Gå til innhold

Noen med technet medlemskap her?

myhken

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kikker litt på technet om dagen, og på de amerikanske sidene får du technet direct for $349, med en promo kode får du den ned i $260 for et år. (Microsoft TechNet Plus Direct Subscription)

For å få det til denne prisen må du ha adresse i USA. Jeg brukte en adresse til et firma jeg bruker, og alt gikk bra til jeg skulle bekrefte ordren. Da sto det at de ville sende et velkomstbrev til den postadressen jeg hadde oppgitt.

Gjør de dette når jeg har valgt Microsoft TechNet Plus Direct Subscription ? Skjer ikke alt elektronisk der? Sender de ut et fysisk brev, eller er det kun epost som gjelder?

Har noen testet dette ut?

Med rabatt koden i USA koster dette ca 1600 kroner for et år. I Norge skal de ha 2.200 kroner + mva.

Noen som bruker/har et medlemskap i USA? Og vet at det funker fint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min svoger har technet medlemskap, men tror ikke han bruker promo kode. Men han sier derimot at det er vel verdt å betale et par tusen for det. Får jo tilgang til 10 win7 lisenser m.m :)

Alltid tilgang på det nyeste av det nye å

Spørsmålet mitt er mer om det faktisk kommer et brev i posten eller ikke?

Lenke til kommentar
Min svoger har technet medlemskap, men tror ikke han bruker promo kode. Men han sier derimot at det er vel verdt å betale et par tusen for det. Får jo tilgang til 10 win7 lisenser m.m :)

Alltid tilgang på det nyeste av det nye å

Spørsmålet mitt er mer om det faktisk kommer et brev i posten eller ikke?

Ja han fikk det.

Lenke til kommentar
Jetcarrier tar jo 485kr for å frakte brevet. Du sparer 170kr. Like greit å gjøre det her til lands da, hehe.

hmmm, såpass ja. Da er det nok greit å melde seg på her i Norge.

Får se om jeg ikke gjør det etter hvert. Sikler veldig på Windows 2008 server R2, samt Office 2010 er jo snart klart....men 2.100 kroner per år er jo noen kroner. (og så mistenker jeg at kanskje moms kommer på toppen, men har ikke gått videre i bestillingen for å sjekke)

Lenke til kommentar
Ja, når jeg ser på prisene hos PC-Ware, så koster det en del mer. http://eshop.pc-ware.no/searchNew.asp?tf=1...;SearchArea=ALL

Da vil jo et abonnement fra usa være billigere særlig hvis du bruker rabattkupongene fra www.retailmenot.com

Har funnet en kode som funker på de norske prisene direkte fra MS, så får prisen ned i ca 2.200 kroner. Men er usikker på om moms kommer på toppen av dette.

Per dags dato har jeg det jeg trenger av lisenser både på Windows 2003, Windows 2008, Windows XP, Windows Vista og Windows 7 (alle lisenser er til fullversjoner via MSDNAA)

Men MSDNAA har ikke office pakken, og heller ikke Windows 2008 server R2.

Har lisenser til Office 2007, så det er heller ikke noe stress, men ny office kommer jo snart. Og jeg har flere pcer, så 2200 kroner kan kanskje være en grei pris, for Office og Windows 2008 server R2. Men det kan jo også være at MSDNAA får Win2008 R2, så da er det eventuelt bare office pakken jeg trenger lisenser på.

Lenke til kommentar
Ja, når jeg ser på prisene hos PC-Ware, så koster det en del mer. http://eshop.pc-ware.no/searchNew.asp?tf=1...;SearchArea=ALL

Da vil jo et abonnement fra usa være billigere særlig hvis du bruker rabattkupongene fra www.retailmenot.com

Har funnet en kode som funker på de norske prisene direkte fra MS, så får prisen ned i ca 2.200 kroner. Men er usikker på om moms kommer på toppen av dette.

Per dags dato har jeg det jeg trenger av lisenser både på Windows 2003, Windows 2008, Windows XP, Windows Vista og Windows 7 (alle lisenser er til fullversjoner via MSDNAA)

Men MSDNAA har ikke office pakken, og heller ikke Windows 2008 server R2.

Har lisenser til Office 2007, så det er heller ikke noe stress, men ny office kommer jo snart. Og jeg har flere pcer, så 2200 kroner kan kanskje være en grei pris, for Office og Windows 2008 server R2. Men det kan jo også være at MSDNAA får Win2008 R2, så da er det eventuelt bare office pakken jeg trenger lisenser på.

Ligger W7 inne her? Isåfall kan jeg teste ut om momsen kommer i tillegg hvis du vil dele rabattkupongene med deg.

Lenke til kommentar
Ligger W7 inne her? Isåfall kan jeg teste ut om momsen kommer i tillegg hvis du vil dele rabattkupongene med deg.

Ja Windows 7 ligger der også, hvor mange lisenser du kan få vet jeg ikke, men absolutt alle språk ligger der per dags dato, også norsk Windows 7.

Vet ikke om jeg vil spre den koden før jeg har eventuelt brukt den selv. Har ikke funnet den samme koden på noen andre sider når jeg søker, så tror ikke så mange har den, og i alle fall deler den rundt.

Den senker prisen på direct til ca 2.200 kroner og alle de andre typene til 3.700 kroner (der du får tilsendt CD/DVD plater også)

Lenke til kommentar
Jetcarrier tar jo 485kr for å frakte brevet. Du sparer 170kr. Like greit å gjøre det her til lands da, hehe.

Får se om jeg ikke gjør det etter hvert. Sikler veldig på Windows 2008 server R2, samt Office 2010 er jo snart klart....men 2.100 kroner per år er jo noen kroner. (og så mistenker jeg at kanskje moms kommer på toppen, men har ikke gått videre i bestillingen for å sjekke)

Du får igjen 10 lisenser da med dette medlemskapet + en hel del andre ting (har ikke sett det selv, men svogers selv har sagt det) så du må igjen dele prisen på de faktiske varene du får tilgang til, da blir prisen betydelig lavere å det blir i det hele billigere enn om du skulle kjøpt det i butikken. Å Windows Server koster vel gjerne 10 000 om jeg ikke husker feil å da er den vissnok billig. Så 2100 høres ut som en god deal

Lenke til kommentar

Du har sikkert sett det selv, men Server 2008 R2 har kommet på MSDNAA via ACM :)

Lenke til kommentar
Du har sikkert sett det selv, men Server 2008 R2 har kommet på MSDNAA via ACM :)

Tusen takk for infoen, hadde ikke sett dette. Har kikket innom en gang i blant, men etter en lang arbeidshelg og kun en fridag, så hadde jeg ikke oppdaget det uten infoen din.

Har nå få x antall W2008 R2 lisenser og holder på å laste ned .iso filen.

Bra jeg droppet Technet da....sparte 2.100 kroner på denne infoen.

tusen takk igjen. :w00t:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...