Goliath Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ser på en ny Skoda Octavia. Tror man får mye bil for pengene, testene bekrefter dette men har noen personlige erfaring med bilen/merket? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Mamma har en Octavia. 2001 modell tror jeg. Jeg liker den aldeles ikke. Den har veldig lite inviterende interiør. Dårlig finish, ingen pene detaljer, plastikk over alt. Ikke er den spesielt god å kjøre heller. Blir liksom et fremkomstmiddel. Det er god plass, både generelt i bilen, og i bagasjerommet(stv.). Det blir min personlige erfaring med bilen. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Nå snakker jeg om 2010-modellen som, ut fra det jeg kan se, differensierer seg stort fra tidligere modeller Endret 16. september 2009 av Goliath Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nå snakker jeg om 2010-modellen som, ut fra det jeg kan se, differensierer seg stort fra tidligere modeller Helt sikkert. Mye bil jeg ville kjøpt før jeg la ut x antall 100.000 på en splitter ny Octavia dog. Men det er helt sikkert en fin bil Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Har en 2005 modell, gått 72.000km. Har hatt den i litt over et år nå. Var på Eu-kontroll i juni, ingen feil. Forrige eier byttet en demper på bakluka(garantisak) Den mest kjente feilen er cruise-kontrollen, den kan plutselig stoppe å virke for så å virke igjen når du prøver å slå den på senere. Vet noen har fått en liten vannlekkasje ved framdører, men da snakker vi bare om en liten skvett som kommer inn hvis det regner MYE lenge. Dette får du uansett rettet på garanti\reklamasjon. Jeg har L&K utgaven, den ville jeg også godt for hvis jeg skulle kjøpt ny, da får du mye utstyr, navi, xenon, parkeringssensor og delskinn for å nevne noe. Største ulempen med Octavia er sikkerheten, den har 4 stjerner i NCAP, de fleste klarer 5 idag uten problemer. Mulig det er bedre på den oppgraderte versjon. Bakseteplassen er ikke like stor som passat, mondeo osv, men det er ikke noe problem å sitte 4 voksne på "normal" størrelse i den. Mamma har en Octavia. 2001 modell tror jeg. Jeg liker den aldeles ikke. Den har veldig lite inviterende interiør. Dårlig finish, ingen pene detaljer, plastikk over alt. Ikke er den spesielt god å kjøre heller. Blir liksom et fremkomstmiddel. Det er god plass, både generelt i bilen, og i bagasjerommet(stv.). Det blir min personlige erfaring med bilen. Den nye utgaven er endel bedre å kjøre enn den du nevner her. Interiøret er også mye bedre. Endret 16. september 2009 av trra Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Største ulempen med Octavia er sikkerheten, den har 4 stjerner i NCAP, de fleste klarer 5 idag uten problemer. Mulig det er bedre på den oppgraderte versjon.Jeg har lest et sted at NCAP testet Octavia uten sideairbags for hodet mens modellen i Norge har dette som standard Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) NCAP bruker såvidt jeg har sett å teste flere modeller enn de hovedmodellene som de kjører ut på siden, da hvor de publiserer kommentar i hovedtesten som publiseres for hvordan mindre oppgraderinger eller andre utgaver gjør det i forhold til hovedmodellen. Ekstra airbags bruker vel ikke å ha noe vesentlig innvirkning på resultatet at det ville gitt ekstrastjerner i vertfall. Jeg har sett i tester at de har skrevet at det eksisterer modeller eller oppgradering med flere airbags eller lignende, men det ikke har gitt noe endret resultat i testen. Endret 17. september 2009 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå