Tim Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Skal ha meg en LCD skjerm nå. Ønsker ikke å bruke mere enn 5000kr! PCen brukes omtrent kun til spill og DVD-rips. Vil det bli veldig mye forskjell på en CRT og en LCD til samme prisen når vi er helt oppe i 5000kr? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 vet ikke så mye om lcd-skjermer,men tror crt-skjermer er bedre til og spille med. men det er klart en dyr crt-skjerm er sikker bra til spilling også. fins sikkert tester hos hardware.no om lcd-skjermer. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 det er VIKTIG at jeg ikke mister noe bildekvalitet når jeg spiller! Opgraderer pcen stadig vekk for å få beste bildet og grafikk i spill, utrolig dumt å da miste alt på grunn av dårlig skjerm! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Sien du skal spille bør du vel kjøpe crt, men er ikke helt oppdatert hvordan en lcd skjerm til den prisen er i forhold til crt... Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Vil ikke ha CRT mere, er over det stadiet der pcen er alt. Må jo ha et stilig rom også... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Det dinnes jo stilige crt skjermer! Lenke til kommentar
jellow Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 du kan jo ike kjøre noe høyere oppløsning på en 19".. har 15" LCd selv og er fornøyd med den.. men spiller ikke så mye.. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Går jo alltid an å ta en titt på denne linken før du bestemmer deg.. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...17C374C085AC23D Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Om du legg til nokre hundrelappar får du Samsung 172T. Har akkurat investert i denne sjølv og angrar ikkje eit sekund. Har ikkje merka problem i spel eller noke anna. Eit anna poeng er at om du kjøper denne har vi praktisk talt lik pc...... Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Hva er egentlig vitsen med å ha høyere oppløsning enn 1024X768? Hvis man spiller mer høyere enn det blir jo det meste for lite, og det krever MYE mere av maskina... Lenke til kommentar
NuB Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Med et skjermkort i øvre middelklasse skal det gå fint. Spiller ikke så mye bortsett fra Battlefield og det blir ikke for lite på en Acer 17" LCD (1280x1024), det blir bare skarpere. Forresten, fontene på noe av teksten kunne vært en smule større men ikke elementene som er med i spillet. Synes skjermen går helt fint til spill, og OK til film og, sammenlignet med min gamle crt, og det ble jo litt annerledes, for det første mye lysere. I tillegg så har jo ingen dvd-rips samme oppløsning som denne skjermen her, eller nøyaktig en fjerdedel. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Men gir CRT bedre bildekvalitet enn LCD eller ikke? Altså i prisklassen 4-5000kr! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg spiller ikke, så akkurat den biten kan jeg ikke uttale meg om, men Samsung 172T sitter jeg med foran meg, og er meget fornøyd. Meget bra kontrast, lyssterk skjerm, og det beste av alt, ingen døde pixler. Prismessig kom www.multicom.no best ut av samtlige norske webshoper. Bestillte først fra Itbutikken, men de flyttet leveringstidspunktet hele tiden. Multicom var ekstremt raske til å sende skjermen. Kun 2 døgn. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg begynner å tro dette "døde piksler" ikke er så utbredt som man skulle tro. Ingen her heller. Vanskelig å svare på det du sier om billedkvalitet. En ting er jo et stillbilde, og en annen ting er bevegelige bilder. Stillbilder og 2D er mye skarpere enn jeg har sett på noen CRT. Men responstiden til LCD-skjermer er ikke like god som på CRT. På dyrere nye modeller er det vanskelig å merke dette vil jeg tro. En annen ting er innsynsvinkelen. Med LCD'er forringes bildekvaliteten hvis du sitter skrått i forhold til skjermen. . En annen ting er lyset, som er sterkere, det liker jeg. Min kostet 4000, det er noen rare småting med den (uten særlig praktisk betydning), men jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg begynner å tro dette "døde piksler" ikke er så utbredt som man skulle tro. Ingen her heller. Vanskelig å svare på det du sier om billedkvalitet. En ting er jo et stillbilde, og en annen ting er bevegelige bilder. Stillbilder og 2D er mye skarpere enn jeg har sett på noen CRT. Men responstiden til LCD-skjermer er ikke like god som på CRT. På dyrere nye modeller er det vanskelig å merke dette vil jeg tro. En annen ting er innsynsvinkelen. Med LCD'er forringes bildekvaliteten hvis du sitter skrått i forhold til skjermen. . En annen ting er lyset, som er sterkere, det liker jeg. Min kostet 4000, det er noen rare småting med den (uten særlig praktisk betydning), men jeg er fornøyd. Jeg kjøpte en Fujitsu Siemens S7 som designmessig er den råeste LCD skjermen som er laget til nå (mener jeg selv da). Supertynn og produsert i aluminium både i fot og skjermschassis. Etter tre skjermer med døde pixler, så kan jeg i alle fall bekrefte at det er mulig. Hos Komplett tar de forbehold om døde pixler. Alle LCD skjermer vi selger følger ISO 13406-2 Class III eller bedre, som bl.a. omfatter pikselfeil. De fleste LCD-DVI skjermer leveres uten DVI-kabel, denne må derfor kjøpes separat Når jeg snakker om Samsung 172T, så er det fint lite etterslep når man ser på film eller scroller en side raskt opp og ned. Betrakningsvinkelen ser jeg ikke på som noe problem for mitt vedkommende, da jeg alltid sitter rett foran skjermen. Likevel, så er betrakningsvinkelen svært god på nevnte skjerm. Men, jeg er vel som de fleste. Mener at det jeg selv har investert i er det beste Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Har Hitachi CML 174 http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...Id=HITCML174SXW Spiller mye Battlefield, og er meget fornøyd med skjermen. Null lag eller ghosting eller noenting. Har også 1280 på desktop'en. Skarp og fin. http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...inchlcds&page=6 Lenke til kommentar
NuB Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Battlefield i ett sett her og. Funker helt fint det. Scrolling går også fint, men noen bokstaver har det med å riste litt under scrolling (slett ikke alle). Dette kan rettes ved å skru på kontrasten, men da blir kontrasten til gjengjeld for svak (kan ikke se rutenettet på hw.no for eksempel. Dette er det jeg er minst fornøyd med på skjermen, men det er ikke noen stor skandale. Vinkelen utgjør ikke noe særlig problem, selv om det hadde vært greiere med fri vinkel. Skjermen er jo såpass lett at det går greit å justere litt på den ettersom hvordan jeg sitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå