Gå til innhold

Lockout til dempegaffel - hvordan funker den?

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Jeg har lockout på styret til dempegaffel foran. Fikk den ikke til å funke i to år, så tok den endelig til sykkelbutikk. De smørte opp noe greier så den skulle funke. Fikk for første gang låst dempegaffelen da. Men nå får jeg ikke låst den opp igjen. Er det jeg som ikke skjønner det? Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lockout på styret til dempegaffel foran. Fikk den ikke til å funke i to år, så tok den endelig til sykkelbutikk. De smørte opp noe greier så den skulle funke. Fikk for første gang låst dempegaffelen da. Men nå får jeg ikke låst den opp igjen. Er det jeg som ikke skjønner det? Hvordan gjør man det?

Bare ett lite tips:

Når du poster ett problem av den typen du har, burde du gjøre følgende.

-Si hvilken modell,merke og årgang du har.

Det er faktisk ganske viktig,da fremgangsmåten varierer fra modell til modell. Noen gafler har en enkel fremgangsmåte for å løse ett slikt problem,mens noen er kanskje kjent for problem med '"lockouten"

Så: Hvilken modell,år,merke dempegaffel har du?

Det vanligste problemet er jo treg/dårlig fjær, eller at vaieren trenger smurning.

Lenke til kommentar
Sykkel Mongoose, 2007.

Vaiere og slikt ble akkurat smurt opp på sykkelbutikk, før det fikk jeg ikke låst dempegaffel. Nå får jeg altså ikke låst den opp igjen..

Jeg lurer ikke på hvilken sykkel du har,men hvilken dempegaffel det er .

Det er viktig pga forskjeller i hvordan man kan fikse ett evt problem.

Er det en luftgaffel fra rockshox,fox,eller manitou kan det fungere å tappe gaffelen for luft,for deretter å pumpe den opp igjen.

Men som sagt så trenger jeg nøyaktige specs fordi det er store forskjeller på gaflene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...