Egil87 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei. Presterte å kortslutte skjemkortet mitt da en metallbit falt ned på det mens maskinen var igang. Har sendt det til rep, men kan noen annen maskinvare ha tatt skade av det? Skal vel ikke være fare for det? Takk for svar. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hei. Presterte å kortslutte skjemkortet mitt da en metallbit falt ned på det mens maskinen var igang. Har sendt det til rep, men kan noen annen maskinvare ha tatt skade av det? Skal vel ikke være fare for det? Takk for svar. Annen maskinvare kan godt ta skade av det, men strømforsyningen kuttet vel når dette skjedde, så sjangsen er ikke 100% =) Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Hei. Presterte å kortslutte skjemkortet mitt da en metallbit falt ned på det mens maskinen var igang. Har sendt det til rep, men kan noen annen maskinvare ha tatt skade av det? Skal vel ikke være fare for det? Takk for svar. Annen maskinvare kan godt ta skade av det, men strømforsyningen kuttet vel når dette skjedde, så sjangsen er ikke 100% =) Nei, det kom bare masse artifact på skjermen. Har brukt pc-en i en uke nå med et annet skjermkort, og den har fungert fint så langt. Lenke til kommentar
Darkling22 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Du kan godt ha skadet andre komponeneter, selv om maskinen virker ok. For å finne ut om alt annet er i orden anbefaler jeg deg å teste alle tilkoblings pungter i maskinen. Kortslutning har en tedens til å lage de merkligste feil. Hvis maskinen din fyser, får blåskjerm eller at noe ikke virker når du plugger det i har du fått en feil. Hvis ikke er det mest sansynlig ikke noe feil. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Du kan godt ha skadet andre komponeneter, selv om maskinen virker ok. For å finne ut om alt annet er i orden anbefaler jeg deg å teste alle tilkoblings pungter i maskinen. Kortslutning har en tedens til å lage de merkligste feil. Hvis maskinen din fyser, får blåskjerm eller at noe ikke virker når du plugger det i har du fått en feil. Hvis ikke er det mest sansynlig ikke noe feil. Teste tilkoblingspunkter? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Du kan godt ha skadet andre komponeneter, selv om maskinen virker ok. For å finne ut om alt annet er i orden anbefaler jeg deg å teste alle tilkoblings pungter i maskinen. Kortslutning har en tedens til å lage de merkligste feil. Hvis maskinen din fyser, får blåskjerm eller at noe ikke virker når du plugger det i har du fått en feil. Hvis ikke er det mest sansynlig ikke noe feil. Teste tilkoblingspunkter? Jeg regner med at det er USB ol. det er snakk om. Lenke til kommentar
Darkling22 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Ja. USB, SATA, ATA, seriel og paralel osv Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Ja.USB, SATA, ATA, seriel og paralel osv Jaha. Bare koble ting inn i de forskjellige tilkoblingspunktene rundt på maskinen og se om noe går galt? Har jeg forstått det riktig? For å gi et bedre bilde, jeg kom i skade for å miste en skrue ned på skjermkortet mens det gikk. Det kom innat noen av kretsene på baksiden av kortet, og så kom det noen gnister. Maskinen fungerte helt fint i seg selv, selv etter det skjedde, og ingenting slo seg av. Men det kom mange artifact på skjermen. Jeg slo maskinen av og på etterpå, og da fungerte det helt fint. Det gikk noen dager før skjermkortet begynte å svikte. Endret 18. september 2009 av harruepics? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå