Gå til innhold

Mulig å sette "fast" delt video minne?

ellipsis

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en Acer 4810TG, på denne er det delt video minne og maskinen har 4 GB RAM. Er det mulig å sette "fast" delt videominne? Skal bruke denne til mye rart og har å som plan å bruke denne til litt spilling av spill som ikke er altfor krevende, åja før noen av dere sier det: jeg vet dette ikke er en spill maskin ;)

Så da tenkte jeg slik, delt video minne "låner" jo minne fra RAM-en og har jo 4 GB ram å vil da om mulig "sette" ned RAM-en til 3 GB og resten til det delte video kortet. Sjekket bios, men der fikk jeg ikke stilt inn på det. Er det noen som har noe tips?

Testet denne maskinen i en butikk, på den gikk jeg inn på canirunit.com for å måle ytelsen av maskinen opp mot det spillet jeg spiller. Det gikk jo greit som bare det og da hadde jeg lyst på den også :p Kjøpte den og kjørte samme testen igjen, men min failet på video minne selv om det er helt eksakt pc som den jeg prøvde i butikken :S

Derfor vil jeg gjerne ha noen tips :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at det ikke er i bios? Er det på alle mine laptoper.

Joda, på en måte. Der står det at skjermkortet skal ha 512, men får ikke valgt det høyere eller lavere hvis du skjønner :p Får ikke valgt selve linjen der det står, vet ikke hvordan jeg skal forklare det jeg

Lenke til kommentar
512 Mb er mer enn nok, på din maskin. Du vil ikke få bedre spillrespons ved å øke den.

jaja, det er jeg enig i. Men når jeg kjørt den testen så registerte ikke det størrelsen of failet fordi skjerkortet ikke var stort nok :( har ikke testet dette med spillet enda, fikk den i går og har ikke hatt tid til å prøve :p

Lenke til kommentar
512 Mb er mer enn nok, på din maskin. Du vil ikke få bedre spillrespons ved å øke den.

jaja, det er jeg enig i. Men når jeg kjørt den testen så registerte ikke det størrelsen of failet fordi skjerkortet ikke var stort nok :( har ikke testet dette med spillet enda, fikk den i går og har ikke hatt tid til å prøve :p

En test på en nettside vil ikke oppfatte at kortet ditt bruker delt minne - den vil ikke se noe kortminne i det hele tatt.

Lenke til kommentar

En test på en nettside vil ikke oppfatte at kortet ditt bruker delt minne - den vil ikke se noe kortminne i det hele tatt.

Men hvorfor registerte den korte på den jeg prøvde i butikken da og ikke på min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...