Gå til innhold

"Trenger ny serie"-tråden


Anbefalte innlegg

Det er blitt så mange tråder med tittelen "Jeg trenger en ny ..... serie". Derfor synes jeg det er passende å samle alle disse på en plass.

Når du spør etter en ny serie må du si hvilken sjanger du er ute etter. Du kan også nevne serier du ser på/har sett og liker, slik at svarer kan få en idé om hva slags serier du liker.

Endret av Groening
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay da bidrar jeg til noen forslag:

 

Drama/Action:

Sons of Anarchy: Dramaserie om SAMCRO et fiksjonell biker-gjeng i en fiksjonell by utenfor Los Angeles. Mange forskjellige og bra karakterer, med blant annet Ron Perlman(Hellboy, Blade) og Katey Segal(Bundy/Lost) i rollene.

 

Animasjon

Robot Chicken: En glimrende amerikansk animasjonserie med sketsjer med alt fra kjendiser til karakterer dem selv har lagd. Anbefales for dem som kan like litt barnslig humor. Serien er lagd av Seth Green blant annet. Flere skuespillere har "gjestespilt" gir bort stemmene sine blant annet skuespillere fra Heroes(Masi Oka, Zachary Quinto, Milo Ventimiglia b.l.a.), Mila Kunis, Sarah Michelle Gellar, Ethan Hawke, Billy Dee Williams, Scarlett Johansson og mange flere.

Lenke til kommentar

Alltids greit å ha flere serier på lur, så hvis noen har noe å anbefale så er det bare å komme med dem. Jeg liker Six Feet Under, Carnivàle, The Wire, Twin Peaks, True Blood, etc., og kunne igrunn tenke meg noe lignende (altså ikke sitcoms og animasjonsserier som man vanligvis setter på bare for å ha noe å se på).

 

Og skal jeg anbefale én serie må det jo bli Six Feet Under. Det nærmeste man kommer den perfekte tv-serien i mine øyne. 9.3 på IMDB, FYI.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får vel anbefale noen her, slik at folk legger emrke til denne samletråden.

 

Sci-fi:

 

Stargate SG-1: Et lag kjent som SG-1 drar til andre planeter gjennom et apperat kalt en stjerneportal (stargate). Det er en galakse full av fiender og venner å oppdage, og det er SG-1 som er på frontlinjen.

Serien tar sted i nåtid, og mange vil si at det er derfor serien er spesiell og hvorfor så mange liker den. Ti sesonger og to DVD-filmer.

 

Futurama: Animasjonsserie fra Matt Groening og David S. Cohen. Vi følger Fry, professor Farnsworth, Bender, Leela, Amy og Zoidberg på hva enn de måtte finne på. Om det skulle være Bender som blir med Beck på turné eller hele gjengen som reiser tilbake i tid til 1947.

Fire sesonger, fire DVD-filmer og en ny sesong til neste år.

 

Star Trek - TOS: Følg Enterprises mannskap på oppdagelseferd gjennom galaksen. Krik, Spock, McCoy, Uhura, Scotty, Sulu og Chekov utforsker planet og vesner som menneskeheten aldri har sett før.

Tre sesonger og seks spillefilmer.

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...