Gå til innhold

Skal ha bursdagfest i helga, hvilken sprit?

Dynejonas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har invitert 18 stykker. Regner med litt frafall men kansje 12-13 da. Så det må ikke være for lite til 18 stykker, men trenger ikke være alt for mye for 12 heller.

Tror det kan være lurt å kjøpe noen av de nye 22% spritene. Hadde kommet mye nytt sist gang jeg var på polet. Men det kan jeg jo kjøpe utenom.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar
så lenge du drikke sprit... vodka og blande det ut smake jo alt likt, så vist det er planen går du for det billigeste.

tyrkisk peber er greit å drikke reint 33%. mange liker bare dette i små mendger så syns denne er litt grei å dele rundt:)

Min gode mann, Kirow vodka er vel ditt einaste alternativ vil eg gå så langt å seia. Kjøp og kjøp, det beste ein kan få. Eg veit du er fornufteg og høyrer på mitt råd, sidan eg har lang erfaring innan dette.

Gregers ut.

Lenke til kommentar

Om du skal ha ståande bar med fleire flasker sprit så kan det være ein ide å kjøpe inn litt forskjellig. Er ikkje alle som er like glad i Absolut.

Er vel egentlig vanlig at folk har med seg det dei vil ha sjølv, men litt ekstra i tilfelle nachspiel eller noke slikt skader aldri.

Kor gamle er dei som kjem på festen? Å kjøpe inn litt vin kan også være ein god ide sidan det ikkje er alle som er like harde på spriten.

Nå veit eg ikkje heilt kva du har planlagt, men istadan for å kjøpe inn store mengder sprit så hadde det kanskje vært smartare å kjøpe inn litt drikkevarer til å lage ein velkomstdrink eller noke slikt.

Det kan også være ein ide på å fokusere meir på å kjøpe inn rikelig med blandevatn. Blandevatn tar folk alltid med for lite av, så om du kjøper inn litt forskjellige typar brus, litt juice, samt nokre lime eller sitronar i tillegg til at du fryser opp eit stort parti med isbiter så skal du ikkje sjå vekk ifrå at gjestane dine setter meir pris på det en å få tilbudt rein vodka.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke langt med 500,- for 18 pers.. Veldig kort faktisk! På 18 pers må det iallefall 4-6 flasker til. Så kommer blande vann i tillegg. Men når du har budsjett er det bare å gå etter prisen, da den du får mest for! ;) Er du god å mixe, merker man ikke forskjellen og utover kvelden når drinkene blir tynnere merker man ikke forskjellen da heller ;D

Jeg hadde en kveld med KGB (billig greier) og det gikk helt greit. Men det gikk 1L fun light, 3 halvlitere med sweppers og en liter iste på litt over halvliteren sprit :p

Jeg laga en ganske grei drink også;

Knuste 4-6 isbiter i blender

Litt over et shotglass sprit (øye mål :D)

Sweppers lemon nesten opp

Så Fun Light jordbær så du får litt rødfarge

Og topper dette med å klemme en halv lime :)

Den ble litt for god (alle ville jo ha.. )

Lenke til kommentar

Hmm, aldrig høyrt om ice luge før. Om det er det som er greia så trur eg ikkje du treng å kjøpe inn så mykje sprit. Tviler eigentleg på at nokon kjem til å sette seg ned å sutte på ei isblokk heile kvelden.

Ser eigentleg ikkje heilt poenget med ice luge heller, kanskje morro å prøve ein gong før ein inser at det er mykje betre å sette sprit flaska i fryseren og ta i bruk eit vanlig shotglas istadenfor.

Er begrensa kor kald spriten rekk og bli, i tillegg så vil det bli ein langvarig shot om du skal vente på at alt renner ned. Men for all del, er verdt eit forsøk.

Lenke til kommentar

500 er da alt for lite for 18pers. Brukte mer på 6pers :p vi drakk da: kasse øl, 1l vodka, 0,5l frost, 0,7 drop shot også fikk jeg 10 0,33 tuborg ;) Dette holdt hele kvelden og alle ble mer eller mindre beruset :p så du må vel nesten triple budsjettet for at det skal holde? med mindre det bare skal være en rolig fest uten fyll :roll:

Lenke til kommentar
Ska kjøpe inn andre ting også, var ute etter mer konkrete sprit tips.

Om du skal servere spriten i ei slik isrenne som dette så kan det kanskje være ein ide å gå for sprit som har farge?

Litt av poenget må vel være at du ser spriten renne nedover? Om du bruker blank vodka så må du ha godt lys om du skal sjå spriten.

Gå for shots/snaps som skal serverast kaldt. Jägermeister kanskje?

Om du skal bruke vodka som du blander ut litt for å lage farge så er det egentlig ikkje så nøye kva slags vodka du bruker (men det kan kanskje være lurt å styre unna dei aller billigaste merka)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...