skal det funke fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå