arneodin Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 P183 er ikke noe fulltower, det er bare et svært miditower. p193 derimot hadde jeg kjøpt meg om jeg skulle ha meg et fulltower. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Endte opp med Corsair Obsidian 800D http://www.tweaktown.com/reviews/2897/cors...ssis/index.html Skal ha Corsair psu også, og syntes det hadde mange gode løsninger. Har kjøpt inn to ekstra vifter til det, en i skilleveggen over psu og en i topp for å få bedre luftflyt. Lenke til kommentar
Beyeren Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Chieftec mesh bigtower kabinettet er virkelig noe og se på da. Da dette er ganske stilrent. kvaliteten er grei nåkk egentlig. Det skal også gå ann og få tak i ferdig bygd sidedør med plexiglass. Det er mulighet for 2 120mm vifter bak, en med prosessoren og en oppfår psu`en. Så er det mulighet får 3 90mm vifter ved siden av hardiskene. Og jeg tror dette er det kabinettet som har plass til flest hardisker uten tillegsutstyr, 10 eller 15 3,25 harddisker er det plass til orginalt. Men man kan også legge til 2 ekstra harddisk kabinetter fra Chieftec så får man plutselig plass til 6 harddisker mer. Det er veldig god plass inni kabinettet og vis man er redd for at det blir tungt og bære vis man skal på F.eks tg så kan man kjøpe hjul til ca 40 kr. Jeg er svært fornøyd med dette kabinettet som dere kansje merker men det er ingen som slår lianli med kvalitet og design Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ser ut som en server fra 80tallet? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Chieftec mesh bigtower kabinettet er virkelig noe og se på da. Da dette er ganske stilrent. kvaliteten er grei nåkk egentlig. Det skal også gå ann og få tak i ferdig bygd sidedør med plexiglass. Det er mulighet for 2 120mm vifter bak, en med prosessoren og en oppfår psu`en. Så er det mulighet får 3 90mm vifter ved siden av hardiskene. Og jeg tror dette er det kabinettet som har plass til flest hardisker uten tillegsutstyr, 10 eller 15 3,25 harddisker er det plass til orginalt. Men man kan også legge til 2 ekstra harddisk kabinetter fra Chieftec så får man plutselig plass til 6 harddisker mer. Det er veldig god plass inni kabinettet og vis man er redd for at det blir tungt og bære vis man skal på F.eks tg så kan man kjøpe hjul til ca 40 kr. Jeg er svært fornøyd med dette kabinettet som dere kansje merker men det er ingen som slår lianli med kvalitet og design 90mm vifter er håpløst "gammeldags". Må ha alt for mye turtall for å flytte særlig med luft. 120mm er minimum når det kommer til kabinettvifter. 120x120x38 f.eks., eller 140x140x38. Eller enda større. Ikke så mange kabinetter som har det, men de få som har det skiller seg som oftest positivt ut når det kommer til luftflyt. My 2 cents. Lenke til kommentar
Beyeren Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Chieftec mesh bigtower kabinettet er virkelig noe og se på da. Da dette er ganske stilrent. kvaliteten er grei nåkk egentlig. Det skal også gå ann og få tak i ferdig bygd sidedør med plexiglass. Det er mulighet for 2 120mm vifter bak, en med prosessoren og en oppfår psu`en. Så er det mulighet får 3 90mm vifter ved siden av hardiskene. Og jeg tror dette er det kabinettet som har plass til flest hardisker uten tillegsutstyr, 10 eller 15 3,25 harddisker er det plass til orginalt. Men man kan også legge til 2 ekstra harddisk kabinetter fra Chieftec så får man plutselig plass til 6 harddisker mer. Det er veldig god plass inni kabinettet og vis man er redd for at det blir tungt og bære vis man skal på F.eks tg så kan man kjøpe hjul til ca 40 kr. Jeg er svært fornøyd med dette kabinettet som dere kansje merker men det er ingen som slår lianli med kvalitet og design 90mm vifter er håpløst "gammeldags". Må ha alt for mye turtall for å flytte særlig med luft. 120mm er minimum når det kommer til kabinettvifter. 120x120x38 f.eks., eller 140x140x38. Eller enda større. Ikke så mange kabinetter som har det, men de få som har det skiller seg som oftest positivt ut når det kommer til luftflyt. My 2 cents. Fårdiom 90mm har vært brukt lenge har jo ingenting å si, og nå lever vi i 2009 og klarer faktisk og lage vifter som er støysvake fordiom de oppererer på høyt turtal. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 ^delvis rett. Dog er det, teoretisk umulig å lage en 90mm vifte som bråker mindre, samt flytter mer luft, en en tilsvarende 120mm. Vi skal ikke avskrive 90mm totalt, men i midi- og fulltower har de ingenting å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Såvidt jeg ser så følger det med en 400w psu og så mangler det luftinntak under psu. Liker ikke kontakter langt nede på toweret, og så ser det rimelig tett ut på toppen. Siden varme stiger så er det vel vanligere nå med utlufting på toppen. Det virket også som om hovedkortet blir bygget langt nede, nær psu, og kabelplasseringen virket vel så som så. Jeg falt vel ikke så mye for det... Disse så artige ut, men ikke til min bruk. http://www.chieftec.com/hi-fi-series.html Har vært fristet innimellom til å sette sammen en billig mikropc bestående av en SSD disk, dvd brenner, mikro hovedkort, billig prosessor og videokort, og plugge den til TVen slik at jeg kan surfe på de verste grisesidene uten å tenke på virus og lignende siden man bare trenger å innstallere OS igjen uten å miste data siden ingenting blir lagret på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå