Gjest medlem-82119 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har sett det har kommet noen nykommere på fulltower fronten de siste månedene. Synes ikke de virker så bra som mange av de populære eldre fulltowerne. Har sett mest på Antec 1200 og Cooler master cosmos s. Antec har flere vifter, men i de fleste reviewene så kjøres ikke viftene på mer en mid/low på grunn av for mye støy på max, og da blåses ikke maks luft gjennom uansett. Cooler master cosmos S har en sidevifte som blåser rett på GPUer og annet på hovedkortet, som visstnok hjelper, og så har det mindre juletrelys. Noen som kan anbefale noen av disse eller andre jeg bør se nærmere på? Må ha god kjøling, ikke støye for mye, være lett å montere i, bra kvalitet, og god plass Lenke til kommentar
War Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvilken hardware skal du ha? Kjøper man fulltower burde man sikte etter de med 10 spor bak pga de nye hovedkortene hvor produsentene beveger seg ut av atx og kaller det imba-atx , atx+ og atx-insane. For eks Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 de chieftech maxitowerne fra sånn tidlig 90tallet var forut for sin tid de da de har 10 endel av de Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Er iferd med å bygge ny pc som skal være klar til release av win 7. Setter inn corsair 1000w psu, muligens asus sitt p6t deluxe v2, ett xfx geforce gtx 275, intel sin i7-920, osv. Fremoverkompabilitet er viktig. De jeg har sett på til nå er: Antec 1200: Pluss for god kjøling og gjevnt over gode løsninger. Om man liker det eller ei kommer an på om man liker opplyste juletrekabinetter eller ei. Minus for manglende kjølehull til psu, sårbart for støv når det er av (mange luftehull), mye støy pga mange små vifter (de fleste kjører viftene på min eller mid), viftekontakt som gjør at man ikke kan styre dem via hovedkortet (men har manuelle brytere isteden, dvs at viftene ikke justeres etter temp). Cooler master atsc 840: Funksjonsmessig er det omtrent perfekt, med god kjøling, lite støy, uttrekkbar hovedkortplate, filtra på alle vifter, psu luftehull osv. Synes faktisk det er litt for stort, egentlig. Kunne ønsket meg en midtower versjon av dette. Det er jo litt rart synes jeg når "alle" vet at man ønsker god kjøling fra et stille kabinett med støvfiltre og greit utseende og så failer de fleste grovt på endel punkter. Endret 17. september 2009 av medlem-82119 Lenke til kommentar
starfre77 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 jeg vil gjerne anbefale APLUS Case Twin Engine Big Tower og jeg bruker det selv og det har en formidabel kjøling.se på linken... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327394 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kvalitetsmessig er det^ ikke av de beste. Lian Li Pc-p80 er rått. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 lian li er et merke det er verdt å satse på. fins ingen plastikk eller dritt på det, nice clean and cool. ellers så har antec også kabinetter i god kvalitet og ikke gå på det trikset som f.eks. APLUS twin engine kjører med at det ser ut som en jetmotor forran på kassa, hele greia lukter juggel på lang avstand. har montert pcer i slike kasser og de er noe herk til gangs. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det APLUS Twin Engine kabinettet både ser ut som en jetmotor, og høres ut som en jetmotor! Det er heller ikke mulig å få til noen skikkelig kabelorganisering i det med mindre du har en modulær PSU, og er god til sånt. Alt for mye blått lys er det også på det, med MYE plastikk. Egne erfaringer fra noe jeg bygde til en kompis Antec 1200 har jeg også bygd i. Det er ikke å anbefales hvis du vil ha en stille pc, selv om du kjører alle viftene på low. Kvalitetsmessig så er det MYE bedre enn APLUSen. Men, det er også passe trangt å bygge i hvis du har store hender (jeg selv synes det var trangt) Ville bedt deg og se på enten CoolerMastern, eller Lian-Li PC-P80 Legger ved et par videoer så du kan finne ut litt selv også. APLUSen legger jeg ikke til fordi det ikke er verdt det Lian-LiPC-P80 CoolerMaster Cosmos S Antec1200 Et par jeg har hatt lyst på selv. Antec P183 Lian-Li PC-A71 Og det jeg sikler mest på akuratt nå Corsair Obsidian 800D Merkelig at 3DGMan ikke har laget noe review av det enda? Der, nå har jeg skrevet nok i dag :!: Lenke til kommentar
daghenbr Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg kjøpte nettopp et Lian Li PC-B70B fulltower for å bygge ny PC med Intel i7 920 og Nvidia GTX 275. Jeg studerte håndbøker og tester på nettet for ganske mange kabinetter før jeg endte opp med dette. Det jeg så etter var: 1. Lite støy og stor luftgjennomstrømning. Dvs. mange og store vifter. 2. Støvfilter på luftinntakene er helt nødvendig. 3. Alle luftinntak skal være på fronten. All bruk luft skal komme ut bak. Jeg har begynt å bygge inn komponenter i kabinettet. Jeg liker kabinettet veldig godt så langt. Jeg synes det er flott at harddiskene står sideveis. Dermed kommer kablene ut på høyre side i kabinettet, og kan lett ledes til hovedkortet, som også står på høyre side. Dette er et kabinett jeg kan anbefale. Jeg tenker på å forbedre kabenettet ved å plassere to 140 mm vifter mellom harddiskene og hovedkortet. Hvis jeg får til dette, kan jeg ta bort de to viftene bak, og la luften strømme fritt ut gjennom åpningene i bakpanelet. - Dag Henrik Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 P183 kortet har fått gode reviewer, det corsair har fått middels karakterer. ATCS kabinettet har fått endel kritikk på grunn av svake sidepanel og undertrykk, noe som bl.a betyr at støv suges inn. Har sett Silverstone fortress: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=415878 Igjen, nærmest perfekt men litt lite bl.a til de nye lange skjermkortene. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hvor har Corsairs Obsidian 800D fått middels karakterer hen? Det eneste jeg har sett er blitt trukket på er pris, noe som ikke sier noe som helst negativt om kabinettets egenskaper/ytelse. Noen har også kommentert at det er stålkonstruksjon istedenfor aluminium, noe Corsair svarer med er pga kabinettets størrelse. For at en konstruksjon av den størrelsen skal kunne tåle de påkjenninger et kabinett må kunne forventes og utsettes for, ville en tilsvarende alumininumskonstruksjon blitt mye dyrere. Går selv og sikler etter dette kabinettet, så hvis du har sett en plass hvor det bare får middels karakterer skulle jeg likt å visst hvor. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 http://www.bit-tech.net/hardware/cases/200...-case-preview/1 http://www.hexus.net/content/item.php?item=19661&page=1 osv. Ikke nødvendigvis direkte dårlig, men tilsynelatende finnes det bedre alternativer. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Bit-tech testet aldri kabinettet (hadde bare tittet på det) og hexus ga det 81% samt en Extreme Innovation award, vil ikke kalle noen av delene hverken dårlig eller middels. Hvorvidt det finnes bedre alternativer vil naturligvis avgjøres av hver enkelt brukers behov, og ikke av forskjellige tester. Med tanke på at trådstarter spør etter fulltower, vil jeg allikevel påstå at Obsidian 800D kommer nærmere enn miditower P183. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Falt selv på et Cooler master atsc 840. Hvorfor: Leke med vannkjøling og trenger derfor litt plass. Greit med 360 radiator i toppen. Prisen, 1000 kr fra komplett denne helga. Tror du sliter litt med å få tilsvarende til samme pris. Det skal da være enormt, og ender kanskje som bord. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Har sett mye på atcs kabinettet, men blir litt usikker på følgende: -Undertrykk i kabinettet, som bl.a suger til seg støv og får skjermkortviftene til å slite mer. -Manglende luftintak fra siden, som blåser over skjermkort og hovedkort (slik som f.eks cooler master cosmos s. -Mange kommentarer på sårbare sidepanel, som lett skades/bøyes -Få muligheter til å innstallere ekstra vifter som suger luft til/fra utsiden 1000 kroners prisen er suveren, men da kun den sølvfargede som har vært den minst populære. corsair er ikke nødvendigvis et dårlig kort, men de reviewene jeg har lest har ligget mer på ok nivået enn fantastisk. Tilsvarende den 81% karakteren fra Hexus. Tweaktow gir det forøvrig en 97%: http://www.tweaktown.com/reviews/2897/cors...ssis/index.html Hot swap bytting av disker frister litt, men synes ikke kjøleløsningen ser så effektiv ut. (F.eks harddiskene, som kjøles fra siden mot stengt vegg????) Jeg har lest masse reviewer på ulike kabinetter, og jeg synes at de kabinettene som har sidevifte får gjevn over mye bedre kjøling enn de uten. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Lian Li PC-P80B skal visstnok være et fantastisk kabinett. Har selv bestilt et slik for en stund siden, men dog ikke funnet noen butikker i Norge som kan levere før tidligst langt ut i november. Har en stående ordre hos Netshop på et slikt, men blæææh. Det tar da så lang tid å få på lager. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Lian Li PC-P80B ser veldig bra ut, likte best den svarte versjonen enn den røde. To ting jeg savnet: -PSU monteres i toppen, dvs at varm luft fra kabinettet dras gjennom PSU som ikke er bra. Liker bedre kald luft fra undersiden og PSUer montert på bunn. -Ingen sidemontert vifte som kan blåse kald luft over grafikkkort og lignende. Har ennå ikke kommet over tall på temperaturer og støymålinger så det er vanskelig å sammenligne. Jeg så også at mange kommenterte at skruene til harddisk og kortfester er av aluminium, og lett knekker ved for hard tilstramming. Alt i alt er jeg mest spent på kjøleevnene over hovedkort (CPU og GPU) siden viftene kun sitter foran (3) topp (1) og bak (1). Mye av kjølingen kan også bli blokkert hvis man fyller opp med harddisker... Mange luker og uttagbart hovedkort tray kan skape endel vibrasjonsstøy, men det så ut til at det var gjort tiltak for å begrense dette. En revidert modell av dette med to vifter på toppen og stor sidevifte hadde vært knall. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Lian Li PC-P80B ser veldig bra ut, likte best den svarte versjonen enn den røde.To ting jeg savnet: -PSU monteres i toppen, dvs at varm luft fra kabinettet dras gjennom PSU som ikke er bra. Liker bedre kald luft fra undersiden og PSUer montert på bunn. -Ingen sidemontert vifte som kan blåse kald luft over grafikkkort og lignende. Har ennå ikke kommet over tall på temperaturer og støymålinger så det er vanskelig å sammenligne. Jeg så også at mange kommenterte at skruene til harddisk og kortfester er av aluminium, og lett knekker ved for hard tilstramming. Alt i alt er jeg mest spent på kjøleevnene over hovedkort (CPU og GPU) siden viftene kun sitter foran (3) topp (1) og bak (1). Mye av kjølingen kan også bli blokkert hvis man fyller opp med harddisker... Mange luker og uttagbart hovedkort tray kan skape endel vibrasjonsstøy, men det så ut til at det var gjort tiltak for å begrense dette. En revidert modell av dette med to vifter på toppen og stor sidevifte hadde vært knall. Lian Li har allerede tenkt på dette. Du kan kjøpe sidedør med vifte, du kan kjøpe ny topp med 2x 120mm istedenfor 1x 140mm. Du kan også kjøpe ekstra "ramme" til å feste psu i, så da er det nok mulighet for å feste den i bunn også. I tillegg har du en ekstra skjermkort-vifte som monteres på innsiden av døren, men som blåser luft ut bak (eventuelt trekker inn luft bak) alt etter ønske og behov. Alt dette er optional extras ved bestilling, eller etterbestilling hos Lian Li. EDIT: Se på denne linken for ekstrautstyr / mods til PC-P80B: http://www.lian-li.com/v2/en/product/produ...ex=61&g=acc Endret 1. oktober 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Nå koster dette toweret 3000 i utgangspunktet og skal man kjøre på med tilleggsutstyr så koster det fort endel. Personlig skulle jeg ønske at man kunne sette sammen sitt eget favoritt tower ved å klikke seg gjennom ulike valg av fronter, topper, bunner, og bakside, med eller uten HK tray, med eller uten dører, med eller uten gjennomsiktig side, ulike vifteplasseringer og kvaliteter osv og så fikk man det toweret ferdig satt sammen. Grovt sett så er det jo ganske likt oppbygt, så jeg skulle tro at slike muligheter ikke burde vært så vanskelige å få til. Det beste kabinettet jeg har funnet til nå er cooler master cosmos S. http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerM...Cosmos_S/1.html Kunne tenkt meg en mer vanlig av/på knapp og reset knapp og lignende småting men utover det ser det ut til å ha det meste. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er fortsatt veldig usikker. Er fortsatt på jakt etter noe som ikke ser ut til å finnes: -God kjøling og lite støy -Filtre på alle viftene -PSU i bunn -Gode løsninger HAF 932: Veldig bra på det meste, men ingen filtre og det ligger masse innlegg i forumer på folk som sliter med støv. Cosmos S: Mangler fortsatt filter på sideviften, og støytestene varierer mellom stilleste og mest støyende Lian li P80B: Også bra, men mangler luftehull til psu i bunn, og må skifte dør for å få sidevifte Antec 1200: Gjør det meste rett, men støyer visstnok mye spesielt på high vifteinnstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå