Gjest Slettet+1298342134 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Etter å ha lest litt info om den "påtvungne" oppgraderingen av MSN (som jeg ikke likte særlig mye), merka jeg at ved å bruke Windows sin egen "Compatibility Mode" kan du unngå å få mast på deg den nye versjonen. “We’ve had several comments about what happens if you are running an operating system on which you cannot install the latest version of Messenger. In this case, you will NOT be prompted to upgrade and can continue to use the version you currently have,” a member of the Windows Live Messenger team noted. “To clarify, if you are running Messenger 8.1, 8.5 or 14.0 on the following operating systems: Windows XP 32bit, Windows Vista (32bit/64bit), Windows 7( 32bit/64bit) or Windows Server 2008, you will receive the upgrade notice.” hele teksten finner du her. Dvs, dersom du setter Compatibility Mode på msnmsgr.exe til Windows 95/98 eller ME, slipper du å oppdatere, lenge leve MSN 8.1 ! Testa ikke w2000 men regner med det også virker fint:) Merk: Dersom du setter den til Windows95 får du sorte bokser hvor de har brukt transparange gif/png til smileys eller andre ikoner! Endret 16. september 2009 av Slettet+1298342134 Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Stemmer at 2000 også funker. Der ser alt normalt ut også though. Genious! Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Takk, fungerte her også. Får håpe det ikke er noe de vil prøve å tette. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Så du ønsker å la et stort sikkerhetshull forbli åpent? The vulnerability that prompted the compulsory upgrade was described by Microsoft in Tuesday's MS07-054 security bulletin, which only recommended that users upgrade. A bug in Messenger's webcam and video chat features was reported late last month on a Chinese-language security mailing list, and exploit code quickly followed. Users who accepted malicious webcam or video chat invitations risked losing control of their PC to hijacking attackers. http://www.pcadvisor.co.uk/news/index.cfm?newsid=10753 Oppgrader, ikke gjør noe dumt. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er vel et rykte som sier at microsoft kommer til å stenge ute alle tidligere versjoner av MSN pga sikkerhetsfaren. Rykte jeg leste på forum en plass, har ingen kilder dessverre Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 @TCi: Hva har en 2 år gammel artikkel i denne saken å gjøre. Trådstarter peker på hvordan man skal hindre oppgradering fra 8.1 og 8.5 til 9.0, ikke hvordan hindre oppgradering fra 6.x, 7.x til 8.1. Den oppgraderingen, som skjedde for to år siden, tettet faktisk et sikkerhetshull og ble av den grunn obligatorisk. Tvungen oppgradering fra 8.1 og 8.5 tetter så vidt jeg vet ingen sikkerhetshull, faktisk vet jeg ikke om åpne sikkerhetshull i Live Messenger 8.x i det hele. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Beklager feil artikkel, men uansett er det en sikkerhetsoppdatering som er grunnen: http://www.techspot.com/news/36241-microso...r-upgrades.html According to Microsoft, the mandatory update is an attempt to ensure the security of the 300-plus million people who use Windows Live Messenger each month. The newest version plugs many holes, like those mentioned in Microsoft's Security Advisory (973882). With so many people using the service, Microsoft says it will take several weeks to complete the rollout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå