Gå til innhold

lisenskontrollør på døra, hvilke rettigheter har han?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde nettopp en kontrollør på døren, som sikkert har sett TV'en min fra veien (dette er jeg ikke sikker på). Han kom og presenterte seg å sa 'Hei Navn Navnesen, vi ser at du ikke har betalt NRK-lisensen', han antok at det navnet som sto på døra var navnet mitt. Han nevnte 'navnet mitt' opptil 15ganger, og ville at jeg skulle skrive under det han hadde skrevet.

Det navnet som står på døren min er den tidligere beboer sitt navn. ( Jeg leier her. )

Jeg nektet jo selvfølgelig å skrive under, da navnet på papiret som han hadde ikke stemte med navnet mitt. Så spurte jeg han 'Hvilken garanti har du for at dette her er meg?'

så svarte han frekt med - "Har du oppgitt falsk informasjon?"

Så sa jeg 'Har ikke oppgitt noen somting jeg, du som antar at jeg er Navn Navnesen'

så fikk jeg svar "Vil du skrive under Navn Navnesen?"

da sa jeg 'Nei, det vil jeg ikke'

Så sa han 'Hade bra Navn Navnesen'

så gikk han.

Hva vil skje videre? Vil NRK sende en regning til navnet som står på døren min? ( Det navnet står ikke på noen av postkassene, vil da få regningen i retur NRK da. Da personen har flyttet for lenge siden. )

Jeg har ingen plikt til å oppgi noen informasjon til denne frekke "NRK" fyren? ( Så faktisk ikke skiltet hans heller, da jeg ikke hadde på meg briller. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...