Gå til innhold

Ny WD Harddisk som er litt rar!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en stund siden en 160 GB WD Caviar HD (8MB Cache). Den funker helt flott. For et par dager sia installerte jeg GTA Vice City på den, og det hakka noe helt grusomt. Jeg prøvde å installere det på den gamle partisjonen min bestående av to 60 GB WD Caviar HD'er (2 MB Cache) i raid 0. Da gikk det helt flytende. Jeg har også opplevd at noen filmer spilt av fra 160 GB HD'en hakker litt. Hva kan dette komme av? De to gamle HD'ene i raid blir kjølt av en 80 mm vifte, den nye har ingen kjøling annen enn den luftgjennsomstrømningen som er i kabinettet. Kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass på at den bruker DMA og ikke PIO. Gå inn i device managern, så velg IDE ATA/ATAPI controllers. Så passer du på at alle kanalene på påde primary og secondary står på "DMA if Availeble". Reboot, og sjekk at det ikke står PIO på statusen.

Lenke til kommentar

Prøv dette:

To enable DMA mode using the Device Manager

1.

Open Device Manager.

2.

Double-click IDE ATA/ATAPI Controllers to display the list of controllers and channels.

3.

Right-click the icon for the channel to which the device is connected, select Properties, and then click the Advanced Settings tab.

4.

In the Current Transfer Mode drop-down box, select DMA if Available if the current setting is "PIO Only."

If the drop-down box already shows "DMA if Available" but the current transfer mode is PIO, then the user must toggle the settings. That is:

Change the selection from "DMA if available" to PIO only, and click OK.

Then repeat the steps above to change the selection to DMA if Available.

Om det ikke hjelper prøv dette

Last ned siste drivere fra hovedkortprodusenten sin side.

Gir du beskjed om det funker?

Nå går jeg å legger meg for natten :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...