Gå til innhold

Imponerende; eBay + UPS

Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg står her nå med en pakke hvis innhold ble kjøpt på tirsdag 15/09 fra en butikk i cananda (eBay: prodigital2000). Pris for "shipping and handling" var 20$.

Jeg er imponert over effektiviteten! :thumbup: Det tok kortere tid for denne pakken å nå meg enn om jeg hadde bestilt fra en norsk nettbutikk. Trackinfo;

OSLO, NO	  17/09/2009	  7:53	  OUT FOR DELIVERY
17/09/2009 	7:45 	ARRIVAL SCAN
17/09/2009 	7:10 	DEPARTURE SCAN
17/09/2009 	6:27 	ARRIVAL SCAN
MALMO STURUP, SE 	17/09/2009 	5:20 	DEPARTURE SCAN
17/09/2009 	4:16 	ARRIVAL SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 	17/09/2009 	2:58 	DEPARTURE SCAN
17/09/2009 	2:58 	DEPARTURE SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 	16/09/2009 	21:07 	ARRIVAL SCAN
16/09/2009 	19:02 	ARRIVAL SCAN
LOUISVILLE, KY, US 	16/09/2009 	4:59 	DEPARTURE SCAN
16/09/2009 	4:50 	DEPARTURE SCAN
LOUISVILLE, KY, US 	15/09/2009 	23:40 	ARRIVAL SCAN
MOUNT HOPE, ON, CA 	15/09/2009 	22:18 	DEPARTURE SCAN
15/09/2009 	21:32 	EXPORT SCAN
15/09/2009 	21:05 	ARRIVAL SCAN
KITCHENER, ON, CA 	15/09/2009 	20:06 	DEPARTURE SCAN
15/09/2009 	19:30 	ARRIVAL SCAN
STRATFORD, ON, CA 	15/09/2009 	18:54 	DEPARTURE SCAN
15/09/2009 	18:25 	EXPORT SCAN
15/09/2009 	18:25 	ORIGIN SCAN
CA 	15/09/2009 	15:46 	BILLING INFORMATION RECEIVED
Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er ikke farlig å bo i oslo å si at UPS og DHL er kjappe med sine ekspress pakker. Jeg for min del som bor lenger nord i landet kan desverre ikke si det samme: En DHL pakke ble sendt fra kina 13.10, kom til oslo 15.10, altså like kjapt som din. Men når får jeg pakken? Jo, forventet levering er 21.10. Jeg klager ikke, jeg bare sier at norge er et langt land og leveringstiden er ikke lik for alle. En ekspresspakke med posten ville for min del bare brukt 2 dager fra oslo. Men det jeg finner mest imponerende er at du bare betalte $20 i frakt, det er jo veldig gunstig!

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Samme erfaring fra artic.

Fra gardemoen sendes den videre med posten norge AS om man bruker USPS.

Var en Express mail så den skal også sendes videre som en ekspress pakke via posten, den brukte 2 eller 3 dager til norge, husker ikke helt, men innad i norge brukte den 8dager, og det var en ekspress sending !!!

Lenke til kommentar
Samme erfaring fra artic.

Fra gardemoen sendes den videre med posten norge AS om man bruker USPS.

Var en Express mail så den skal også sendes videre som en ekspress pakke via posten, den brukte 2 eller 3 dager til norge, husker ikke helt, men innad i norge brukte den 8dager, og det var en ekspress sending !!!

Nå sendes jo alle USPS pakker med posten i norge. At det har gått 8 dager innenlands for en ekspresspakke med posten har jeg aldri opplevd, selv ikke når du regner tiden med fortolling. DHL på sin side sender sine ekspresspakker nordover med bil å leverer også ut med bil der jeg bor, men det er ikke UPS sine egne biler som kjører ut her, men et lokalt fraktselskap som bare har utkjøring tre dager i uken...

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

UPS er kjemperaske ja, men du vil få en regning fra UPS om en mnd tid på 3-400 kr eller noe slikt. Det er ikke gratis å bruke dem, og prisen er ikke bygd inn i ebay-prisen.

Jeg har fått regning fra UPS i etterkant hver gang jeg har brukt dem på ebay.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Tiltmann: Ikke se bort ifra at du får en regning for tollgebyr etc i ettertid fra fraktbyrået, om du ikke allerede har betalt det. ;)
UPS er kjemperaske ja, men du vil få en regning fra UPS om en mnd tid på 3-400 kr eller noe slikt. Det er ikke gratis å bruke dem, og prisen er ikke bygd inn i ebay-prisen.

Jepp, dette er MVA og tollgebur. Jeg har fått den nå... Det som er litt underlig er at regninga var lavere (bittelitt) enn om jeg beregner 25% mva av prisen jeg betalte for varen.

(399$ = 399*6 (kurs var ca 6 når jeg bestilte)= ca 2394 Nkr. Regninga fra UPS på MVA og tollgebyr var på 529,-)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det er jo en litt kjip greie, det. Jeg trodde selvsagt at jeg ikke betalte mere enn det sto på ebay. Men så kommer en regning på 500kr fra UPS etterpå, hehe.

Jeg visste at den kom, det er avgifter til staten (egentlig penger UPS "låner" deg ved innføring).

Jeg synes imidlertid eBay burde beregne dette på oversiktene sine. De er jo store nok til å kunne ansette noen for å holde rede på ulike lands avgifter. Det hadde vært genialt å slippe hoderegninga når en handler varer der.

Lenke til kommentar
Jeg synes imidlertid eBay burde beregne dette på oversiktene sine. De er jo store nok til å kunne ansette noen for å holde rede på ulike lands avgifter. Det hadde vært genialt å slippe hoderegninga når en handler varer der.

Nei for guds skyld ikke! Jeg får helt hetta av utenlandske nettbutikker som prøver å "forenkle" ting for meg. Det aller verste jeg vet er nettbutikker som forsøker å auto-oversette engelsk til norsk. FAIL. Det nest verste er butikker med innebygget valutakalkulator slik at man får prisene oppgitt i norske kroner. (som regel kan man heldigvis velge lokal kurs) Ebay.no er forøvrig et glimrende eksempel på en to-spåkelig katastrofeside IMO. Det tredje verste er økonomisider som ikke gidder å oppgi hva kursen faktisk er, men bare tilbyr en valutakalkulator hvor man må taste inn et beløp. Det er også en side i norge med "moms og tollkalkulator" hvor man kan fylle inn varetype og pris, og den regner ut hva du må betale i moms, gerbyr og evt toll. Fordummende drit, jeg vil regne og oversette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...