Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 320d til 105.000 et godt kjøp?

Triceratops

Anbefalte innlegg

Hei,

Var igår og kikka på en BMW 320d fra 2000. Hadde gått 190.300 km og han skulle ha 105.000 for den. Kjørte en 1/2times tur med den, var fin å kjøre, ingen ulyder. Lite synlig rust på bilen.

Eneste negative med bilen jeg kunne se var at det manglet servicehefte... Han som skulle selge den sa at dette hadde han tatt høyde for ved å gå grundig gjennom bilens tekniske tilstand, og mente den var i god stand nå (selvfølgelig...). Tenke å ta den på NAF test eventuelt.

Så... er en BMW 320d 2000 modell som har gått over 190.000 å anbefale? Håper jo at bilen skal holde i noen år uten for store reparasjonskostander.

Eventuelt andre biltyper som er å anbefale?

Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville stilt meg skeptisk til en bil uten servicehefte. Spesielt på en dieselbil. Har hørt at reparasjonskostnadene fort blir veldig dyre.

Men er bilen i god teknisk stand, som du får vite på en Naf test, har en dieselbil med 190k på telleren mange kilometer igjen å rulle.

Lenke til kommentar

Takk for gode og kjappe svar:) Plager meg litt at det serviceheftet mangler ja.. Selger sa at det ikke fulgte med når han kjøpte bilen brukt og at bilen var i dårligere stand enn han hadde forventet da.... Han oppgir forøvrig å ha utbedret disse feilene og manglene nå..

Vet noen om en NAF test vil kunne avdekke feil og mangler pga dårlig vedlikehold? Eller er det mye en NAF test ikke finner ut av også?

Endret av Triceratops
Lenke til kommentar

En naf test vil vise om understell, drivlinjene og bilen generelt er i god stand.

Og selvfølgelig vil jo et servicehefte vise om bilen er godt vedlikeholdt. Tenker da på oljeskift, både på motor, girkasse og differensial. Om filtre er skiftet, og hva annet på bilen som er skiftet selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Det er en touring. Bilen er fin å se på, bare et par små riper som antagelig lar seg polere bort. Synes den er mistenkelig billig egentlig... Eieren sier han ikke vil gå noe lavere i pris, da han da ikke får dekket utgiftene han har hatt med den.

På ene sida virker jo dette som et godt kjøp og alt er bare blomster....

På den andre sia blir jeg kanskje utsatt for en sleiping....

Standard bruktbil dilemma er det ikke?:) Uansett, blir nok en naf test ja... Vurderer også å ordne meg bruktbilforsikring via IF...

Skal kikke på noen andre biler også, corollaer... Kanskje mer driftsikre de?

Lenke til kommentar
Det er en touring. Bilen er fin å se på, bare et par små riper som antagelig lar seg polere bort. Synes den er mistenkelig billig egentlig... Eieren sier han ikke vil gå noe lavere i pris, da han da ikke får dekket utgiftene han har hatt med den.

På ene sida virker jo dette som et godt kjøp og alt er bare blomster....

På den andre sia blir jeg kanskje utsatt for en sleiping....

Standard bruktbil dilemma er det ikke?:) Uansett, blir nok en naf test ja... Vurderer også å ordne meg bruktbilforsikring via IF...

Skal kikke på noen andre biler også, corollaer... Kanskje mer driftsikre de?

Ikke mer driftssikre nei. Og hvorfor kjøre en så kjedelig bil? :)

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i at denne BMW'en er langt mer spennende enn en Corolla. Problemet er bare at spenningen ligger i hvor serviceheftet har blitt av, hvor langt den egentlig har gått, hvor mye den lille synlige rusten kommer til å utvikle seg. Og om det er mulig å få solgt den videre til noe annet enn gi-bort pris om et par år, når den har ytterligere tusenvis av kilometer på telleren, og fortsatt ikke noe dokumentasjon på servicer.

Kan virkelig ikke se noen fordeler med å eie akkurat den bilen der.

Lenke til kommentar

Snakker om det at en BMW generelt er mer spennende enn en Corolla.

Til trådstarter: Bruk heller litt mer tid på å finne en mer strøken, med servicehefte. Redd for at en slik bil fort bør være litt dyrere for at den skal ha utstyr, bra km.stand og fint karosseri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...