Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mekket på scooter - Stopp 30min etterpå.

Monki

Anbefalte innlegg

Jeg har hadd en Honda SFX sport 03 modell i en måned nå. Var innom en kompis som kan litt med trimming osv for 2 uker siden for å fjerne plomba, men dette funket ikke fordi det var bare mulig ved å kjøpe inn noen ekstradeler, så jeg kjøpte en ny variator og uplombert variatorhylse som kom i posten i dag. Så det jeg gjorde var at jeg stakk til han fyren igjen, og fikk satt det i. Det jeg merka var at aksen ble utrolig mye dårlligere, men toppfarten ble litt bedre. Før kjørte den i 50 km/t, både oppover og nedover bakker. Nå kjørte den i 75 km/t i nedoverbakke, og 30 km/t i bratte/lange oppoverbakker.. Jeg hadde kjørt i ca. en halvtime da jeg kom til en lang og bratt nedoverbakke, så hørte jeg en stygg lyd fra motoren, og bakhjulet gikk ikke framover når jeg gidde gass lengre. Gikk fint an å snurre på det, men ingenting skjedde når jeg gidde gass. Det jeg lurer på her er egentlig hva som har skjedd? Det jeg tror er at reima slet, men den burde da tåle litt?

Noen andre som har opplevd lignende eller som har peiling? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være at han ikke har strammet mutteren på variatoren tilstrekkelig?

Motoren går, men ingenting skjer når du gir gass? Motoren bare ruser seg?

Stemmer. Mutteren på variatoren var et helvete å skru opp, og vi skrudde den ganske hardt på igjen.

Endret av Monki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...