Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Fulda dekk, anyone?

jonlem

Anbefalte innlegg

Som tittel sier..

Må ha meg vinterdekk nå, og ser at Mekonomen selger Fulda Supremo dekk til en pris jeg liker.

Jeg har lite peil, så må støtte meg på andre med mer peil og evt erfaring ;)

Jeg har ikke enorme krav til dekkene, driver ikke ekstremkjøring på noe vis, men er jo selvfølgelig ikke interessert i å ende opp med nye dekk som fungerer like dårlig som de gamle, nedslitte.

Største problemet mitt sist vinter var at veien innover i skauen der jeg bor ble ikke brøyta altfor ofte, så det ble endel kjøring i mer eller mindre dyp snø og til tider sørpe og slush. Er vel der største behovet ligger. Ellers blir det for det meste kjøring på og rundt E6, som jo blir salta til "sommerføre" så snart det kommer en cm snø.

Så..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tittel sier..

Må ha meg vinterdekk nå, og ser at Mekonomen selger Fulda Supremo dekk til en pris jeg liker.

Jeg har lite peil, så må støtte meg på andre med mer peil og evt erfaring ;)

Jeg har ikke enorme krav til dekkene, driver ikke ekstremkjøring på noe vis, men er jo selvfølgelig ikke interessert i å ende opp med nye dekk som fungerer like dårlig som de gamle, nedslitte.

Største problemet mitt sist vinter var at veien innover i skauen der jeg bor ble ikke brøyta altfor ofte, så det ble endel kjøring i mer eller mindre dyp snø og til tider sørpe og slush. Er vel der største behovet ligger. Ellers blir det for det meste kjøring på og rundt E6, som jo blir salta til "sommerføre" så snart det kommer en cm snø.

Så..

stort sett alle dekk på det norske markedet er godskjente for forholdet, så er ingen fare og handle viterdekk på mekonomen.. men hold deg unna sharif! ikke bra.. brent meg der to ganger på dårlige pigg og piggfrie.. enten du skal ha pigg eller ikke. så anbefaler jeg piggrie til deg.. i og med att du ikke kjører offroad! hehe. en måte og se om vinter dekk er bra på er og se att det er ujevne mønstere i mønsterne. hvis du forstår.. leste foresten litt om dekket nå! det skal være over gjennomsnittet bra!

Lenke til kommentar
Over gjennomsnittet høres jo vel og bra ut, men.. kommer det fra produsenten, en forhandler eller faktisk en uavhengig tredjepart som ikke har salgsinteresse? :p

mekonomen handler direkte fra produsent!

eller de har sine egene merker!

så og handle hos mekonomen er bra. god service er det og. syntes jeg!

men det er klart. du kan sikkert finne billigere og. men pris er kvalitet (stortsett)

uansett så avhenger alt av hvordan du kjører når det gjelder og ligge godt på vegen!

kjører man etter forholdene så duger de fleste dekk!

Lenke til kommentar

Så absolutt.

Men nå føler jeg at du misforsto? Tenkte nå mest på om påstanden om at dekkene var over gjennomsnittlig bra, kom fra Mekonomen, eller en uavhengig part.

Ikke at det kanskje hadde så mye å si, men ser at det kan misforstås..

Trur nok uansett det er over gjennomsnittlig sannsynlig at det blir Fulda Supremo til vinteren ja.

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket meg er at dekk kan fungere helt utmerket de første noen tusen kilometer, men bli helt elendig etter det. Vask kan fungere, men når endel av mønstret rett og slett stopper et stykke ned i dekket hjelper det lite, eller at evt. pigger enten forsvinner inni dekket eller bare ramler ut. Lurer på om det kan slå ut positivt (for produsenten) i endel tester som utføres.

Lenke til kommentar
En ting jeg har merket meg er at dekk kan fungere helt utmerket de første noen tusen kilometer, men bli helt elendig etter det. Vask kan fungere, men når endel av mønstret rett og slett stopper et stykke ned i dekket hjelper det lite, eller at evt. pigger enten forsvinner inni dekket eller bare ramler ut. Lurer på om det kan slå ut positivt (for produsenten) i endel tester som utføres.

en enkel huske regel. merke dekk går stort sett gjennom en hardere prøve enn (ukjente) merker!

jeg kjøpte speller nye pigg nokian hakkapelita 5, de er rå brae.. jeg har kjørt gris med de dekka.. kunn to pigger som datt ut. tilsammen på fire dekk. kjørte i 5mnd nesten.. gumien er litt slitt innerst . men det er kunn min egen feil.. men som du sier gxi. viktig og vaske og holde de ved like!

ja mulig jeg missforsto.. men du skjønte poenget da! hehe

så gå for det du!

have fun. og lykke til!

Lenke til kommentar

..så støtte man på en altfor dyktig selger hos mekonomen, og endte med et lite hakk dyrere dekk allikevel. Goodyear Ice Navi Zea it is, uansett blir forhåpentligvis denne sesongen lettere enn forrige. Er vel et dårlig tegn at mekonomenmannen lo høyt og spontant når han så de gamle dekkene.. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
..så støtte man på en altfor dyktig selger hos mekonomen, og endte med et lite hakk dyrere dekk allikevel. Goodyear Ice Navi Zea it is, uansett blir forhåpentligvis denne sesongen lettere enn forrige. Er vel et dårlig tegn at mekonomenmannen lo høyt og spontant når han så de gamle dekkene.. :p

Att selger lo av de gamle dekka, var kun for å få deg til å føle att du virklig trengte nye dekk.

Personlig syns jeg slik oppførsel er tåplig, og uetisk.

Men dekka du har valgt er helt topp. Har dem ikke selv, men dem er nok bra på det føret du sier du kjører mye på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...