Gå til innhold

Need For Speed: Shift - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg glemte å skru av automaten første gang jeg starta shift, så rota noe ekstremt med at Shift gira ned til 3 i en sving mens jeg enda hadde giret i 4, når da neste sving kom og jeg skulle til 3 (men shift gira ned til 2) så ble det bare rot..

 

Nei, helt manuel er best synes jeg! eneste er på driftingen lurer jeg på om kunne vært greit med automat .. Det virker ikke som at man trenger noe clutch uansett..

 

Forresten, du som ikke klarer å gire med R2 og L2. Jeg kjørte ProStreet med manuel og clutch på PS3 ;)

Lenke til kommentar
Også disse automat-kassene da...da det er praktisk talt umulig å bytte gir med L1 og R1 knappene syns jeg, og ingen andre muligheter er tilstede omtrent utenom R3 som er ugunstig.

jeeez, automat-kassa som varver opp i nøytral ved pådrag, før han hogger inn neste gir ut av hver sving, hva er DET for en automat-funksjon!???? man er jo NØDT til å snurre av det der! ARGH!!! Toskete laga!

Kjørt mye bil med automatgir?

 

 

Jobbilen vår med automat, fungerer iallefall slik at om man trør fjøla i bånd, så ruser den motoren godt, for så å hive seg i gir.

 

 

 

Har kjørt en del med automatgir, og de Vanlige automat-kassene er noe treige, men de sitter ikke i "sportsbiler". Selv firmabilen min, en VW Touran med (riktig nok) DSG er kjappere enn automatene i shift, og ja den girer ned under aks, men er så kjapp at motoren rekker ikke varve.

 

Og jaaada, jeg har prøvd en god del spreke biler. Hadde selv en gammal Volvo 740 på Orginal-understell, med benka 220 hk og nesten 400nm på hjula, og den hadde ikke antydninger til hjulspinn i over 50 km/t engang! Og det var på std 185/65-15 dekk fra Jalla-land.

 

Men ja, som folk sier...Manuell er tingen, så får kjøpe meg Stol og finne fra G25'en fra skapet skal jeg klare å nye spillet litt :) Dog trassig å måtte kjøpe stol, ratt og pedaler i tillegg til spillet for at man skal få god underholdning, da kan EA lære MYE av sony's egen GT-serie :)

 

OG retter meg selv, mente giring med R1 og L1 som var no herk, da ingen av oppsettene støtter R2 eller L2 Giring i Shift :)

Lenke til kommentar
Hvordan får man best start? Skal man prøve å holde nåla så nærme det røde som mulig?

 

Gir tallet blir grønt når du har optimalt turtall :)

 

Men virker som spillet slipper gassen rett før den setter den i første ved start. Hvordan unngår man at turtallet dropper alt for lavt før den hopper i førstegir?

Lenke til kommentar

Jeg satte ned handling mode fra Pro uten assists til Experienced med assists og senket dermed rundetiden min på Nordschleife med 15 sekunder. Riktignok er dette en bane jeg ikke kan veldig godt, så det er store rom for forbedringer bare ved å lære banen bedre, men jeg vil påstå at minst 10 av disse sekundene kom fra det ekstra grepet man får ved å sette ned vanskelighetsgraden.

 

Dette er egentlig ganske deprimerende, for det gir meg liten grunn til å fortsette å kjøre på Pro. Jeg får bare håpe at det kommer en patch om ikke så alt for lenge hvor den som hoster en online session får muligheten til å bestemme hva slags handling mode og assists som kan brukes. Inntil videre må jeg nesten sette ned vanskelighetsgraden for å være konkurransedyktig, men det betyr i grunn at jeg spiller en fullblods arkade-racer.

Lenke til kommentar
Hihi, noen som har bemerket seg at Audi R8 sitter litt vel godt limt på veien?

Oh yes. Jeg synes denne bilen er ypperlig til testeformål. Jeg har brukt den for å finne ut om det er noen fordel med manuell kontra automatisk girkasse (ja, det er det), og om det er en fordel å spille på en lavere vanskelighetsgrad (jepp). Jeg håper jeg får tid i dag til å teste om det virkelig er en fordel å bruke traction control og stability control. Det er sannsynlig at det gir fordeler, men jeg stoler på at R8'ern gir meg et konklusivt svar.

 

bIsk0p: Fin bil det der, men ikke endre på noen innstillinger under Tuning. Da blir den nesten ubrukelig og du kan ikke fikse den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...