Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Dersom vi skulle finne en annen planet med liv.

Anbefalte innlegg

Leste nettop denne artikkelen, som fikk meg til å tenke på en ting. Dersom vi finner en annen planet som florerer med liv, hva vil skje med religionen og det trossamfunnet vi har idag? Vil det være det 'ultimate' motbeviset og all religion vil falle sammen og verden vil bli total-forandret. Eller vil religiøse mest sannsynlig finne en unnskyldning eller et 'skjult'-svar på dette i sin nedskrevne religion? Hva tror dere? Diskutér :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, for unnskyldningene de religiøse klarer å finne på OG tro på er bare helt utrolig. En trenger jo ikke gå lenger enn til myten om skapelses beretningen så er ihvertfall de kristne klare til enten å la være å tenke alt for mye på det, og derved holde det på avstand, eller vri det slik at det var gud som skapte evolusjon.. :no:

Nå har vi allerede funnet amino syrer på meteorer da, noe som faktisk understøtter (igjen) at livet på jorden kan ha begynt med hjelp av et meteor nedslag, noe det faktisk var en del av den gangen, så det hadde ikke forundret noen, ihvertfall ikke meg, om det faktisk var liv i en eller annen form på en annen planet.

Men vi hadde helt sikkert hatt et kobbel ignoranter, ( religion er virkelig i ferd med å skli skikkelig over som en sport for de ignorante og uvitende, både de ubevisste og de bevisste...) som hadde vridd både det ene og det andre i de hellige bøkene sine slik at det passet med ihvertfall noe av det som står der. Dette er allerede helt på viddene for alle andre, men for de religiøse er ikke kunnskaps nivået så høyt ser det ut til og derfor klarer de å tro de spinnville unnskyldningene religionen deres tilbyr. Jeg ser ingen annen grunn til at de kan være til de grader tåpelige som å tro på skapelses beretningen og andre tulle historier når vi faktiak har fakta, kunnskap og viten og VET hvordan det henger sammen.

Spørsmålet om liv på andre planeter er vel ikke HVIS, men NÅR.... men jeg personlig tror ikke det vil endre noe i livssynet til de mest ignorante religiøse, de vil garantert vri det slik at det er guden deres som har gjort dette også :)

Så det er bare å følge med å le av det hele.

Lenke til kommentar
Nå har vi allerede funnet amino syrer på meteorer da, noe som faktisk understøtter (igjen) at livet på jorden kan ha begynt med hjelp av et meteor nedslag, noe det faktisk var en del av den gangen

Er det skapelsesberetningen din RWS ?

Livet kom ut av jorden ikke ned fra himmelrommet, RWS

Forskiningen går veldig fort fremover i disse dager, prøv å husk det du nå leste.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Livet kom ut av jorden? Du mener myten som sier at en entitet lagde en mann av leire? Ja, det er bare en forklaring. Livet kan likegodt komme fra en meteor, som sagt. Og som du sier, det er akkurat det som er det fine med forskning, for det går fremover og vi finner stadig nye ting i motsettning til hellige bøker, som har en "sannhet" som alle må forholde seg til og når den ikke lenger er gjeldene må de finne på nye måter å vri dette til "sannhet" ...

Det er lenge siden jeg la noen vekt på religiøse vissvass forklaringer om hvordan vi er kommet hit. Jeg prøvde, men det falt så altfor fort imellom som elendige forklaringer... Du også burde prøve å samle litt info utenfor den snevre lille kretsen du tydeligvis henter dataene dine fra... :)

Lenke til kommentar

Tviler på at livet på jorda kom fra metioriter, de teoriene som livets opprinnelse jeg finner mest sansynlig er alle basert på at livet oppsto på jorda.

At katolikkene forventer å finne liv på andre kloder, er jo egentlig bare deres desperate forsøk på å komme vitenskap i forkjøp, så de ikke driter seg ut når/hvis vi finner liv på mars Europa

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om hellige bøker/sannheter, RWS

Det er forenklede fortellinger om alle tings tilblivelse.

At jorden selv er opphavet til livet på jorden er ikke en myte.

Følg med litt i forskningen.

Hvis ikke du kan argumentere for det du kommer med, eller i det minste henvise til kilder, foreslår jeg at du slutter. Slike påstander har ingen verdi så lenge de kun kommer fra en anonym bruker på internett.

Det har egentlig ikke så mye å si for religion, bortsett fra at det kan bli en face-slap til de få som påstår hardnakket at det absolutt ikke kan finnes.

Det vil også gi grobunn for en mengde nye religioner med fokus på liv i rommet!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Litt for enkelt vil jeg nok si...

Men men, følger med jeg... Spennende om de foreksempel hadde funnet liv på mars... ikke intelligent liv, men liv i form av mark eller kanskje noen microber med flercellet liv... Det ville fått fart i noen på denne kloden tenker jeg... :)

Må det være komplisert, RWS ?

Russerne sendte vel en del bakterier ol. til Mars i 1971 :)

Lenke til kommentar

Ja kanskje det :) Uansett om de er rusiske eller ikke er det jo bemerelsesverdig at de har overlevd da....

For det er nå merkelig at denne guden din skulle velge ut bare en planet av 50 000 000 000 (pluss minus så klart..) planeter å putte livsformer på... Hva sier bibelen din til det? Tror du den store guden har laget flere mennesker på andre planeter, og at vi kanskje bare er en dårlig kopi som han lagde først eller noe? :) Kanskje det er andre planeter som har smakt "herrens herlighet" og han helt har glemt denne lille kula, der tilhengerne hans faktisk ikke kan enes om noe og har laget 35 000 grener bassert på en og samme bok.... Hvem vet?

Bibelen er så tvetydig at den kan dras i hvilken retning en bare vil hvis en er godtroende nok, så finner vi liv på andre planeter er jeg sikker på at det kommer en kristen skalle som finner noe dere kan bruke i bibelen for å gi gud skylden for det også, vær ikke redd... :)

Lenke til kommentar

Virker ikke som om IHS helt vet hva han mener seg... Enten det ellers så er han så vant til bibelsk tåkeprat at han tror alle prater tåkete og uten å egentlig si meningen sin... :no:

Enten det eller så tror han faktisk at guden hans mekket seg en mann av leire og blåste liv i ham... he he. Den gamle utgåtte kristne myten vet dere... :) Vi vet jo at dette er bare tull, men noen lærer aldri ser det ut til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...